زاکانی

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس طی پیام تسلیتی به‌مناسبت درگذشت مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام خاطرنشان کرد: امید است مسئولان، نخبگان و شاگردان آیت‌الله تسخیری، ادامه دهنده راه آن عالم مجاهد باشند.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی طی پیامی درگذشت آیت‌الله تسخیری مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله تسخیری روحانی تراز انقلاب اسلامی بود

متن پیام نماینده مردم قم در مجلس شورای به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم، ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء الی یوم القیامه

ارتحال عالم ربانی آیت‌الله حاج شیخ محمد تسخیری و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام و رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی موجب تالم و تاثر خاطر فراوان گردید.

ایشان به عنوان اندیشمندی فرهیخته و مجاهدی نستوه، سال‌های پُر برکت عمر خویش را در مسیر تقریب مذاهب اسلامی و مبارزه با دشمنان تفکیری جهان اسلام صرف نمودند و اقدامات اثرگذاری را در این عرصه از خویش به یادگار گذاشتند که در جهان اسلام ماندگار خواهد ماند. ایشان که از شاگردان برجسته آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر صدر بود با اتکا به دانش و بینشی که در محضر اساتید فرهیخته خود آموخته بود، نقشی اثرگذار در تاسیس بانک توسعه اسلامی و مجمع الفقه اسلامی و تربیت شاگردان برجسته داشت. امید است تا مسئولان، نخبگان و شاگردان ایشان، ادامه دهنده راه آن عالم مجاهد در مسیر تقریب مذاهب اسلامی باشند.

اینجانب فقدان و درگذشت این منادی همگرائی جهان اسلام را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، علمای اعلام، جامعه حوزوی و دانشگاهی کشور و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم و از درگاه ایزدمنان برای این فقید سعید رحمت و غفران واسعه الهی و همنشینی با ائمه اطهار، امام راحل (ره) و شهدای اسلام و انقلاب و برای بازماندگان صبری عظیم و اجزی جزیل مسئلت دارم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس