image-20200821103231-1.png

نایب رییس مجلس به همراه جمعی از نمایندگان با حضور در ایران‌خودرو از نزدیک با توانمندی و دستاوردهای این خودروساز در زمینه بومی‌سازی قطعات و طراحی و ساخت خودروهای جدید آشنا شدند.

به گزارش مشرق به نقل از ایکوپرس_ سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و  نماینده مردم مشهد و کلات و هیات همراه در بازدید از خطوط تکمیل کاری محصولات و مرکز تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، در جریان  آخرین طرح‌های توسعه ای و نوآوری های این گروه صنعتی قرار گرفتند.

در این بازدید، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: بومی‌سازی قطعات صنعت خودروسازی کشور با به‌کارگیری توان قطعه‌سازان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، سبب کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی، افزایش کیفیت و رضایتمندی مردم می‌شود.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، بر ضرورت حمایت دولت و مجلس از بومی‌سازی قطعات با فناوری پیشرفته تاکید کرد و افزود: توجه به ظرفیت و توان ساخت داخل، منجربه خودکفایی در صنعت خودرو می‌شود.

وی گفت: در سال جهش تولید، توجه به تحقیق و توسعه، کاهش هزینه‌های سربار تولید، ارتقای کیفیت محصولات و توسعه صادرات و تولید خودرو با نشان ایرانی، توسعه و تعمیق ساخت داخل از اهداف اصلی صنعت خودروی کشور است.

قاضی زاده هاشمی درباره شیوه فروش خودرو توسط خودروسازان، تصریح کرد: با عرضه خودرو در بورس و درنظر گرفتن مالیات برای مابه‌التفاوت قیمت بازار و کارخانه می توان زمینه واقعی سازی قیمت خودرو در بازار را فراهم کرد

وی بااشاره به این که محصولات خودروسازان داخلی از نظر کیفیت قابل رقابت همتایان خارجی است، تصریح کرد: در حوزه طراحی داخلی سازی قطعات اقدامات خوبی انجام شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: تخصیص ارز و قانونگذاری در حوزه تامین تسهیلات مانند استمهال مالیات ، بدهی و حل مشکل قیمت گذاری از جمله درخواست خودرو سازان از مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس بااشاره به راهکاررفع مشکلات موجود در ثبت نام خودرو تصریح کرد: بایدثبت نام خودرو بدون محدودیت انجام شود.

در ادامه این بازید، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: مطابق با نقشه راه موتور و قوای محرکه ایران خودرو، ارتقای موتورهای جاری، تولید موتور سه سیلندر و عرضه خودرو با گیربکس های جدید در سال جهش تولید در دستور کار قرار گرفته است.

فرشاد مقیمی افزود: در این نقشه راه، تولید موتور7 EFپلاس که حداکثر ظرف یک سال آینده با نصب بر روی محصولات مورد نظر، به بازار خواهد آمد، هدف کاهش مصرف دست کم یک لیتری سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش محقق خواهد شد.

مقیمی، پروژه راهبردی دیگر ایران‌خودرو را توسعه موتور سه سیلندر عنوان کرد و افزود: تا آخر سال نمونه اولیه آن تولید خواهد شد.  

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: در نقشه راه توسعه قوای محرکه ایران‌خودرو، بومی‌سازی فناوری تولید گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده ایرانی با هدف کاهش وابستگی و مصرف سوخت و پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان با همکاری مهندسان ایران خودرو و شرکت‌های دانش‌بنیان هدف‌گذاری شده و در حال اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: تولید انبوه گیربکس شش سرعته دستی با ۹۵ درصد ساخت داخل از شهریورماه امسال آغاز خواهد شد که تجهیز محصولات ایران خودرو به این نوع گیربکس در مقایسه با گیربکس‌های پنج سرعته فعلی دست‌کم ۵. ۲ درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

مقیمی تاکید کرد: نمونه اولیه گیربکس نیمه اتوماتیک AMT نیز تا آخر امسال تولید خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از آغاز طراحی و توسعه گیربکس DCT اتوماتیک در امسال خبر داد و گفت: طراحی و تولید گیربکس اتوماتیک با ساخت داخل بالا در دستور کار قرار دارد که در بازه زمانی دو ساله، تمام نیازهای مشتریان را پاسخ خواهیم داد.

مقیمی با اشاره به حمایت وزارت صنعت، معدن وتجارت، گمرک و  همچنین همدلی و همراهی قطعه‌سازان در تجاری‌سازی خودروها گفت: روزانه به طور متوسط سه هزار دستگاه خودرو دارای کسری قطعه را تکمیل و تحویل مشتریان می‌دهیم.

گفتنی است، نایب رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان مجلس ضمن بازدید از تلاش‌های کارگران خطوط تکمیل‌کاری خودروهای دارای کسری قطعه، خودروی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک را تست کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 20
  • ناشناس IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    2 0
    سلام چرا ایران خودرو فروش نداره یا پیش فروش نمیزاره
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    29 0
    یک 207 اتومات بالای 300 میلیون !!!! گِل بگیرین در این فرغون سازیها رو
  • الی۰ IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    15 1
    با قوای نیروی محرکه جدید در قیمت!!! فقط باید متاسف بود
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    12 0
    مرا به خیر تو امید نیست... فقط شر مرسان ای فرغون ساز جیب زن!!
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    5 1
    به نظرم ما باید در کشور هم خودروی لوکس داشته باشیم و هم خودرو مخصوص فقرا. اکثر خودرو سازهای مطرح دنیا برندهای لوکس تولید می کنند. این کار موجب ورود سرمایه به پیشرفت تکنولوژی می شود و بعد از مدتی هم این تکنولوژی نورد استفاده ی همگانی قرار می گیرد.
    • ایرانی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      3 0
      برادر جان جاده ها و خیابونا ظرفیتشون خیلی وقته سرریزه.همین مقدار خودرو هم زیادیه.اول باید فکری یه حال ایپ مسئله کنند
  • احمد IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    14 1
    اقای مقیمی اگر واردات خودرو آزاد بود آنوقت متوجه می شدید چند درصد مردم خودروی داخلی می خریدند! ایران خودرو و سایپا روز به روز محصولاتش بی کیفیت تر و قیمت آن بالاتر می رود!! هر چقدر هم گران تر می شود باز هم می گویند صرفه اقتصادی ندارد!! نمی دانم این پاداش های چند ده میلیونی آخر سال را کجا می آورند به مدیران خود می دهند؟
  • CO ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    7 0
    آیا " قوای محرکه جدید " گویای همان "موتور نوین " است ؟ نمیدانم چرا میخواهند فارسی را عربی کنند ؟
  • پارس IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 0
    الان یک سالی میشه که خودروی پارس دوگانه ثبت‌نام کردم ولی ایران خودرو از تحویل آن خودداری می کند اصلا درحال حاضر خودروی پارس دوگانه ایران خودرو تحویل مشتریان نمی دهد لطفاً پیگیری کنید
  • رضا IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    4 0
    خودروی پارس دوگانه سوز الان 7ماه است که از موعد تحویلش گذشته تو را خدا یه فکری به حال ما کنید خونه ام را فروختم تا دوگانه ثبت‌نام کردم تحویل نمی دهم میگن مشکل پلاک دارند آخه ما چه گناهی کردیم تورا خدا پیگیری کنید
    • امید IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
      0 0
      خونه اتو فروختی ماشین بخری. حقته ده سال دیگه تو نوبت باشی. حالا همش بگین چرا ماشین گرون میشه. امثال ایشون باعث گرونی ماشین میشن خب
  • Reza.kh IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    1 0
    کدام تولید داخل به اسم تولید داخلی صنعت منتاژ راه انداخته اند بابالا رفتن دلار قطعات خودرو هم باان گران میشود تنها را سامان دادن قیمت خودرو پایین اوردن تعرفه واردات وورود خودرو باکیفیت خارجیست
  • ali IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 0
    اقای مقیمی اگر واردات خودرو آزاد بود آنوقت متوجه می شدید چند درصد مردم خودروی داخلی می خریدند! ایران خودرو و سایپا روز به روز محصولاتش بی کیفیت تر و قیمت آن بالاتر می رود!! هر چقدر هم گران تر می شود باز هم می گویند صرفه اقتصادی ندارد!! نمی دانم این پاداش های چند ده میلیونی آخر سال را کجا می آورند به مدیران خود می دهند
  • US ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    3 0
    ای کاش موتوری که 20 سال پیش ساخته بود ند هر سال ارتقا میدادند
  • آرش IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
    0 0
    قوای جدید؟؟؟شما همون قبلیا با قوای قبلی رو تحویل بدین جدیدیش پیشکش
  • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    تا این مملکت ازشر امثال مقیمها امتیازی و... نجات پیدا نکند -هیچی درست نمیشه
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    این اقا هم رفته شیرینیشو بگیره وگرنه بفکر جیب ملت نیست اگه بود گمرک رو ازاد میکردند برای ماشین های ایمن نه این حلبی هارو بندازن به ملت
  • داود IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    از پس چرت و پرت خوندیم از خودرو سازا..به محض تیتر خبر خودرو فقط نطر میدم و میگم جمع کنین این دفتر دستکو ..از خود مردم چند صد برابر میگیرین در قالب قیمت خودرو..بعد به اصطلاح یارانه نعیشتی بنزین میدین..اونم نه به همه..ماشین ایرانی تا 500 سال اینده هم نمیتواااااااند با صنعت خودرو سازی جهان مقابله کند..پس وارد کنید هم ارزونتره هم با کیفیت تر..سوار ماشین خارجی میشی لذت میلری..سوار خودروی وطنی میشی فقط منتظری ببینی کی خراب میشه و کجاش خراب میشه
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    عالیییییییه طرح خوبیه
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    قوای محرکه برای خالی کردن جیب مردم و رفتن در جیب مافیای خودرو.دروغ اندر دروغ والله از شیطان پست تر هستید.ناکس ها
  • DK ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    خدالعنت کنه مسولین دولت مارو و علی الخصوص مدیران عامل ایران خودرو و سایپا
  • علیرضا IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    1 1
    به امید خدا اگر دعایم راقبول کند .....بحق این ماه محرم عزیز که سرطان بگیرین بحق خون پاک حسین شهید......ارزان کنید اگه میشه خروم خورها
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    با موتور ef7+1 و tu5+1.5 و موتور کم مصرف xu7

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس