کد خبر 1108547
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز مقابله با شایعات سایبری با تکذیب شایعه تامین سلاح طالبان توسط ایران نوشت: اخیرا از سوی برخی رسانه‌های خارجی و اکانت‌های اینستاگرامی و توییتری وابسته به ضدانقلاب، شایعه ای مبنی بر پشتیبانی لجستیکی و نظامی ایران از گروهک تروریستی طالبان افغانستان، منتشر شد.

طی این خبر گفته شده بر اساس اسناد منتشره توسط نهادهای امنیتی آمریکا، یکی از دلایل تصمیم آمریکا به ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ارتباط با طالبان بوده و همچنین جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمله‌ای که طالبان در ۱۱دسامبر سال گذشته به پایگاه نظامی آمریکا صورت داد، پاداشی پرداخت کرده است. در همین زمینه مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز، ادعای ارسال سلاح از سوی ایران برای طالبان مطرح کرده است.

با بررسی‌های انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری، مشخص گردید که شایعه مذکور، صحت نداشته و ادعاهای بی‌اساس منتشره توسط آمریکایی‌ها، صرفا نوعی فرافکنی و تلاش برای انحراف افکار عمومی مردم افغانستان از کمک‌های واشنگتن به گروه‌های تروریستی جدیدی‌ست که اخیرا در افغانستان فعال شده‌اند.

در این زمینه می‌توان به اظهارات سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز اشاره کرد که با رد ادعاهای مطرح شده، اعلام داشت آمریکا هنوز پاسخی به خواسته‌های افکار عمومی در مورد هویت هلیکوپترهایی که برای کمک به داعش در حریم هوایی تحت پوشش ناتو در افغانستان به پرواز در می‌آیند، نداده است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    6 0
    اظهر من الشمس
  • DE ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    این اتهام بهانه می‌تواند باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس