کد خبر 1109822
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
image-20200823113849-3.jpeg

به جرات می توان گفت در نظر گرفتن برنامه ریزی کنکور یکی از مهم ترین دغدغه های دانش آموزان است که هیچگاه نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

در حال حاضر اکثر دانش آموزان نسبت به اهمیت برنامه ریزی کنکور آگاه هستند و همین مسئله باعث می شود تا به دنبال مطالعه روش های مختلف و یادگیری راه های اصولی برای برنامه ریزی باشند. از این رو سعی داشته ایم در این مقاله تا حدودی درباره حساسیت برنامه ریزی در فرآیند مطالعه کنکور و اهمیت انتخاب بهترین روش بررسی کلی داشته باشیم. اگر در شرایطی هستید که هنوز نسبت به برنامه ریزی کنکور سوال هایی در ذهنتان وجود دارد این مقاله برای شما نوشته است.

با برنامه ریزی اصولی، کنکور آسان خواهد شد!

قبل از اینکه بخواهیم درباره چگونگی برنامه ریزی کنکور صحبت کنیم، باید بگوییم که اول از هر چیز بهتر است اهمیت برنامه ریزی در فرآیند مطالعه کنکور را درک کنید. بسیاری از کسانی که معتقدند کنکور آسان است، دانش آموزانی هستند که با برنامه ای اصولی به موفقیت دست یافته اند!

کنکور مرحله ای حساس از زندگی تمامی دانش آموزان است که در زمان خود، می تواند از هر مسئله دیگری در زندگی پر اهمیت تر باشد. اگر شما هم در مسیر اصولی قرار بگیرید، مراجع مناسب انتخاب کنید و مدت زمان لازم را برای مطالعه در نظر داشته باشید، قطعا به این باور می رسید که کنکور آسان است!

چطور برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

اگر بخواهیم برنامه ریزی کنکور را به دو قسمت اصلی تقسیم کنیم باید بگوییم که همه چیز در تعادل خلاصه می شود. در قسمت اول برنامه ریزی کنکور باید مواردی اعم از زمانی که برای مطالعه دروس در اختیار دارید را بررسی کنید. شما با تقسیم بندی زمان باقی مانده تا کنکور می توانید به خوبی دروس را مطالعه کنید. به شرطی که منابع مناسبی انتخاب کنید تا وقتتان هدر نرود. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده بررسی تخصصی و قیمت محصولات اوج یادگیری به سایت استاد احمدی مراجعه کنید.

 دو اشتباه رایج در برنامه ریزی مطالعه کنکور برای دانش آموزان پیش می آید که در این قسمت به بررسی آن ها می پردازیم.

جدا کردن دروس عمومی و تخصصی به صورت کامل

این مورد را می توان به عنوان رایج ترین اشتباه دانش آموزان در برنامه ریزی کنکور نام برد. در این روش دانش آموزان دروس عمومی و تخصصی را به صورت کامل جدا می کنند و تا زمانی که دروس تخصصی تمام نشود سراغ دروس عمومی نخواهند رفت. این مورد اشتباه است و برنامه ریزی کنکور باید به گونه ای شکل گیرد که در مدت زمان مشخص، همه ی دروس به صورت همزمان مطالعه شود.

در نظر نگرفتن زمان مورد نیاز برای جمع بندی دروس

دومین موردی که در برنامه ریزی کنکور باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید در نظر گرفتن مدت زمان مناسب برای جمع بندی و مرور دروس است. معمولا این مدت زمان در بازه بسیار کمی انتخاب می شود و بازدهی مد نظر را نخواهد داشت. توصیه می شود با توجه به زمان باقی مانده تا کنکور و پتانسیل هر دانش آموز برای مطالعه روزانه به صورت دقیق برای این مورد برنامه ریزی شود.

برای درس هایی که دوستشان ندارید، وقت بیشتری در نظر بگیرید!

معمولا دانش آموزان نسبت به برخی از تکنیک های مطالعه کنکور، مباحث و دروس مانند محاسبات سریع شیمی حس خوبی ندارند و به دلایل مختلف نمی توانند با آن ها ارتباط برقرار کنند. در چنین شرایطی دانش آموزان باید زمان بندی مناسبی را برای مطالعه این دروس در نظر بگیرند زیرا این احتمال وجود دارد که در مدت زمان مشخص شده به هر دلیل دانش آموز حوصله ی یک درس را نداشته باشد و نتواند مطالعه آن را تمام کند. قطعا در صورتی که دانش آموز موفق به مطالعه چنین دروسی نشود، خود را سرزنش می کند و روحیه خود را از دست می دهد.

در برنامه ریزی کنکور، جای خطا بگذارید!

این مسئله را در نظر داشته باشید که ممکن است مواردی پیش آید و برنامه ریزی شما را به هم بریزد. از چنین مواردی می توان به انواع مهمانی ها، مسافرت یا اتفاقات غیر منتظره اشاره کرد. از این رو این احتمال را در نظر بگیرید که نیاز به وقت اضافه دارید. برنامه ها را به صورت دقیق بچینید اما در نظر بگیرید که ممکن است این برنامه ها به صورت دقیق اجرا نشوند!

با اوج یادگیری، مشاوره رایگان و برنامه ریزی اصولی را تجربه کنید

آخرین توصیه ای که برای شما داریم این است که بعد از درک اهمیت برنامه ریزی کنکور، راه اصولی برای انجام آن در نظر بگیرید. بسیاری از دانش آموزان به موسسات متفرقه مراجعه می کنند و با دریافت مشاوره های نه چندان اصولی مسیر خود را بسیار سخت می کنند. پیشنهاد ما این است که از مشاوره های رایگان استفاده کنید و در صورتی که رضایت داشتید، نسبت به مشاوره برای برنامه ریزی اقدام کنید. موسسه اوج یادگیری یکی از بهترین موسسات کنکور است که می توانید به صورت رایگان مشاوره و برنامه ریزی دریافت کنید.


*این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس