کد خبر 1110876
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۰

به گزارش مشرق، علی دارابی، عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد:

هر ساله از ۲ تا ۸ شهریور در ایام شهادت شهیدان رجایی (رییس‌جمهور) و باهنر (نخست‌وزیر) هفته دولت برگزار می‌شود.

دولت‌های جمهوری اسلامی از زمان پیروزی انقلاب تا پایان جنگ؛ و تا امروز همه خدمات ارزنده‌ای به کشور کرده‌اند و در عین حال نواقص و اشکالاتی در کارنامه خود داشته‌اند. اما چرا در میان همه این دولت‌ها و ادوار مختلف نام «شهیدان رجایی و باهنر» به‌عنوان اسوه و الگوی دولتمردان در جمهوی اسلامی بر سر زبان‌هاست؟

اگر معیارها و شاخصه‌هایی برای دولتمردان و خادمان مردم در حکومت مردم‌سالار دینی بخواهیم مورد توجه قرار دهیم «رجایی و باهنر» از آن برخوردار بودند؛ مردمی، ساده زیست، بدور از اشرافیگری و خوی طاغوتی، داشتن سابقه مبارزه و مجاهده در دوران رژیم پهلوی، فداکار، همواره در میدان خدمت بودن، برخوردار از فضایل دینی و اخلاقی و فضایل انسانی، پرکار، مؤمن، جهادی، بدور از فساد و رانت‌خواری و در یک کلمه «مرد خدا» و «خادم ملت» بودند.

سخن بر سر این است که باید برای‌ ۱۴۰۰ خود را آماده کنیم. حکمرانی خوب ما را به دولت‌ها و تیم و کابینه‌ای که از سابقه و پیشینه آن‌ها می‌توان نشانه‌های «شفافیت، فسادستیزی، پاسخگو بودن» را به‌راحتی دریافت، راهنمایی می‌کند. افزایش دانش عمومی، و سواد سیاسی و رسانه‌ای مردم سرمایه بزرگی است برای «انتخاب‌های اطمینان‌بخش» در آینده چرا که اگر همه دارای معیار و شاخصه ارزیابی باشیم در دام «پوپولیسم و عوام‌گرایی» و «تبلیغات زودگذر و سطحی» رأی خود را قدر می‌دانیم و قیمت رأی خود را بالا که بردیم آنگاه دولتمردان و منتخبان شایسته‌تری را بر می‌گزینیم و صد البته در این میان «احزاب سیاسی» نقش مهمی را برعهده دارند

واقعیت آن است که کشورهای همسایه ما با سرعت فراوان در حال پیشرفت و آبادانی خود هستند. در چرخه توسعه و سازندگی ایران باید پیشتاز  و جلودار باشد. باید بر پایه آینده‌نگری و آینده پژوهی، کشور و پایه‌های آن را بنا کرد. آینده را باید ساخت و با شانس و تصادف به‌دست نمی‌آید. جایگاه آینده ایران در منطقه و دنیا بس مهم است. «دولت و برنامه‌های توسعه کشور» شاکله و ستون اصلی برای پیشرفت، سازندگی ، توسعه و آبادانی کشور است.

با قدردانی از خدمات و تلاش‌های دولت تدبیر و امید در آخرین سال خدمت در هفته دولت انتخاب آینده ما مردم برای «دولت مردمی ، کارآمد، مؤمن و شایسته» مهم‌ترین قدردانی از دولت و دولتمردان و صیانت و پاسداشت حق رأی و انتخاب شایسته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    چون حدود 45 روز حکومت کرد وگرنه به این عزیزان هم فحش میدادن
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      0 0
      واقعیت همین است دانشجویانم دایم از من می پرسند که رجایی چکارهایی کرد که این همه به نیکی ازش یاد می کنند فقط باید بگویم ساده زیستی و گرنهبدلیل 45 روز خدمت کار ماندگاری از آن شهید بزرگوار ندیدیم قطا شهید نمیشد الان او را نیز نفی میکردند
  • DE ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    رئیس جمهور سال 1400لازمه مدیر و مدبر و برنامه ریز، شجاع و نترس،مردمی، ساده زیست و بدور از افت اشرافی گری و کاردان باشه. خوبه دارای تخصصی باشه که با تفکر ریاضی بتونه خیلی از مشکلات مسکن و اقتصادی و تولید رو حل و فصل کنه. فردی مومن و پاک دست و پرکار، با روحیه جهادی،مرد خدا و خادم ملت و نوکر امام حسین (ع) و امام زمان (عج) باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس