کد خبر 1112213
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
ترکیه اتحادیه اروپا

معاون ریاست‌جمهوری ترکیه به تهدید اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه آنکارا واکنش نشان داد و آنها را به عدم صداقت متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «فواد اوکتای» معاون ریاست‌جمهوری ترکیه، اتحادیه اروپا را به عدم صداقت متهم کرد و گفت آنکارا به هر قیمتی، از حق خود در هر متر مکعب از آب‌های مدیترانه شرقی دفاع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

ماکرون: خطوط قرمزی را با ترکیه در شرق مدیترانه تعیین کردم

واکنش ترکیه به تحریم‌های احتمالی اروپا علیه خود

درحالی که روز گذشته، اتحادیه اروپا در مناقشات دریایی آنکارا- آتن بر سر بهره‌برداری از منابع نفتی مدیترانه شرقی، جانب یونان را گرفت و ترکیه را به تحریم تهدید کرد؛ اوکتای گفت: ترکیه به صلح و زبان دیپلماسی اشراف دارد اما وقتی پای منافع در میان باشد؛ در انجام آنچه که ضروری است؛ تردید نمی‌کند.

اوکتای در ادامه اظهارات خود که رنگ و بوی تهدید نظامی داشت، افزود: یونان و فرانسه در شمار آنهایی هستند که این (عدم تردید ترکیه) را بهتر از همه می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

اردوغان: از منافع خود در هرجا حمایت می‌کنیم

این مقام ترکیه‌ای افزود: اگر تلاش آتن برای توسعه قلمرو آبی را دلیلی برای جنگ تلقی نمی‌کنید؛ پس این چه می‌تواند باشد.

وی با اشاره به تهدید اتحادیه اروپا گفت: این بی‌صداقتی است که از یک سو خواهان مذاکره باشید و از سوی دیگر، برنامه‌های دیگری را تدارک ببینید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ایرانی RU ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
    9 2
    فروپاشی امریکا واردپا نزدیک است.بدست ایران و ترکیه
    • NL ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
      1 0
      قبول دارین مکرون اتحادیه اروپا رو بی ارزش تر کرد. نیرو های فرانسه از منطقه ناوتکس اعلامی ترکیه با ورود نیرو های ترک متواری شدن. از طرف دیگه محاسباتشون هم به هم ریخته. اونها درگیری احتمالی با ترکیه رو با وجود پدافند های اس 400 محاسبه نکرده بودن و آمریکا هم از قصد پاتریوت نمیداد. الان آمریکا میگه چه غلطی کردیم سلاح ندادیم اگه داده بودیم حداقل اطلاعاتی از تسلیحاتشون داشتیم.
  • حق FI ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    9 4
    اگر ایران و ترکیه بتوانند اختلافات کوچک خود را حل کنند و دست به یک اتحاد استراتژیک بزنند که منافع مشترک زیادی برای هر دو دارد میتوان امیدوار به احیای دو امپراطوری بزرگ در منطقه و جهان بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس