کد خبر 1112089
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ویدئو کاست در خصوص بهداشت حقوق عامه و وضعیت اجرای طرح پزشک خانواده در ایران نوشت: طبق اصل ۱۵۶ قانون اساسی احیای حقوق عامه وظیفه قوه قضاییه است. در کشور ما سلامت، بهداشت و درمان از موارد حقوق عامه به شمار می‌رود.

در همین راستا آیت‌الله رئیسی در نشست احیای حقوق عامه بر لزوم اجرای طرح پزشک خانواده تاکید کرد.

نزدیک به سه دهه است که مسئولان در پی اجرای طرح پزشک خانواده‌اند.

آمریکا، کانادا، آلمان، انگلیس و ایتالیا بیش از 50 سال تجربه اجرای این طرح را دارند. در ۶۰ کشور دیگر از جمله چین، ژاپن، ویتنام و عربستان نیز این طرح در حال اجراست.

این طرح تمام خانواده‌های ایرانی را تحت پوشش خدمات رایگان قرار خواهد داد. مراجعه به متخصصین و فوق‌تخصص‌ها فقط با نظر پزشک خانواده صورت می‌گیرد که با حذف مراجعات بی‌مورد به پزشکان رده بالاتر، هزینه‌ها به شدت کاهش می‌یابد و بیماران بین همه پزشکان به صورت عادلانه تقسیم می‌شوند.

اما اجرای طرح پزشک خانواده با موانع جدی نیز روبروست: کمبود ۳۰ هزار پزشک عمومی دوره دیده مورد نیاز اجرای طرح، نبود زیرساخت‌های اطلاعاتی ایجاد «پرونده سلامت الکترونیک» و عدم همکاری لازم از سوی بیمه‌ها

اما وزیر بهداشت می‌گوید تا ۱۴۰۰ باید پزشک خانواده را در کل کشور اجرا کنیم!

دانلود

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۹
    0 0
    این طرح ها نشدنی را شعار ندید.یه سر تو دوران کرونایی به خانه های مردم بزنید ببین چه پول هنگفتی برای ویزیت وپرستارسرپایی از بیماران اخذ می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس