کد خبر 1109791
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷

ایران مساحتی معادل 1.648 میلیون مترمکعب دارد. این کشور به‌دلیل آب‌وهوای خوب و مکان‌های دیدنی بسیار زیاد از سالیان پیش تاکنون پذیرنده مسافران و گردشگران زیادی بوده است. ایران شهرهای توریستی زیادی مانند اصفهان، تهران، شهرهای شمالی و... دارد. برای اسکان مسافران هتل‌های زیادی تاسیس شده که در این مطلب به بررسی تعدادی از هتل‌های پایخت این کشور یعنی تهران می‌پردازیم. اگر قصد مسافرت به تهران را دارید و ‌دنبال مکانی برای اسکان هستید، در این مطلب با برخی از هتل‌ های تهران و نحوه رزرو هتل تهران از علی بابا آشنا می‌شوید.

هتل اسپیناس پالاس

اسپیناس پالاس در سال 1394 افتتاح شد، این هتل 75 هزار متری در 20 طبقه ساخته شده است که جمعا 400 اتاق و سوئیت دارد. اسپیناس پالاس 14 سالن همایش دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها 1500 نفر ظرفیت می‌پذیرد. این هتل در خیابان سعادت‌آباد تهران ساخته شده است.

هتل آپادانا

این هتل دو ستاره در مرکز شهر واقع شده و فاصله آن با ایستگاه اتوبوس و مترو کم‌تر از پنج دقیقه است. هتل آپادانا نزدیکی خانه هنرمندان و دانشگاه خوارزمی قرار دارد. همچنین در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید به مکان‌های مهم گردشگری تهران مانند موزه ایران باستان، موزه جواهرات، میدان تاریخی بهارستان، عمارت مسعودیه و کاخ گلستان بروید که این موضوع یکی از ویژگی‌های مهم این هتل است. هتل آپادانا در سه طبقه ساخته شده و حدودا 20 اتاق دارد. این هتل در خیابان طالقانی واقع شده است. در سال 1390 تغییرات و بازسازی‌هایی در ساختمان و نمای هتل آپادانا انجام شد. طی مشارکت هتل آپادانا با سایت علی بابا، امکان رزو این مکان در سایت علی بابا فراهم شده است. برای این کار فقط باید عبارت رزرو هتل تهران از علی بابا را سرچ کرده و بدون استرس بابت پربودن هتل های تهران، به آن‌جا سفر کنید.

هتل آزادی

در دوران قبل از انقلاب نام این مکان هتل هایت بود که پس از انقلاب اسلامی ایران بنیاد مستضعفان آن‌ را مصادره کرد و نام این هتل را آزادی گذاشت. از سال 1370 این هتل تحت‌نظارت گروه‌ هتل‌های پارسیان قرار گرفت. هتل آزادی 26 طبقه، 470 واحد لوکس با دکوراسیون جذاب دارد. این هتل به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خوب، مشرف به رشته‌کوه البرز و شهر تهران است، به‌همین دلیل فضای دلنشینی را برای اقامت‌کنندگان خود فراهم می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های این هتل که آن ‌را از بقیه هتل‌ های تهران متمایز می‌کند، دسترسی آسان به مسیرهای اصلی است.

هتل های تبریز : هتل گسترش تبریز

هتل هما

هتل پنج ستاره هما متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بوده و در سال 1354 افتتاح شده است. این هتل 16 طبقه 177 اتاق دارد و هریک از اتاق‌ها چشم‌اندازی از کوه‌های البرز، باغ هتل و شهر زیبای تهران نمایش می‌دهند. این هتل در محدوده میدان ونک واقع شده، به‌همین خاطر دسترسی به مکان‌های مهم سیاسی، اقتصادی، جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مسیرهای اصلی به‌راحتی ممکن می‌شود. هتل هما امکانات دیگری ازقبیل رستوران‌های ایتالیایی، چند سالن همایش، استخر، سونا، جکوزی، ماساژ درمانی، مرکز خرید، کافی‌شاپ، آرایشگاه و مجموعه ورزشی دارد.

هتل لاله

هتل لاله برجی 13 طبقه است که در مجموع 380 اتاق دارد که نزدیکی پارک لاله تهران واقع شده‌اند. تاریخ افتتاح این هتل به سال 1350 باز می‌گردد که آخرین بار در سال 1370 بازسازی شده است. دسترسی به جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و مسیرهای اصلی شهر تهران از این هتل بسیار آسان به‌نظر می‌رسد؛ زیرا هتل لاله در مرکز شهر قرار می‌گیرد. ازدیگر امکانات این هتل می‌توان به چندین سالن اجتماعات، رستوران‌های چینی و فرانسوی، کافی‌شاپ، استخر، سونا، جکوزی، پارکینگ و مرکز خرید اشاره کرد.

هتل اسپیناس خلیج‌فارس

این هتل به اولین هتل پنج ستاره بعد از انقلاب در ایران معروف است که در یکی از بهترین مناطق مرکز شهر تهران یعنی بلوار کشاورز قرار دارد. هتل اسپیناس خلیج‌فارس 274 اتاق اقامت و سوئیت لوکس در 18 طبقه دراختیار مسافران می‌گذارد. سالن‌های مجلل برگزاری جشن‌، سمینار و همایش، ستالار، رستوران، کافی‌شاپ و مجموعه ورزشی ازدیگر امکانات این هتل مجلل به‌حساب می‌آید.

هتل استقلال

هتل استقلال یا هتل رویال هیلتون سابق دو برج جداگانه دارد که برج شرقی آن بازسازی شده اما درحال‌حاظر بازسازی روی برج غربی صورت نگرفته است. این هتل که بزرگ‌ترین هتل بین‌المللی تهران محسوب می‌شود، ازلحاظ موقعیت جغرافیایی و امکانات جایگاه خوبی دارد. این هتل به مجموعه تلکه‌کابین توچال، کاخ سعدآباد و نیاوران، کوه‌های شمال تهران، مراکز خرید، خیابان زیبای ولیعصر، صداوسیما و سالن اجلاس سران بسیار نزدیک بوده و همین موضوع باعث برتری هتل استقلال نسبت‌به بقیه هتل‌ها شده است.

هتل اوین

این هتل چهار ستاره را می‌توان از زیباترین هتل‌های شمال شهر تهران دانست. هتل اوین در تقاطع بزرگراه چمران و اتوبان یادگار امام واقع شده است. تاریخ افتتاح این هتل به سال 1348 برمی‌گردد که در سال 1380 تحت‌نظارت گروه هتل‌های پارسیان قرار گرفت. این هتل به‌دلیل نزدیکی به مسیرهای اصلی تهران، دسترسی آسانی به همه مناطق مهم شهر مانند نمایشگاه بین‌المللی، فرودگاه و... دارد. در این هتل چهار طبقه 150 واحد اقامتی و امکانات دیگری مانند کافی‌شاپ، کافی‌نت، استخر روباز، سونا و جکوزی، آرایشگاه، آبنما و سالن همایش با ظرفیتی 800 نفری برای راحتی بیشتر اقامت‌کنندگان در این هتل طراحی و ساخته شده است.

نظرات خود را درباره سفر به تهران با ما درمیان بگذارید تا دیگر کاربران با اطلاعات بیشتری نسبت‌به سفر به این شهر اقدام کنند.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس