کد خبر 1110758
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

ژنراتورهای قابل حمل می توانند برق مورد نیاز را برای نیاز های اولیه شما در هنگام قطعی برق، تامین کنند. اکثر مردم در هنگام قطع برق از موتور برق قابل حمل به عنوان مولد پشتیبان استفاده می کنند. در نتیجه نحوه استفاده از موتور برق بسیار حائز اهمیت است.

نخست ایمنی :

اولین و مهم ترین کاری که پس از خرید موتور برق باید انجام دهید، خواندن کاتالوگ و یا  دفترچه راهنمای آن است. خواندن دستور العمل های شرکت سازنده موتور برق از این جهت مهم است که باید بدانید از چه نوع روغن و یا چه سوختی استفاده کنید که آن را از گارانتی خارج نکند. هم چنین اگر قرار است برای مدت زمان طولانی از موتور برق استفاده نکنید باید طبق دستور العمل شرکت عمل کنید.

1.از موتور برق در فضای بسته استفاده نکنید.


از موتور برق هرگز در داخل خانه، گاراژ و یا محیط سر بسته استفاده نکنید. مونواکسید کربن در اگزوز موتور برق قابل حمل تنها ظرف چند دقیقه می تواند به سطح کشندگی برسد. سالانه افراد بسیاری به خاطر استفاده کردن موتور برق در زیر زمین یا اتاق بدون تهویه مناسب، راهی بیمارستان شده و یا متاسفانه جان خود را از دست می دهند.

2.مکان نصب

موتور برق را در حدود 20 فوت (6 متر ) دور تر از خانه قرار دهید. چرا که در فاصله های  نزدیکتر امکان دارد به دلیل اختلاف فشار و درجه حرارت هوا ، دود داخل خانه شود. در نتیجه ژنراتور را در جایی قرار ندهید که امکان هدایت دود موتور برق به داخل خانه توسط باد وجود داشته باشد. هم چنین می توانید از یک سنسور آشکار سازنده مونو اکسید کربن در داخل خانه خود استفاده نمایید. لازم به ذکر است مسئله آلودگی صوتی نیز در این خصوص مطرح است، به طور کلی موتور برق ها ( حتی موتور برق هوندا که بسیار در این زمینه پیشرفته است ) از صدای بالا و تا حدی آزار دهنده برخوردارند.

3.شرایط آب و هوایی

اگر موتور برق را در جایی نصب کنید که احتمال بارش باران وجود دارد ، می تواند به موتور برق شما آسیب برساند. چرا که  موتور برق، برق تولید می کند و ترکیب آب باران و برق بسیار خطرناک می باشد. در نتیجه در هنگام نصب موتور برق دقت نمایید که پوششی بالای موتور برق برای جلوگیری از بارش باران بر روی آن وجود داشته باشد.

4. از تغذیه برگشتی جلوگیری کنید.

پدیده تغذیه برگشتی بسیار خطرناک است و می تواند به کاربران صدمه بزند. برگشت تغذیه به معنی استفاده از سیم برق ژنراتور برای وصل کردن وسیله برقی از طریق یک پریز می باشد.

در این حالت منبع تغذیه برای کل خانه می باشد و به احتمال زیاد موتور برق قادر به تحمل این بار نمی باشد.

ممکن است برق از طریق پنل اصلی شما به ترانسفورماتور باز گردد. خطوط توزیع معمولا دارای ولتاژ حداکثر 50000 ولت می باشند. ترانسفورماتور شما در موتور برق از 240 ولتی شما یک گام بالاتر می رود تا ولتاژ را توزیع کند و در خطوط بفرستد.

نحوه راه اندازی موتور برق :

1. روغن موتور برق را بررسی کنید.

برخی از موتور برق ها قابلیت خاموش کردن موتور برق در زمانی که روغن کم است را دارند، اما در بعضی موارد این قابلیت وجود ندارد. عملکرد بدون روغن موتور، موجب آسیب رسیدن به آن و خارج شدن آن از گارانتی می شود. همیشه در اولین مرحله میزان روغن را بررسی کنید و سعی کنید آن را همیشه در بالاترین سطح نگاه دارید.

2. مخزن سوخت موتور برق را پر کنید.

استفاده از نفت و بنزین تازه بسیار ضروری است، چرا که سوخت های قدیمی، روشن کردن و عملکرد موتور برق را مختل می کند. اگر در حین کار سوخت مصرفی موتور برق تمام شد، ابتدا دستگاه را به مدت 15 دقیقه خاموش کنید و پس از خنک شدن سوخت را مجددا در مخزن آن بریزید.

3. کابل ها را در آورید.

موتور برق و یا ژنراتور خود را هنگامی که بار روی آن است ( یعنی منبع مصرف برق ) روشن نکنید. موتور برق برای این حالت طراحی نشده است و و در این حالت شاید شرایطی ایجاد کنید که ژنراتور دیگر قادر به تولید برق حتی در هنگام کار کردن موتور، نباشد. به یاد داشته باشید، پس از خاموش کردن موتور برق و یا قبل از روشن کردن آن تمامی کابل ها را از آن بکشید.

نحوه نگهداری از موتور برق :

شاید برای مدت زمان طولانی به موتور برق نیاز نداشته باشید، در این صورت باید طبق دستور العمل های شرکت سازنده عمل کنید تا مجددا به راحتی بتوانید موتور برق خود را به کار اندازید. به عنوان مثال همواره توصیه می شود هنگامی که می خواهید برای مدت زمان طولانی از ژنراتور خود استفاده نکنید، مخزن سوخت آن را به طور کامل تخلیه کنید.

1.خاموش کردن

 پس از خاموش کردن موتور برق تمامی کابل های اضافی را از آن جدا کنید.

2.خالی کردن سوخت از کابراتور :

با چرخاندن سوئیچ سوخت، ژنراتور را خاموش کنید. ژنراتور قبل از خاموش شدن یک یا دو دقیقه کار می کند. این کار موجب می شود که کاربراتور از سوخت خالی شود و از گرفتگی قسمت هایی که سوخت از آن عبور می کند جلوگیری شود. در نتیجه دفعه بعد که به ژنراتور احتیاج داشته باشید به آسانی روشن می شود.

3.خنک سازی

 به ژنراتور اجازه دهید تا خنک شود. این زمان بسیار مناسبی برای بررسی روغن و پر کردن مجدد آن می باشد.

چه شرایطی ممکن است موتور برق را از گارانتی خارج کند :

در خصوص این امر بهتر است حتما از شرکت سازنده یا عرضه کننده این محصول، سوال کنید. مواردی که در زیر ذکر می شود ممکن است برای برخی از محصولات وجود داشته و برخی آن را نیز پوشش دهند. همچنین ممکن است برخی موارد ذکر نشده باشد، لذا پیش از خرید موتور برق این موارد را در نظر داشته باشید.

· هرگونه ضربه به موتور برق که باعث ایجاد نقض فیزیکی در محصول شود که طبیعتا" به نگهداری نادرست محصول مرتبط است.

· استفاده از بار بیش از مقدار توصیه شده برای موتور برق

· استفاده از موتور برق برای مدت زمان بیشتر از توصیه شده ( آی ناین هیچگاه به مشتریان توصیه نمی کند بیش از 4 الی 5 ساعت به شکل مداوم از موتور برق های معمول استفاده کنند. )

· ریختن آب بر روی موتور برق و اتصالی جریان

· خرابی کاربراتور به منظور ماندگاری بالای سوخت در کاربراتور ( هنگام عدم استفاده سوخت موتور برق را تخلیه کنید )

· عدم رعایت روغن کاری محصول و نکات توصیه شده در کاتالوگ همراه محصول

· برخی از موتور برق ها ممکن است در کل دارای گارانتی نباشند، به عنوان مثال بسیاری از متقاضیان که تنها قیمت برای آنها ملاک است به دنبال موتور برق های ارزان موجود در بازار هستند، بدون آنکه این موضوع را ملاک قرار دهند که در این موتور برق ها مواردی از قبیل جنس سیم پیچ، نوع ژنراتور، کیفیت کاربراتور و به طور کلی برخی اجزاء داخلی ممکن است مناسب نیاز آن ها نباشد.

در صورت تمایل به خرید این محصولات و راهنمای راه اندازی محصول خریداری شده می توانید به سایت مجموعه بزرگ آی ناین مراجعه کنید و یا با شرکت تماس بگیرید:

Web site : www.i-9.ir

Tel : 021-45537


*این محتوا صرفا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس