کد خبر 1107350
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
روادید فرانسه

به دنبال انفجار مهیب بندر بیروت، وزارت خارجه فرانسه از ادامه صدور روادید برای شهروندان لبنانی خبر داده و دلیل انجام این کار را ایجاد همبستگی با این ملت خوانده است.

به گزارش مشرق، به دنبال انفجار مهیب بندر بیروت، وزارت خارجه فرانسه از ادامه صدور روادید برای شهروندان لبنانی خبر داده است. 

بیشتر بخوانید:

ورود وزیر دفاع فرانسه به بیروت

کنایه اردوغان به ماکرون؛ به دنبال عکس یادگاری در لبنان نیستیم

به نوشته وبگاه «یورو نیوز»، وزارت خارجه فرانسه طی بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر، دلیل این اقدام را ایجاد وحدت و همبستگی با ملت لبنان اعلام کرده است. 

در این بیانیه آمده است: «بعد از انفجار بندر بیروت در چهارم اوت ۲۰۲۰، فرانسه تصمیم گرفته که استثنائاً پردازش و صدور روادید را به نفع شهروندان لبنانی و بدون هیچ محدودیتی به غیر از شرایط ورود همیشگی را ادامه دهد و به آنان اجازه دهد وارد قلمروی این [کشور] شوند. 

در ادامه بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «این همبستگی با مردم لبنان با رعایت دقیق‌ترین الزامات بهداشتی شکل خواهد گرفت

دولت فرانسه در بیانیه خود همچنین آورد: «افرادی که از لبنان، کشوری که ویروس کرونا در آن در حال گسترش است، می‌آیند و سن‌ آنها ۱۱ سال یا بیشتر است، مجبور خواهند بود آزمایش PCR را در بدو ورود به فرانسه انجام دهند. و در صورتی که تست آنها مثبت بود، افراد [ما] مجبورند آنها برای دو هفته قرنطینه کنند.»

انفجار بندر بیروت در ۱۴ مرداد ماه باعث تخریب گسترده این بندر و واردشدن خسارت‌های جدی شد و حداقل ۱۷۱ نفر تا این لحظه فوت کرده و بیش از شش هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

هیأت عالی امدادرسانی لبنان نیز گفته حدود ۷۰ هزار خانه در این حادثه آسیب دیده است.

پنج شنبه هفته گذشته نیز «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه به عنوان اولین مقام خارجی وارد لبنان شد تا در مورد وضعیت لبنان با مقامات این کشور گفتگو کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    2 0
    برای جاسوس پروری و ایجاد افراد وطن ستیز ( چیزی از جنس اصلاحات)؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس