کد خبر 1111769
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
ترافیک

مسافرت‌ها در تعطیلات کنونی در حالی افزایش یافته است که اغلب کارشناسان بهداشتی و دلسوزان بر اجتناب از مسافرت در شرایط کرونایی تاکید داشته‌اند.

به گزارش مشرق، همیشه دردناک‌ترین گل‌ها در بازی‌های ورزشی و مسابقات، گل‌های خودی محسوب می‌شوند، جایی که انتظار یک کار گروهی را داری و منتظر همکاری و هماهنگی و رسیدن به هدف هستی، ناگهان برخی اشتباهات فردی سبب ورود گل توسط یاران خود تیم به دروازه می‌شود.

«دقیقه ۹۰ از کرونا گل می خوریم» تعبیری است، که وزیر بهداشت در مورد شیوع احتمالی ویروس کرونا به کار برده بود و امروز حکایت سفرها به اقصی نقاط کشور به خصوص شمال روایت دردناک همین گل خوردن‌های خودی است.

بیشتر بخوانید:

با وجود همه تأکیدات، درخواست‌ها و گاهاً التماس‌های کادر درمان و توصیه مؤکد مسئولین باز هم محور جنوب به شمال هراز و فیروزکوه پرحجم و با بار ترافیک سنگین گزارش می‌شود، این موضوع تأسف برانگیز است و بعضاً کار کارشناسی زیادی می‌طلبد که چرا با وجود در کمین بودن خطر، با وجود افتادن حق‌الناس بر گردنمان باز هم بار سفر بسته و به دل جاده‌ها می‌زنیم، تا دو الی سه روزی را خوش بگذرانیم و محفل‌های کرونایی مان را گرم نگه داریم، امروز این صحنه‌ها غم انگیز و دردناک است چرا که خستگی کادر درمان طبیعی است و فشار زیادی بر روی بخش درمان کشور دیده می‌شود.

خروجی‌های پایتخت شاهد سیل مسافران است

رئیس پلیس راه شرق استان تهران با بیان اینکه ترافیک محورهای شرق استان تهران و خروجی‌های پایتخت شاهد سیل مسافرانی است که از تهران خارج می‌شوند اظهار داشت: این حجم سفر با همه تأکیدات و توصیه‌هایی که صورت گرفته واقعاً عجیب است.

سیاوش محبی با بیان اینکه درک این موضوع که مردم خسته هستند و ماندن در خانه به خصوص در شب‌ها و روزهایی محرمی که به همه عشق و اصالت ما گره خورده برایشان سخت است وجود دارد اما باید ببینیم که آیا سفر رفتن با این شرایط به صلاح است یا خیر.

محبی با بیان اینکه طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان آمار مراجعان ویروس کرونا در روزهای اخیر افزایش یافته بود و چند روزی است که روند کاهشی شده افزود: با توجه به آمارها اغلب مبتلایان کسانی بوده‌اند که در تعطیلات به دل به جاده زده و سفر کرده بودند لذا هم اکنون نیز باید بدانیم که کم توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی باعث موج بزرگ همه گیری این بیماری می‌شود و با تغییر رفتار می‌توان از گسترش شیوع کرونا جلوگیری کرد.

۸۶ درصد پروتکل‌ها در ایام محرم رعایت شده است / ‏‬ از مردم خواهش کردیم که مسافرت نروند

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در خصوص وضعیت سفرها اظهار داشت: از همه مردم در این خصوص خواهش کردیم و عنوان شده که در هیچ جا شرایط مساعد نیست و وضعیت هشدار داریم و اقدامات پیشگیری می‌تواند بیماری را کنترل می‌کند و اگر جاده شلوغ باشد و پروتکل رعایت نشود باز هم دچار شیوع و افزایش پیک خواهیم شد.

وی با بیان اینکه از همه مردم می‌خواهیم سفرها را به خصوص در ماه عزاداری سفر را به بعد کرونا موکول کنند گفت: در ایام محرم تا کنون مردم و هیئت‌ها پروتکل‌ها را رعایت کرده‌اند و طبق آمار ۸۶ درصد پروتکل‌ها رعایت شده و امیدوار هستیم روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ایام سوگواری و در روزهای آینده ادامه پیدا کند تا علاوه بر بهره مندی از این ایام سلامت شهروندان نیز حفظ شود.

استاندار تهران با بیان اینکه بحران کرونا به دلیل همکاری مردم و ایثار جامعه پزشکی تا حدودی کنترل شده بود، عنوان داشت: با این حال طی یک ماه اخیر موارد بیماری مجدداً افزایش یافت، به طوری که برخی محققین از آن به عنوان موج دوم بیماری یاد کردند در حالی که هنوز موج دوم نیست و بیماری عمدتاً در استان‌هایی بیشتر شایع شده که در ابتدای اپیدمی یعنی اسفند و فروردین موارد ابتلاء نداشتند.

عزاداری‌های امسال متفاوت برگزار شود

محمد تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران نیز اظهار داشت: با توجه به تعطیلات شهروندان از سفر اجتناب کنند چرا که در این صورت شیوع افزایش خواهد داشت مثل هفته‌های گذشته که افزایش بستری‌ها را داشتیم که کادر درمانی را دچار مشکل می‌کند و خود افراد نیز به بیماری گرفتار خواهند شد.

وی گفت: از همه مردم می‌خواهیم امسال برگزاری مراسم‌های عزاداری را در شهر و استان خودشان سپری کنند چرا که برخی استان‌های پیرامونی دارای وضعیت قرمز و هشدار هستند و توصیه جدی ما این است که سفرهای غیر ضرور به وقت دیگر موکول شود که در این راستا توصیه اکید ما این است که عزاداری امام حسین که همه دلبسته و شیفته امام هستیم برای کمک به حفظ جان شهروندان پروتکل‌ها را رعایت کنیم و در این راستا همکاری مردم یکی از اصولی است که در طول انقلاب هم مؤثر بوده و امروز بیش از گذشته به آن نیاز داریم.

از مشاهدات و آمارها اینچنین بر می‌آید که هم اکنون تب کرونا بالا گرفته و آمارها از افزایش مبتلایانی خبر می‌دهند که رفتارهایی مثل قبل از دوران کرونا پیشه کرده‌اند و این سفرها نیز قوزی بالای قوز شده‌اند و باید منتظر پس لرزه‌های این سفرهای زلزله گونه باشیم، مردم باید توجه داشته باشند که کرونا هنوز در میان ما جولان می‌دهد و هیچ چیز از خطر این ویروس کم نکرده بلکه آن را خطرناک‌تر نیز کرده است، لذا باید پروتکل‌ها را جدی بگیرند و با رعایت موارد بهداشتی و نرفتن به سفر به خود، جامعه و کادر درمان کمک کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس