کد خبر 1109169
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰
پیتر شیف: دلار بمبی است که هر لحظه ممکن است منفجر شود

پیتر شف، کهنه‌کار وال‌استریت و مدیرعامل یوروپاسیفیک، می‌گوید: مقیاس چاپ پول در فدرال‌رزرو بی‌سابقه است، سطح بدهی به سقف رسیده و دولت از هر زمان دیگری بیشتر پول خرج می‌کند. 

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، پیتر شف، کهنه‌کار وال‌استریت و مدیرعامل یوروپاسیفیک، می‌گوید: مقیاس چاپ پول در فدرال‌رزرو بی‌سابقه است، سطح بدهی به سقف رسیده و دولت از هر زمان دیگری بیشتر پول خرج می‌کند.

شیف می‌گوید: از هر دلاری که دولت آمریکا خرج می‌کند ۶۰ سنت آن بدون پشتوانه مالی است. بنابراین فدرال‌رزرو بیش از آن مقدار دلاری که دولت آمریکا از طرق جمع‌آوری مالیات به دست می‌آورد برای استفاده دولت دلار چاپ می‌کند.

او ادامه داد: نکته اینجاست که گویی اقتصاد آمریکا قبل از بحران کرونا اقتصاد آمریکا قوی بود. اما در واقع این اقتصاد اصلاً در قوی‌ترین حالت خود نبود بلکه در ضعیف‌ترین وضعیت تاریخ خود بود. این اقتصاد بزرگترین حبابی بود که تا کنون وجود داشت. به همین علت است که تحت تأثیر ویروس کرونا اقتصاد آمریکا به این سرعت سقوط کرد.

او ادامه داد: هر کاری که دولت آمریکا بعد از بحران مالی ۲۰۰۸ انجام داده اشتباه بوده است. همه سیاست‌گذاری‌های مالی اشتباه بوده‌اند. ما هرگز از آن بحران که به وسیله دولت و فدرال‌رزرو به وجود آمده بود، ریکاوری نشدیم بلکه همه چیزهایی که باعث بحران شده بود را بدتر کردیم.

او گفت: آمریکا به زودی شاهد نرخ تورمی بی‌سابقه خواهد بود و هزینه زندگی سر به فلک خواهد کشید. این اتفاق خیلی به سرعت روی خواهد داد. این اتفاق مانند آوار روی سر مردم خراب خواهد شد در حالی که آنها حتی فکر نمی‌کردند چنین اتفاقی بیافتد.

شیف گفت: در بحران‌های مالی قبلی فدرال‌رزرو با چاپ دلار بیشتر همه چیز را درست می‌کرد اما در این بحران با سقوط دلار دیگر چاپ کردن دلار نمی‌تواند مشکل را حل کند چراکه دیگر خواهانی ندارد. جهان استاندارد دلاری را کنار خواهد گذاشت و به استاندارد طلا باز خواهد گشت.

او در پایان گفت: کل اقتصاد آمریکا بر پایه این است که دلار ارز مرجع جهان باشد و وقتی دلار هم به ارزی مانند سایر ارزها تبدیل شود، آن وقت بازی برای آمریکا تمام می‌شود.

شیف ادامه داد: دلار ممکن است در هر روزی سقوط کند. این مانند یک بمب است. باید پول را از دلار آمریکا بیرون کشید چرا که این بار این دلار است که سقوط می‌کند. این منطقی است که سرمایه خود را به خرید طلا و نقره اختصاص دهید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    85 12
    امریکای فیک بای بای. اصلاح طلبای ضد ایرانی به زودی یتیم می شن!
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      26 0
      21:39 ان شاء الله!!
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      ایول گل گفتی
    • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      48 8
      ان شاءالله. اللهم عجل لولیک الفرج.
    • ناشناس IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      8 1
      امان از جهالت...امان!
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      2 2
      ناشناس، کاملا باهات موافقم، از امثال شما اصلاحاتچیا و غربگداها جاهل تر نداریم!!!
    • صفر IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 0
      الله و اکبر از دست ما ایرانی ها. فوری و بدون هر دلیلی مثل گربه به همدیگر چنگ می اندازیم.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    فعلا که پول ما داره منفجر می شه. برای ی آزمون ساده تافل که روی هم ده صفحه هم نمی شه باید بالای شش ملیون بدیم یعنی دو چند برابر حقوق ی کارگر ساده
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    15 19
    سال‌هاست که چین اسناد خزانه آمریکا را خریداری می‌کند و بنابراین برای جلوگیری از ضرر، جلو سقوط قیمت و ارزش دلار را خواهد گرفت.
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      اسب تروا میدونی یعنی چی؟ وقتی که خودش ابرقدرت میشه و آمریکا علنا با چین دشمنی میکنه چرا از این فرصت استفاده نکنه و آمریکا رو برا همیشه زمینگیر نکنه؟
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      10 7
      خبر نداری، چند سالیه شروع کرده داره سریع میفروشتشون که نشوندهٔ خیلی خوبیه، یعنی دلار بای بای!!!
  • دانشجو IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    9 3
    عالی بود,انشاالله به زودی
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    5 10
    شعر نگو پول گرفته نزدیک انتخابات تز ی دموکرات حمایت کنه قبلنا چرا از این بحثا مبود
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    15 1
    خبرشم اینجوری بگین: روحانی بمب دلار را ترکاند
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      1 0
      برجام روحانی ( چون برجام تا قبل از جلسه هفته قبل شورای امنیت که امریکا باخت برجام نظام بود) دلار را ترکاند
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    4 1
    اما برخلاف دلار، ریال می تازد و می غرد و پرقدرت تر از همیشه است
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    2 10
    ضمنا جهت اطلاعتون عرض کنم سرنوشت همه مون درحال حاضر به دلار پیوند خورده. وقتی با گرون شدن ریالی دلار اینهمه در داخل آسیب میبینیم فکرشو بکنید با گرون شدن همه چیز به دلار چقدر و چند برابر دیگه متضرر خواهیم شد. یکی از عوامل مهم قیام ها و انقلاب های سریالی موسوم به بهار عربی در سالهای گذشته کاهش ارزش دلار بدلیل تولید و تزریق تعداد بسیار بالایی دلار در چند مرحله ی معروف به Quantitative Feasing بود که باعث گرانی همه چیز خصوصا مواد غذایی در کشورهای عربی ای مثل مصر شده بود. این فقط آمریکا نیست که از کاهش ارزش دلار آسیب میبینه درواقع بیشترین آسیب رو بقیه ی کشورها میبینن نه خود آمریکا. برای همین هم اگه تلاشی میشه برای کنار گذاشتن دلار همینه که اونم دست کم برای ما موفقیت آمیز نبوده چراکه این کار به یک اتفاق نظر جهانی نیاز داره وگرنه همچنان بیشتر مبادلات به دلار انجام خواهد شد. هرچند کنار گذاشتن دلار هم بیهوده ست چون جهان بجای اون احتمالا به ارز دیگه ای روی میاره که باز میشه همون آش و همون کاسه. استاندارد طلا هم عرض کنم که همیشه موقت بوده و دولتها برای تامین نیازهای رو به فزونی خودشون(خصوصا جنگ طلبی) به پولی نیاز دارن که بشه بدون پشتوانه و در آن واحد تولیدشون کرد و این خصلت دولتهاست و نشده و نمیشه عوضش کرد. دوستان قبل از بای بای کردن با دلار یکم فکر کنن بد نیست
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    13 2
    توی همین چهار ماه اخیر ارزش جهانی دلار ده درصد سقوط کرده که نرخ زیادی برای دلار محسوب می شه . ان شالله همین امسال شاهد پایان دلار باشیم
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      5 8
      دلار ارزش پولی نداره،الان اقتصاددان های بزرگ دنیا پیشنهاد می دهند که به جای دلار بی رمق، ریال ارزشمند ایران را که مدام در حالت پرقدرت شدن بوده و هست ،جایگزین کنند.و همتی را هم که تجربه درخشان در با ارزش کردن پول دارد،رییس کل بانک جهانی انتخاب کنند تا شاید دنیا مثل ایران مزه آرامش و اقتصاد پویا را بچشند و از این اقتصاد آشفته نجات پیدا کنند.به امید جهانی شدن ریال و انقراض دلار و یورو
  • الی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    نه ، واس چی داار باید منفجر شه ؟!تو چندین سال مگه منفجر شده !!!۶۷۶۸ بورس کشور خودمون که خیلی بدتره،تند و تند منفجر میشه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس