عماد باجلان

یک نماینده حزب دموکرات کردستان عراق بدون توجه به مصوبه پارلمان این کشور، مدعی شد که عراق به حضور نیروهای آمریکایی نیاز دارد.

به گزارش مشرق،  «عماد باجلان» نماینده حزب دموکرات کردستان عراق (به رهبری مسعود بارزانی) در سخنانی مدعی شد که نیروهای آمریکایی نقش به سزایی در مبارزه با داعش داشتند و باید به حضور خود در عراق ادامه دهند.

به نوشته وبگاه بغدادالیوم، او که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، بدون توجه به مصوبه پارلمان عراق در ۱۵ دی ماه ۱۳۹۸، مدعی شد که حضور نیروهای آمریکایی در عراق قانونی است و این نیروها با دعوت دولت عراق حضور دارند.

بیشتر بخوانید:

علت اصلی خروج نیروهای آمریکایی از عراق چه بود؟

این نماینده دموکرات کردستان در ادامه تلاش کرد تا مطالبه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را مختص نمایندگان شیعه معرفی کند و ادعا کرد که اهل سنت و کردها چنین خواسته‌ای ندارند.

عماد باجلان افزود: «داعش شهرهای شمالی را اشغال کرد و جنایت‌ها مرتکب شد،  اما شهرهای جنوبی این مسأله را احساس نکردند. هرچند الحشد الشعبی در جنگ با داعش فداکاری کرد و قربانی داد اما خانواده‌های جنوبی، رنجی که شهرهای اشغالی به دست داعش کشیدند را حس نکردند

بیشتر بخوانید:

انفجار بمب بر سر راه کاروان نظامی آمریکا در عراق

او با اذعان به اینکه ایران اولین کشوری بود که اقلیم کردستان را در جنگ با داعش یاری کرد، مدعی شد که برای بهره بردن از پوشش هوایی و اطلاعات امنیتی نیاز به حضور ائتلاف آمریکایی بود.

این نماینده حزب دموکرات کردستان عراق، سپس گفت که اکنون داعش مهار شده و دیگر نمی‌تواند همانند سال ۲۰۱۴ خود را بازیابد اما حضور نیروهای آمریکایی برای آموزش ارتش عراق و ارائه پشتیبانی هوایی و اطلاعات امنیتی مورد نیاز است.

پیش از این نیز، «نیچروان بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق چندین بار  با خروج نیروهای آمریکایی از عراق مخالف کرده بود و این در حالی است که سال گذشته اکثریت پارلمان عراق رأی به خروج این نیروها داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • روزبه IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 0
    گروههای کردی عراق و سوریه همیشه بخشی از مشکل بودن نه راه حل مشکلات
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 0
    عراق نیاز نداره بلکه شما خائنین تجزیه طلب نیاز دارید ننگ به شما
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    1 0
    ساده لوحی عجب مرضیه !
  • سرباز IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 2
    اولا نماینده شیعه و سنی نداریم وقتی اکثریت پارلمان میکه اخراج یعنی اکثر مردم میگن اخراج...دوما برو اینا رو به بارزانی بگو که با داعش همکاری داشت...سوما این دست بشکنه که نمک نداره. پس اون موشک ها رو عمه خانم شما زد داعش رو لوله کرد و از پیشرویش به سمت کردستان جلوگیری کرد. وگرنه اگه به پیشمرگه ها بود داعش تا خود اربیل رو گرفته بود. برای ایران فرقی نداشت داعش رو کجا بزنه. می تونست صبر کنه داعش شما رو لت و پار کنه بعد جلوش رو بگیره...رو هم خوب چیزیه والا. نمیدونم چرا دست ما شیعه ها اینقدر بی نمکه. از یه طرف سنی ها و مسیحی های لبنان از طرف دیگه کردهای عراق
  • علیرضا IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 2
    بی غیرت که نه وجدان داری ونه شرف،عراق به چه خصلت وخصوصیت امریکائیها نیازدارد؟!؟به کشتاربیرحمانه ووحشناک توسط داعش امریکایابه تاراج بردن آثارباستانی،منابع نفت،سرمایه های فرهنگی اجتماعی،به یغمابردن نوامبس مردم،کشتن فرماندهان مقاومت وهزارجنایت دیگر،بی ریشه عراق به اینهمه فسادامریکا نیازدارد!!؟وامصیبتا چه برسرمنطقه ومردم آن آمده،خداوندبه دادمامیرسی؟آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس