برجام نمایه

هیجان ساختگی طیف حامی ‌برجام دو و سه برای لغو تحریم تسلیحاتی ایران، سؤال‌برانگیز و تعجب برانگیز است

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

این طیف، لغو تحریم تسلیحاتی ایران با پنج سال تاخیر سؤال‌برانگیز را جای وعده و تعهد «لغو تحریم‌های اقتصادی»، برای مردم فاکتور می‌کنند و حال آنکه قبلاً علنا خواستار برجام دو و سه شده بودند و موضوع برجام جدید با دشمن، چیزی جز خلع سلاح و کاهش قدرت نظامی ایران نبود.

به همین دلیل هم با وجود اصرار چین و روسیه برای لغو آنی تحریم‌های تسلیحاتی در مذاکرات، این طیف با تمدید تحریم‌ها تا پنج سال بعد که خواست آمریکا بود، همراهی نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

روباه پیر یا کفتار لاشه‌خوار برجام؟

همین‌ها در برجام ۹۷۰۰ کیلو اورانیوم غنی‌شده را واگذار کردند و مجوز گرفتند تا صرفا تا سقف ۳۰۰ کیلوگرم غنی‌سازی کنند؛ با این شرط که بیش از این سقف را به خارج بفرستند! با این وجود ادعا کردند غنی‌سازی را حفظ کردیم و توسعه دادیم و به صادرکنندگان اورانیوم غنی‌شده در جهان پیوستیم. اما نگفتند با این واگذاری پرخسارت، نیاز خودمان برای اورانیوم غنی‌شده یا ماده اولیه را از کجا تامین می‌کنند؟

بزرگ این جماعت چند سال قبل ادعا کرده بود باید مثل ژاپن و آلمان که پس از شکست در جنگ جهانی مجبورشان کردند بودجه نظامی را کنار بگذارند، ما هم بودجه نظامی را کنار بگذاریم تا بتوانیم توسعه اقتصادی داشته باشیم!

البته آمار رسمی جهانی نشان می‌داد ژاپن و آلمان در رتبه هشتم و نهم کشورها به لحاظ بالاترین هزینه نظامی قرار دارند!

اما با آن منطق آلوده به نفوذ دشمن، هیجان نمایشی طیف مذکور درباره لغو تحریم تسلیحاتی چه موضوعیتی می‌تواند داشته باشد؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    1 9
    اقا این جلسه اخیر شورای امنیت و مشاهده قدرت برجام مقدس دلواپسا رو بدجوری اتیش زده.خیلی منتظر بودن تا تحریم تسلیحاتی تمدید بشه بیان یگن اینم گلابی برجام
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      4 2
      نه خیر جانم؛ بلکه خاطرجمعان را به اشتباه انداخته است که برجامشان همین بود و بس!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      1 0
      :/
    • تراببان IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      6 1
      خاک تو سر هرچه افساد طلب وطن فروشه مثل تو که انرژی هسته ای رابا هسته زردآلو اشتباه گرفتی جماعت افساد طلب دلواپس پیشرفت ایران دو بار تا کنون با اغفال ملت ایران صنعت هسته ای را با کمک روحانی به تعطیلی کشاندند یکی در زمان خاتمی ملعون در کاخ سعدآباد با همراهی سه وزیر اروپایی که ظریف نماینده ایران در سازمان ملل بود و روحانی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و دوم هم در دولت نیرنگ و فریب که صنعت هسته ای را در قالب برجام کذایی بدون گرفتن هیچ امتیازی به باد دادند و می خواستند این احمق ها برجام موشکی و منطقه ای را هم به ملت تحمیل کنند که طرح شان عقیم ماند و با خروج آمریکا از برجام بد جوری در نزد ملت ایران منفور شدند و دست کثیفشان رو شد و بد جوری به دست و پا افتاده اند و مرتب در حال اراجیف گفتن هستند دلواپسان نظام می دانستند و سواد کافی در مقابل این جمعیت نادان داشتند که چه بلایی می خواهند این موجودات وطن فروش با برجام کذایی سر ملت می خواهند بیاورند لعنت بر ذات بی ریشه هرچه کودن افساد طلبه با برجام می خواستید تحریم ها را بردارید چند برابر کردید البته باعث و بانی ایجاد تحریم ها هم خود بی شرفتان در اغتشاشات سال ۸۸ بودید که گرا به غربی ها برای تحریم های فلج کننده دادید و این زمینه را فراهم کردید خوب تحریم ها را لغو کردید تورم ۱۰۰۰ درصدی، رشد افسار گسیخته قیمت ها ، از بین بردن ازدواج، افزایش طلاق و گسست خانوادگی ،حقوق های نجومی، رشد شدید نقدینگی، اختلاف شدید طبقاتی و هزاران جنایت دیگر از دستاوردهایی موجودات خائن افساد طلب است لعنت بر ذات بی ریشه تان
    • علی IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
      0 0
      بله عزیزم همه تحریم ها بالمرة لغو شد فروش رسمی نفت ایران به بازارهای جهانی روزی سه ملیون بشکه شد تحریم های بانکی برداشته شد یک دلار شد هزار تومن طلا گرمی پنجاه هزار تومن پاسپورت ایرانی.... خجالت نمی کشی !!!!!!
  • منتظر IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    8 1
    کدام قسمت از برجام را برای ملت ایران که اکنون زیر بار گرانی ساختگی ارزاق عمومی در حال له شدن است ساختند و نوشتند و وووکدام خط از برجام را برای آینده ملت ایران امضاء کردند . این جماعت زیر خاکی روغنفکر غربزده کدخدا پرست فقط و فقط بدنبال رسمیت بخشیدن به حضور توله هایشان بودند تا سیل ثروتهای باد آورده ای که هر کدام از اختلاسها با مضرب هزار میلیارد را شامل میشد را به همراهشان بفرستند . این جماعت از خدا بی خبر که فرار مشاورینشان از همین امسال شروع خواهد شد ، و اگر صبر کرده اند و نرفته اند فقط بخاطر امیدی است که به بلوکه شده های در آمریکاست ، فریب آن سالوس سورس زده را خوردند که با عکس گرفتن با بهایی ها و حرفهای پارکینسون نشان شان ، شاید روزی از طرف غرب به رسمیت شناخته شوند و آن مردک گفتگوی تمدنها به رهبری برگزیده شود . زهی خیال باطل . نوبت سر زیر آب کردن این باقی مانده های از عملیاتهای نفوذ هم خواهد رسید .
  • سید IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    همین قدر همراهی نکردن کشورهای دیگر با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران به دلیل آن بود که روحانی پیشتر تحت فشار مقامات کشورمان پذیرفت بعضی از اقدامات متوقف شده در صنعت هسته ای بر اساس تعهدات برجامی را از سر بگیرد و اروپایی ها به خصوص نگران آن هستند که ایران باقی برجام را هم لغو کند! پس تعهدات ایران در برجام آن اندازه برای غربی ها ارزشمند و سودآور است که حتی حاضرند به طور محدود ایران بتواند در زمینه تسلیحات تجارت داشته باشد!
  • سلمان IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    3 2
    خدا خودش جزای اون مغروق استخر فرح رو بده
  • ناشناس IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 3
    همه تحریمها برقراره تورم و گرانی بیداد میکنه فقط مانده فرجامش تحریم تسلیحاتی انشالله بزدلها و وطن فروش ها بروند و یک کلاه گشادتر سرشون کنن بیان بگن اینم برجام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس