کد خبر 1111854
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
ابعاد بازدید رئیس‌جمهور فرانسه از ویرانه‌های بیروت / آیا ماکرون واقعا برای کمک به لبنان رفت؟

یک مقام در کاخ الیزه خبر داد که رئیس‌ جمهور فرانسه فشارهای لازم را برای اجرای اصلاحات در لبنان اعمال خواهد کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «رویترز»، امروز (جمعه)، به نقل از یک مقام در کاخ الیزه از تلاش «امانوئل ماکرون» رئیس‌ جمهور فرانسه برای اعمال فشار بر مقامات لبنانی خبر داد.

پایگاه خبری شبکه «المیادین»گزارش داد که این منبع گفته است: «ماکرون توضیح داده که از مسئله ایجاد یک راه‌حل برای بحران لبنان منصرف نخواهد شد».

این منبع در ادامه گفت: «ماکرون هر آنچه ضروری است را انجام خواهد داد و فشار لازم برای اجرای برنامه اصلاحات در لبنان را اعمال خواهد کرد».

بیشتر بخوانید:

در جریان سفر پیشین ماکرون به لبنان نیز «جورج مالبورنو» روزنامه‌نگار فرانسوی به نقل یک منبع حاضر در نشست‌ با گروه‌های ۱۴ مارس لبنان خبر داده بود که رئیس‌جمهور فرانسه «تهدید کرد در صورتی که اصلاحات اجرایی نشوند، برخی مقامات را تحریم می‌کند» .

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که منابع لبنانی امروز گزارش دادند که «میشل عون»‌ رئیس‌جمهور و «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، امروز (جمعه) توافق کردند که روز دوشنبه هفته آینده رایزنی‌های پارلمانی برای معرفی نخست‌وزیر جدید این کشور آغاز شود.

تمام این تحولات پس از انفجار بندر بیروت در لبنان به‌ وجود آمد. لبنان روز چهارم آگوست، شاهد انفجاری مهیب در بندرگاه بیروت بود. اشتعال مواد نیترات آمونیوم در انبار ۱۲ بندر بیروت باعث وقوع انفجار شد که بر اثر آن، دستکم ۱۸۰ نفر کشته و بیش از شش هزار تن دیگر مجروح شدند. در این انفجار بندر کاملا ویران شد و خسارت‌های جدی به شمار زیادی از منازل و ادارات شهر بیروت وارد شد.

این حادثه علاوه بر تلفات جانی و خسارت‌های مالی و اقتصادی، تبعات سیاسی نیز داشت بطوریکه «حسّان دیاب» نخست‌وزیر لبنان پس از چند روز تظاهرات سازمان‌دهی شده از سوی جریان غربگرای ۱۴ مارس و استعفای چند وزیر کابینه‌اش، استعفای دولت خود را اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس