کد خبر 110824
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳

سازمان هواشناسی نسبت به کاهش تا 12 درجه‌ای دما و بارش باران در حداقل 24 استان کشور هشدار داد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بررسی نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از تداوم روند بارشی بر روی کشورتا اواسط هفته آینده خصوصا نیمه غربی است که بنابراین در روز جمعه بارش متناوب باران همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمال تگرگ در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان، گلستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی و بارش پراکنده باران در استانهای قم، قزوین، البرز، تهران، اصفهان، یزد و کرمان پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش در این روز در استان‌های ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و اردبیل بیش از سایر نقاط است.

در روز شنبه نیز بارش متناوب در استانهای آذربایجان شرقی، اذربایجان غربی، زنجان، کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، قم، تهران و بارش پراکنده در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، اردبیل، گیلان، مازندران و سمنان انتظار می‌رود که شدت بارش در استان‌های مرکزی، همدان و زنجان خواهد بود. از سوی دیگر طی روزهای شنبه و یکشنبه دمای بیشتر نقاط کشور خصوصا نیمه شمالی بین 6 تا 12 درجه کاهش می‌یابد.

در روز پنجشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری در پاره‌ای نقاط ابری در اواخر وقت رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 20 و 32 درجه سانیتگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز جمعه نیز آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط با رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز با حدود 4 درجه کاهش به 17 و 28 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

در روز پنجشنبه استانهای چهارمحال و بختیاری و همدان با حداقل دمای 4 درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین و قم با حداکثر دمای 35 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین استان‌های کشور هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    اسمی از بوشهر نیست ولی امروز شنبه 8/10ساعت 4/45داره بارون میاد
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
    0 0
    سلام چرا هواشناسی کمتر به سیستان وبلوچستان توجه میکند نکنه روی نقشه هواشناسی نیست یا کارشناسان محترم حساسیت دارند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس