کد خبر 1110168
تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
بورس

امروز معامله‌گرها ۸۴۰میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و پنج درصد از کل سهام گروه ‌صنعتی ‌سپاهان ‌معامله شد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، روز جاری در مجموع حدود ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «ونیکی»، «فولاد»، «فملی»، «شبندر» و «تاپیکو» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید:

شباهت ۱۰ روز اخیر بورس به مهرماه ۹۷ +نمودار

در دومین روز هفته معادل ۸۴۳ میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران دست به دست شد و صف خرید پایدار این سهم پس از ۲۲ هفته سرانجام به طور کامل عرضه شد، فولاد مبارکه اصفهان پس از معاملاتی به ارزش ۷۰۶ میلیارد تومان دوم شد و سهام ملی صنایع مس ایران نیز دوباره به جایگاه سوم رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "فلزات اساسی" تعلق داشت به طوری که دو هزار میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "سرمایه‌گذاری‌ها" با معاملات یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی دوم شد و "محصولات شیمیایی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۵.۱ درصد از کل سهام گروه ‌صنعتی ‌سپاهان (فسپا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۴۶ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۹ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۲ نماد نخست اختصاص داشت.

منبع: اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس