ارتش مالی

یگان‌های ارتش مالی که امروز با کودتا اوضاع پایتخت این کشور را در دست گرفتند، رئیس جمهور و نخست وزیر مالی را نیز بازداشت کردند.

به گزارش مشرق، یگان‌های ارتش مالی با ورود به «باماکو» پایتحت این کشور،‌ تعداد از مقامات این کشور را بازداشت کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از سران کودتا خبر داد که «ابوبکر ابراهیم کیتا» رئیس جمهور و نخست وزیر مالی توسط نیروهای ارتش بازداشت شده‌اند.

برخی منابع گفته‌اند که اتفاقات پیش آمده در مالی یک کودتاست و وزیر خارجه، دارایی و رئیس پارلمان نیز بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از منابع خود نوشته است که شورش در پادگان «کاتی» در اطراف پایتخت شروع شده و یک منبع دیگر نیز گفت که تعدادی از وزرا و افسران عالی‌رتبه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از سفارت نروژ در مالی نوشت که یگان‌های ارتش در محله‌های پایتخت حضور دارند و دست به تمرد زده‌اند. این سفارتخانه از اتباع خود خواست تا احتیاط کرده و از خانه‌هایشان خارج نشوند.

مخالفان دولت «ابراهیم بوبکر کیتا» پیش از این در فراخوانی خواستار حضور مردمی گسترده در روز سه شنبه (امروز) در «باماکو» شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    سرنوشت بعضی از کشورهای افریقائی همانند برخی از کشورهای آمریکای لاتین بمحض اینکه رئیس جمهور و دولت بخواهند کاری بر خلاف نظر قدرت ها در کشورشان انجام دهند که احساس شود مهار از دستشان خارج خواهد شد . یک عده ارتشی را آماده میکنند و با حمایت خود میفرستند سروقت دولت و با انجام کودتا که اخیرا بهتر شده و کمتر با خونریزی زیاد همراه بوده براحتی گروه جدید را بر سر کار میاورند و ادامه تسلط برای چپاول و در دست داشتن حکومت .
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    میگن عده ای کشته شدند
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
    0 0
    جالبه دقیقا در سالگرد کودتای 28 مرداد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس