کد خبر 1110541
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
فیلم/ لباس مشکی ما واقتصاد مقاومتی

اما در میان ایرانیان سیاهپوشی با محرم حسینی پیوند خورده است لباس عزا و سیاهه‌هایی که به نشانه عزای اباعبدالله نصب می‌شوند برای ایرانیان حرمت دارند.

به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ویدئو کاست درباره تاریخچه لباس مشکی نوشت: رسم پوشیدن لباس‌هایی به رنگ سیاه به زمان امپراتوری روم باز می‌گردد رومیان در مراسم ترحیم و عزاداری رداهای مشکی بلند به تن می‌کردند در یونان باستان وقتی تیتس از غم سنگین قتل پاتروکلوس به نشانه عزاداری سیاه پوشید سیاه پوشیدن در دوران رنسانس به اوج رسید و طی قرن ۱۹ میلادی سیاهپوشی برای اندوه در زنان بیشتر بود.

عبرانیان نیز در عزای بستگان سرها را می‌تراشیدند و لباس تیره می‌پوشیدند در آمریکای لاتین و کشورهای مدیترانه زنان بیوه تا آخر عمر لباس‌های مشکی می‌پوشیدند مسیحیان کاتولیک آمریکا و همچنین ژاپنی‌ها در مراسم عزا و سوگواری سیاه می‌پوشند.

در تاریخ ایران نیز اگر کسی عزیزانش را از دست می‌داد برای عزاداری سیاه می‌پوشیدند این موضوع در شاهنامه هم آمده:
به یک سال در سیستان سوگ بود
همه جامه‌هاشان سیاه و کبود

اما در میان ایرانیان سیاهپوشی با محرم حسینی پیوند خورده است لباس عزا و سیاهه‌هایی که به نشانه عزای اباعبدالله نصب می‌شوند برای ایرانیان حرمت دارند.

این احترام بقدری است که برخی هیات‌ها مراسم پوشیدن لباس سیاه دارند این مراسم معمولا در روزهای منتهی به محرم یا در روز اول این ماه برگزار می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • معلی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    کبود پوشی تا همین اواخر در ایران معادل سیاه پوشی بوده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس