کد خبر 1108252
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸

به گزارش مشرق، سید عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کماکان معتقدم برخی رفتار هنرمندان برای سیاستمداران ما الگوست.

قرار بود از منوچهر آتشی، شاعر برجسته و البته عضو کانون نویسندگان! در مراسم چهره‌های ماندگار تجلیل شود. باورش نمی‌شد.

او که به شدت بیمار بود و  از ناراحتی کلیه رنج می‌برد، از خوف اینکه نتواند در مراسم حاضر شود، نامه‌ای تاریخی برای ما نوشت. اکنون این نامه که با خط زیبای خود اوست، جزو اسناد کشور محسوب می‌شود. با این حال، با همان وضعیت وخیم جسمی خود را به مراسم رساند و در روی سن هم  قدری با ما درد دل کرد. فردای آن روز هم عمل جراحی داشت و بعد از دو روز از دنیا رفت. (کات)

قرار است رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی «صمت» شرکت و سخنرانی کند. اما نمی‌آید!

نامه‌ای اداری از طرف معاون او نوشته می‌شود که ستاد کرونا به او اجازه نداده! مجلس هم ناراحت می‌شود و به وزیر پیشنهادی رأی نمی‌دهد. (البته دلایل دیگری هم در کار بود)

معتقدم اگر روحانی نامه‌ای دوستانه و با محبت به نمایندگان می‌نوشت و به خاطر عدم حضورش شخصاً عذرخواهی می‌کرد، هم آقای مدرس خیابانی رأی می‌آورد و هم یک الگوی مثبت و اخلاقی از رئیس جمهور اسلامی ارائه می‌شد. حیف!

بخشی از نامه مرحوم منوچهر آتشی که موردحمله سنگین ضدانقلاب قرار گرفت را در ذیل می‌آورم و کامل آن را هم در استوری می‌گذارم.

پی نوشت:

"باری، این قلم کوچک و امروز خسته تا آنجا که در توانش بوده به گمان خود در  راه خیر و روشنی و ایمان به سر دویده، و از نثار هر چند اندک یافته‌ها و دانسته‌های خود به پای هنرجویان هرگز دریغ نورزیده است، هر چند بضاعتی درخور نداشته است.

از سوی دیگر، همه می‌دانیم که در طول سالها نظام‌های ضدفرهنگی تنها چیزی که موردعنایت نبوده هنر و هنرمند و قلم و قلم‌زن بوده است.

پس این که می‌بینیم در این دوران پرعزت و افتخار، بانیان فرهنگ و خرد نگاه مهربانی به سوی این گروه کم‌توقع داشته، پاس حرمت آنان را وجهه همت قرار داده‌اند، واقعاً موجب خرسندی و افتخار است."...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عاشق ایران IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    22 0
    خیلی بی انصافی شخصیت بزرگ و صادق همچون جناب آتشی را با ایشان مقایسه کردید توبه کنید و صدقه بدهید اقای ضرغامی
  • علی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    43 1
    والله قسم، بهاالله قسم اگرمملکت رئیس جمهوری مثل این فریدون نداشت واصلا چنین پستی نبود بسیار آبادتر آرام تر راحت تر اداره می شد. بی فایده ترین فردای مملکت همین آدم است. به جز رنگ ومش وآرایش چه کارکرده.
    • علی SE ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      22 1
      واقعا خجالت هم نمیکشد.رنگ بنفش از سر و ریش و روش میباره.به قول حاج یونس ترابی تو این دولت فقط ارایشگر این جناب کارش رو درست انجام میده.
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      18 0
      احسنت حرف حق را زدی بی فایده ترین ومضرترین فرد مملکت
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      10 0
      ما هم همین رو میگیم. یک بار برای همیشه خیال خودتون رو راحت کنید با حذف پست ریاست جمهوری.
    • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      0 0
      به والله قسم هر كس ديگر هم بود در اين شرايط وحشتناك تحريم همين قدر ميتوانست كار كند شايد هم بدتر
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 1
    مصالح مردم در بین است نامه با محبت مگر عقد محبت دارید - چرا این قدر کشوررا دچار مصیبت اتینای خودتان کرده اید - اگر بخاطر محبت فریدون مجلس وزیر را رد کرده وای بروز این ملت و مجلس و مملکت
  • محمدرضا IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    15 0
    اقای روحانی ابروی هر چی اخوند و ادم ازاده که تو دنیا بود بردی. ای کاش نبودی
  • ارسطو IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    13 0
    خدا رحمت کنه هر چی دلسوز و فداکار در حق این کشور ومردمش و آتش دنیا و آخرت به جون خانواده کسانی که به مسند قدرت میرسن واین کشور رو ویرانه میکنن
  • حسن IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    2 12
    خدمت آقای ضرغامی سلام : حاج آقا شما شرایط قیاس را رعایت نکردید در تعیین شرایط قیاس اما و اگرهای وجود دارد که از بحث ما خارج است اما قیاس جنابعالی شما پست ترین قشر جامعه را با بارزش ترین قشر آن مقایسه کردید که قیاس اشتباهی است مگر اینکه قصد دیگری داشته باشید و گرنه قیاس سیاستمداران با ابناء بشر اشتباه برزگی است که در آدمیت تمام اینها در هر لباسی جای شک بسیاری است تعداد لایک مبین درستی نظرنم است در صورت نشر توسط ناشر
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    10 0
    شما داری یک ادیب رو با کی مقایسه می کنی؟
  • رضا DE ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    هنرمندنماها که بیشتر از همه ضربه به مملکت زدند و بدترین بی فرهنگی ها را بر سر این ملت درآوردند! ...
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    15 0
    بلانسبت منوچهرآتشی این چه حکایت چه تعریف چه تشبیه بود آتشی کجا این باباکجا یکعمرایرانی بودواینان یکعمرتلاش کردندگرین کارت ودوتابعیتی شوند
  • علی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    1 9
    سال دیگه ریاست جمهوری میفته دست دوستان مشرق ببینیم وضعیت چقدر تغییر میکنه و مشرق چه تیترهایی میزنه البته امیدواریم ترامپ رای بیاره و تحریم ها را سخت گیرانه تر دنبال کنه ببینیم دولت بعدی چیکار میکنه و مشرق چطوری وضعیت را توجیه میکنه
    • حمید IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      7 0
      علی آقا ، هر پیشرفتی در این چهل سال داشتیم ، به خاطر تفکر و عملکرد انقلابی بوده است ، نه لیبرالی محبوب شما. عملکرد دولت محبوبت در دوران اوباما هم مطلوب و قابل دفاع نبود جناب. در ضمن ،اتگار فراموش کردی که ترامپ ، تحریم های زمان اوباما را دوباره احیا کرد و تحریم های ترامپ چندان جدید نیست. در ضمن به اذعات کارشناسان اقتصادی، تاثیر تحریم ها در حد بیست الی سی درصد است.پس بهتره سوء مدیریت دولت محبوبت را گردن تحریم ها نندازی. قطعا در یک دولت انقلابی ، خبری از افراد بی کفایت و پرمدعایی مثل عباس آخوندی نیست.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    با شما موافقم ، ولی لازم نیست برای بیان هر مطلبی از قسم استفاده کنیم، آنهم این قسم که ار قسمهای جلاله بوده و عواقب سنگینی دارد. لطفا احتیاط کنید.
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    5 0
    هر دردی درمان داره به جز خود شیفتگی مفرط /بلند بگو علی لعنت الله
  • اصلاح طلب IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 1
    جناب ضرغامی عزیزکاش مخاطبان مرحوم اتشی واقای روحانی را هم مقایسه می کردید مخاطب مرحوم اتشی هنرمندان بزرگ ومردم عزیزبودند ولی مخاطب جناب روحانی بعضی از نمایندگان هتاک وپرده درو بی ملاحظه همجناح جبابعالی هستند که حتی منافع ملیکشور را فدای منافع باند وجناح خود می کنند‌واز بی ابرو‌کردن روحانی هیچ وقت راضی نخواهند شد
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    3 0
    آقای صرغامی فرعون را با حکیمان مقایسه نکنیداز شما انتطاربیشری میرود
  • عبا دالله IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • محسن ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    آقای ضرغامی می گوید مجلس چون از نیامدن رییس جمهور ناراحت شده، به وزیر پیشنهادی رأی نداده است. آیا واقعاً ملاک و معیارِ نمایندگانِ این دورۀ مجلس برای رأی دادن و رأی ندادن این گونه است؟ اگر وزیر پیشنهادی، لیاقت و صلاحیتِ وزارت را داشته است، آیا نمایندگانِ مجلس باید به سبب ناراحت بودن از عدم حضور آقای روحانی، آن شخص را از حق قانونیِ خود محروم کنند و کشور و مردم را هم از وجود یک شخص لایق و باصلاحیت بی بهره کنند؟ واقعاً ملاک و مبنای رأی دادن و رأی ندادنِ این نمایندگان این چنین است؟!
  • یاسر فیضی پور IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    استاد آتشی آتشی در دل داشت از محبت و ولای اهل بیت. هیچگاه فراموش نمی کنم در دوران نوجوانی توفیق داشتم در یکی از شب های نیمه شعبان مثنوی انتظارشان را در حضور خود استاد قرائت نمایم. چه دلنشین نوشته اند که: گر خبر از آمدنت داشتیم *** دل به سر راه تو می کاشتیم
  • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
    1 0
    ادب مرد به ز دولت اوست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس