کد خبر 1108463
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
دژپسند

وزیر اقتصاد به دارندگان سهام در بورس توصیه کرد از رفتار هیجانی در بازار سهام خودداری کرده و با استفاده از مشاوران دلسوز، در مورد دارایی خود تصمیم بگیرند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت افزود: عده‌ای در خصوص سهام‌های ارزنده‌ای نظیر سهام عدالت در کمین هستند که ارزش این سهام کاهش یابد و خود این سهام را بخرند و سهامداران با توجه به اینکه در واقع مالک بخشی از شرکت‌ها هستند باید خود در مورد ارزش دارایی خودشان تصمیم بگیرند و تابع هیجانات و مطالب شبکه‌ها و کانال‌های مجازی نباشند.

بیشتر بخوانید:

تعیین سهم شناور آزادشده شرکت‌های بورسی

وی افزود: دولت تا پایان سال برای بازار سرمایه برنامه ریزی خوبی کرده است و تا پایان آذر ماه سهام 7 شرکت بزرگ وابسته به وزارت صنعت در بورس عرضه خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در جلسه اخیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هم تصمیم بر این شد که تاپایان سال سهام 50 شرکت بخش خصوصی به بازار سهام بیاید و سهامداران بدانند بازار سرمایه باید از ثبات خوبی برخوردار باشد و سهامداران خرد و تازه واردها از رفتار هیجانی پرهیز کنند چراکه ذات بازار سرمایه این است که ممکن است در کوتاه مدت با نوسان ارزش سهام مواجه باشد.

وی تصریح کرد: در بازار سرمایه باید دیدی حداقل میان مدت داشت و تابع هیجانات بازار نشد.

دژپسند افزود: در خصوص عرضه شناور نیز دولت یک مصوبه طلایی صادر کرده است که هر زمان بازار سرمایه زمینه مناسبی برای عرضه داشته باشد اجرایی خواهد شد.

وی سهام عدالت را سهامی طلایی و ارزنده دانست و گفت: سهام شرکت‌های حاضر در سهام عدالت با ارزندگی بسیار بالاست و مردم نباید به سرعت راجع به فروش آن تصمیم بگیرند و توصیه می‌کنم بجز کسانیکه در زندگی دچار اضطرار شده اند، بقیه مردم این سهام را فقط با سهام‌های ارزنده‌تر جایگزین کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    10 0
    فقط یاد گرفتید بگید رفتار هیجانی! وقتی تمام بورس قرمز شده و همه ی سهمها منفی شده چه رفتار هیجانی؟؟؟؟ رفتار هیجانی مربوط به یه سهم یا چند سهم میشه نه وقتی که تمام بازار منفی هست. منفی شدن همه ی بازار دست شما و طرز حمایت کردنتون از بورسه. از وقتی دولت تمام قد پشت بورس در اومده و میگه حمایت میکنم داریم ضرر میدیم لعنت الله علیکم
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 4
    اولین ابر حباب بورس ایران توسط دولت شکل گرفت بورس آمریکا دوبار در سالهای 1929 (شاخص از متوسط 200 به 380 رفت یعنی 90 درصد حباب) و 1987 (شاخص از متوسط 1800 به 2700 رفت یعنی 50 درصد حباب)، بورس شانگهای در تاریخهای 2007 (شاخص از متوسط 2500 به 6000 واحد رفت یعنی 240 درصد حباب) و 2015 (شاخص باز از متوسط 2500 به 5000 واحد رفت یعنی 200 درصد حباب)، بورس ژاپن سال 1990 (شاخص از متوسط 2400 به 3800 رفت یعنی 60 درصد حباب) و بورس عربستان سال 2006 (از متوسط کمتر از 800 به 2000 واحد رفت یعنی بیش از 200 درصد) دارای حباب شدند اما بورس ایران باید بین 300 تا 400 هزار واحد در سال 1399 می شد که تا 2000 هزار واحد هم رفت بدون درنظر گرفتن تورم دلار بیش از 500 درصد و با لحاظ افزایش دلار بیش از 300 درصد حباب داره
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      خب چرا وقتی این حباب شد 50 درصد یا کمتر به فکر ترکوندنش نیفتادن؟ الان اون کسیکه این وسط داغون میشه تازه واردای دعوت شده به بورسن که حباب 300 درصدی بقول شما باید وسط سرمایه شون بترکه. چرا زودتر وقتی حباب خیلی کمتر بود با یه اصلاح جزئی این حبابو از بین نبردن؟ چرا گذاشتن کار به اینجا برسه؟ قابل پیشبینی نبود این وضعیت؟ مقصر کیه؟
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    یکی از اشنایان ماه چهارماه قبل منزلش فروخت دومیلیارد یک میلیارد وهشتصد گذاشت بورس ودویست تومان منزل رهن کرد التماسش کردم حداقل پولت رابگذار بانک قبول نکرد حال پول اوشده هفتصد میلیون یعنی یک میلیارد وصدتومان سوخت وبه فنا رفت
  • عباس IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    آقای وزیر! دست از سر مردم و بازار سرمایه بردارید با اینکارهاتون فقط دارید آتش میزنید به سرمایه مردم. با این تدبیرتون!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس