کد خبر 1111491
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
نکیسا: پرسپولیس نتوانست برتری خودش را حفظ کند/ کمک به استقلال در بازی دیده نمی‌شد‌ - کراپ‌شده

دروازه‌بان اسبق پرسپولیس گفت: پرسپولیس یک بار عقب افتاد و پس از آن ۲ گل زد اما نتوانست برتری خودش را حفظ کند.

به گزارش مشرق، نیما نکیسا در خصوص تقابل استقلال و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی اظهار داشت: علیرغم اینکه هواداران دو تیم در استادیوم نبودند بازی فنی، گرم و بسیار هیجانی را شاهد بودیم. خواست خدا بود که در روز عدم حضور هواداران این بازی به گونه‌ای شود که تماشاگران از دیدن آن در منازلشان لذت ببرند.

نکیسا  با اشاره به تعویض‌های پرسپولیس عنوان کرد:‌ تعویض یک بازیکن در دقیقه ۲۳ یعنی ترکیب اولیه اشتباه بوده، وقتی شیری جای خودش را به کامیابی‌نیا داد یعنی تفکرات اولیه سرمربی اشتباه بوده و همچنین یحیی گل‌محمدی با تعویض نادری و سیدجلال یک اشتباه سهوی را خیلی سریع جبران کرد. 

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: من به دو دوست خوب و همبازی خودم، هم یحیی گل‌محمدی و هم فرهاد مجیدی تبریک می‌گویم. به سبب اینکه خط بطلانی روی نسل پیر مربیان کشیدند و نشان دادند مربیان جوان می‌توانند فارغ از هر نتیجه‌ای چقدر برای فوتبال کشور جذاب باشند. امثال گل‌محمدی، مجیدی، مهابادی، تارتار، مطهری، منصوریان، دایی، مازیار زارع و پژمان نوری و ... جذابیت‌های بازی‌ها را بالا برده‌اند و خیلی خوشحالم که نسل من یعنی نسل ۹۸ باعث تغییر و تحولات در فوتبال از هر نظر باشند. 

دروازه‌بان اسبق تیم ملی در مورد حضور نسل جدید مربیان و مدیران در فوتبال کشور تصریح کرد: این افراد صاحب اصلی فوتبال کشور و باعث افتخار هستند. چقدر خوب است که جنس ما جنس فوتبال باشد. فدراسیون و دبیرکل فدراسیون از جنس فوتبال باشند. مهدی محمد نبی از جنس فوتبال است.  شخص حیدر بهاروند فوتبالیست بوده، من کاری به تاج و ساکت ندارم که قراردادی در زمان آن‌ها بسته شد و خلاهایی در آن وجود داشت. آن‌ها فقط می‌خواستند بعد از کی‌روش شرایطی به وجود بیاورند که مردم راضی باشند اما متأسفانه ته چاه افتادند.

وی ادامه داد: من بسیار خوشحالم از اینکه نسل من نسل مدیران و مربیان جوان، فوتبال ایران را جذاب کرده‌اند. مردم نباید به این برد و باخت‌ها نگاه کنند. نسل ۹۸ در حال تغییر فوتبال کشور و مدیریت آن هستند. خواهش می‌کنم به نسل ۹۸ اعتماد کنید. این نسل می‌تواند فوتبال کشور را به سمت موفقیت ببرد.

نکیسا با اشاره به شکست پرسپولیس مقابل استقلال گفت: دوست داشتم پرسپولیس برنده بازی باشد اما باید قبول کنیم استقلال با استراتژی و تفکر بازی کرد. حتی زمانی که ۲ بر یک عقب افتاده بود توانست زود به بازی برگردد. روی هر دو گل به نظرم رادوشوویچ مقصر بود. روزی در مورد او گفتم دروازه‌بانی است که هنوز فکرش دروازه‌بان دوم بودن است.

وی افزود: اینکه دروازه‌بانی از اروپا بیاید، ۴ سال نیمکت‌نشین باشد و مدام نشان بدهد که من متعصبم ملاک نیست. عده‌ای آدم بی سواد هم که از فوتبال چیزی نمی‌فهمند، بگویند آفرین به تو که اینقدر با تعصب هستی! گفته بودم که او ۸ تا ۱۰ بازی لازم دارد تا به خودش ثابت کند؛ من یک دروازه‌بان فیکس هستم. عده‌ای به من گفتند در مورد رادو صحبت نکن، اگر من صحبت نکنم چه کسی صحبت کند؟ من ۷-۸ سال پایه‌های این تیم را نگه داشتم و گلر تیم ملی بودم.

نکیسا ادامه داد: در بازی با ذوب‌آهن عدم خروج رادو باعث گل شد. در بازی با شاهین بوشهر هم عدم خروج او باعث گل شد و مقابل استقلال هم همین اتفاق افتاد. یک دروازه‌بان باید رفته رفته به جایی برسد که کاملاًَ  به او ثابت شود یک دروازه‌بان شش دانگ است. آیا با این وضعیت می‌شود در آسیا به نتیجه رسید؟ تیم‌های آسیایی از نظر مالی و امکانات خیلی جلوتر از ما هستند ولی ما هنوز به دنبال تعیین رئیس فدراسیون و یا اینکه چرا انتخابات فدراسیون برگزار نمی‌شود، هستیم. ما خیلی‌ جاها مشکل دارم.

وی با اشاره به تلاش برگزار کنندگان این مسابقه عنوان کرد: باید به سازمان لیگ و فدراسیون فعلی که در عین داشتن مشکلات خیلی زیاد توانستند از عهده برگزاری مسابقه به بهترین نحو بر بیایند تبریک گفت. ضمن اینکه به پیام حیدری عزیز که قضاوت درست و خوبی داشت تبریک می‌گویم. اگرچه یکی دو اشتباه خیلی کوچک داشت اما در کل فوق‌العاده بود.

نکیسا در مورد اینکه آیا باخت پرسپولیس به دلیل ضعف فنی این تیم بود یا اینکه مهره‌ها و تعویض‌های استقلال بهتر بودند، گفت: هر دو مسئله می‌تواند به نوعی درست باشد. بحث ضعف فنی نیست. گل‌محمدی مربی بسیار خوش فکری است اما باید قبول کنیم که تعویض دقیقه ۲۳ کامیابی‌نیا با مهدی شیری، تعویض نادری با سیدجلال بین دو نیمه و همچنین تعویض علیپور و بشار می‌توانست تعویض‌هایی باشد که شیرازه تیم را از هم بپاشد.

نکیسا با اشاره به تأثیر منفی خروج علیپور و بشار رسن از زمین عنوان کرد: به نظرم تعویض این دو بازیکن افتی را به تیم داد و خلائی به وجود آورد. شما ببینید اوساگونا چه زمانی وارد زمین شد؟ آیا او لایق زدن پنالتی بود؟ البته ما از بیرون مسائل را می‌بینیم و در شرایط یحیی گل‌محمدی نیستیم.

وی اضافه کرد: اما از آن طرف استقلال تیمی بود که کاملاً می‌خواست برنده این بازی باشد و به موفقیت هم رسید. پرسپولیس خیلی تلاش کرد به بازی برگردد. یکبار عقب افتاد و پس از آن ۲ گل زد اما نتوانست برتری خودش را حفظ کند. به نظرم روی گل دوم رادوشوویچ باید خروج می‌کرد چون روی خط ۶ قدم بود. او خیلی راحت می‌توانست خطا بگیرد یا تأثیر بگذارد.

نکیسا در خصوص اینکه سرمربی پرسپولیس بعد از بازی اعلام کرد به کسانی که می‌خواستند استقلال به فینال جام حذفی برسد تبریک می‌گویم و آیا این مساله در بازی دیده می‌شد، گفت: خیر، من به عنوان یک تماشاگر چنین استنباطی نداشتم. استقلال خیلی تلاش کرد. یکبار هم عقب افتاد اما توانست به بازی برگردد. این تیم موقعیت‌های خوبی هم داشت. مثل ضربه سر دیاباته با اختلاف اندک از بالا دروازه بیرون رفت.

کارشناس فوتبال گفت: پرسپولیس در ۱۵دقیقه اول کاملاً آشفته بود ولی در دقایق بعدی بسیار منسجم بازی کرد. این تیم در نیمه دوم توانست خودش را به حریف دیکته کند اما وقتی بازی در ۹۰ دقیقه تمام شد گفتم امیدوارم بازی در ۱۲۰ دقیقه به نفع پرسپولیس تمام شود در غیر این صورت با توجه به خروج بشار و علیپور که دو پنالتی‌زن بودند پرسپولیس شانس کمتری برای موفقیت دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس