انفجار بیروت

حضور کامیون‌های ارتش فرانسه در بندر بیروت واکنش کاربران لبنانی در توییتر را در پی داشت.

به گزارش مشرق، انتشار ویدیوئی از کامیون‌های ارتش فرانسه که در بندر ویران شده بیروت در حال جولان هستند، اعتراض کاربران لبنانی در فضای مجازی را در پی داشت؛ به گونه‌ای برخی، آن را به اشغال لبنان توسط فرانسه در قرن گذشته تشبیه کردند.

بیشتر بخوانید:

ذی‌نفعان و بازیگران اصلی انفجار بیروت چه کسانی هستند؟

سیاستمدار لبنانی: مقاومت تنها قدرت امروز لبنان است

در این ویدیو که امروز پنجشنبه منتشر شده، کامیون‌های نظامی فرانسه در حال انتقال خبرنگاران خارجی به مناطق ورودممنوع بندر بیروت هستند و خبری از حضور نیروهای ارتش و پلیس لبنان نیست.

در حین عبور این کامیون‌ها، فردی که گفته می‌شود از خبرنگاران لبنانی است، به این اقدام اعتراض کرده و آن را اشغالگری توصیف می‌کند و به کنایه می‌گوید: «آری به اشغالگری فرانسه. زنده باد اشغالگری فرانسه‌».

دانلود

انتشار این فیلم واکنش منفی کاربران لبنان را در پی داشته و برخی هم‌صدا با این خبرنگار لبنانی معترض، آن را اشغالگری دانست و گفتند که لبنان به هزار سال پیش برگشته است.

فردی به نام «پییر ابوصعب» در توییتی نوشت: «صحنه وحشتناکی است؛ پوچی این صحنه حکایت از [وضعیت] هولناکی دارد که ما با آن روبه‌رو و در انتظار آن هستیم. روزنامه‌نگارانی را سوار بر پشت کامیون‌های نظامی فرانسه وارد بندر بیروت می‌کنند و هیچ خبری از نیروی نظامی یا امنیتی لبنان نیست. برای چه؟».

فردی دیگر به نام «نولا» نیز نوشت: «چی شده؟ ۱۰۰۰ سال به عقب برگشتیم».

ماه گذشته انفجار در بندر بیروت لبنان باعث تخریب گسترده این بندر و کشته و زخمی شدن شمار زیادی شد و بعد از سفر رئیس جمهور فرانسه، ارتش این کشور بیش از ۷۰۰ نظامی را به بهانه کمک به این کشور راهی بیروت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    اگر مومنی. چند نفر ازین جماعت بی ایمان را از حالت عمودی به افقی تبدیل کند. همه این موشهای غربی به سرعت برق و باد. به اسطبل های خودشان در کشورهای غربی. فرار خواهندکرد
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    دارن میرن بمب گذاری کنن دوباره
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
    0 0
    کشور بی صاحب بیچاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس