ظریف نمایه

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: وزارت امور خارجه باید منافع صنفی، دستگاهی و فردی خودش را فدای منافع ملی کند و وظیفه اصلی آن دفاع از جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی است.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه سید عباس موسوی و سعید خطیب‌زاده سخنگویان سابق و جدید وزارت امور خارجه، وظیفه اصلی وزارت خارجه را دفاع از جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی خواند.

ظریف عنوان کرد: یعنی وزارت خارجه موظف است اگر یک وقتی بین دفاع از سیاست‌های خود در داخل و دفاع از منافع کشور در سطح بین‌المللی، تعارضی ایجاد شد، خودش را فدای کشور کند. منافع صنفی، دستگاهی و فردی خودش را فدای منافع ملی کند. اجازه دهد که در داخل مورد هجمه قرار بگیرد، اما حرفی، توجیهی را برای سیاست‌ها و اقناع افکار عمومی مطرح نکند که به هزینه پیشبرد منافع ملی در سطح بین‌المللی تمام شود.

بیشتر بخوانید:

ظریف: آمریکا می‌داند نمی‌تواند اسنپ بک کند

رئیس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت:شاهد شکست بی سابقه آمریکا در شورای امنیت با رای یک کشور تنها در کنار آمریکا بودیم که اهمیت این واقعه را نباید فراموش کرد. در این شرایط روشن کردن افکار عمومی چه در ایران و چه در سایر نقاط جهان یک وظیفه بسیار خطیر و یک قسمت عمده از دیپلماسی کشور است.

وزیر خارجه گفت: نمی‌شود فراموش کرد که دیپلماسی عمومی در شرایط کنونی نقش بسیار برجسته‌ای در روابط پیدا کرده و ساختن ذهن‌ها و شکل دادن به نگاه‌ها یک کار اساسی در حوزه دیپلماسی است.

وی بیان کرد: همانطور که حضرت امام فرمودند همه چیز ما از مردم است. اقتدار ما از مردم است. اگر ما اقتدار بین‌المللی می‌خواهیم، مردم باید نسبت به سیاست خارجی توجیه و حامی سیاست خارجی باشند. همزمان وظیفه ما دفاع از منافع ملی در سطح بین‌المللی است و نه دفاع از خودمان.

ظریف در عین حال یادآور شد: گرچه دریافت حمایت عمومی برای سیاست خارجی بزرگ‌ترین عامل اقتدار سیاست خارجی است.

* برجام توانست آمریکا را در شورای امنیت ۲ به ۱۳ شکست بدهد

وی گفت: برای مردم سوالی پیش می آید که برجامی که چندین بار در داخل کشور تشییع و دفن شد، چطور این برجام توانست آمریکا را در شورای امنیت ۲ به ۱۳ شکست بدهد.یعنی چطور جسد برجام توانست آمریکا را در شورای امنیت شکست بدهد؟

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: برای مردم این سوال پیش می‌آید که نکند هدف حرکت آمریکا یک چیز دیگر بوده است. چون همه فکر می‌کنند برجام که مرده بود و خاصیتی نداشت و ما هم در داخل به خاطر اینکه هدفمان دفاع از خودمان نبود و هدفمان دفاع از کشور بود، به قول مارک تواین نگفته بودیم که اخبار مرگ زودرس من قدری مبالغه آمیز است، نگفته بودیم اخبار مرگ زودرس برجام نه تنها مبالغه آمیز است، بلکه با حقیقت فاصله بسیار دارد.

ظریف گفت: برای مردم از دیروز سوال است که چطور یک جنازه توانست آمریکا را شکست دهد و این چالشی است که ما با آن روبرو هستیم.

* آمریکا می‌داند نمی‌تواند اسنپ بک کند

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین درباره استفاده آمریکا از  اسنپ بک (مکانیسم ماشه) عنوان کرد: اسنپ بک آمریکا آنچنان غیرقانونی است که قابل پذیرش نیست و آمریکایی‌ها این را می‌دانند.

وی افزود: خیال نکنید اگر حرفی را بلند زدند و تکرار کردند حق دارند. آمریکا می‌داند نمی‌تواند اسنپ بک کند. هشتم می ۲۰۱۸ آقای بولتون در اوج سرخوشی از اینکه برجام را نابود کرد و ظرف سه ماه ایران را هم نابود می‌کند در مصاحبه مطبوعاتی‌اش در کاخ سفید اعلام کرد که ما دیگر عضو برجام نیستیم که از اسنپ بک استفاده کنیم. هنوز صورت جلسه این روی سایت کاخ سفید است مگر اینکه من بگویم بروند آن جمله را بردارند.

به گزارش فارس، بعد از شکست و ناکامی اخیر آمریکا در تصویب قطعنامه ضد ایرانی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی، «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل در اظهاراتی عنوان کرد که دولت این کشور در روزهای آینده تلاش خواهد کرد با استفاده از مکانیسم ماشه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران را احیا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    29 16
    جک گفتی
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      23 12
      وقتی هنوز با این هجم از خسارتی که برجام تحمیلی ات به مردم و کشور زده از اون دفاع می کنی یعنی باید به شر... شک کنیم
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      22 10
      نه جک نبود، مسئله بسیار هم جدی هست. ایشون و این حرف ایشون مصداق بارز جریان تحریف هست. و به فرموده ی رهبری شکست تحریم جز با شکست تحریف ممکن نیست.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      9 3
      روحانی گفته است: «عدم موفقیت‌ آمریکا نشان از قدرت برجام نیمه جان است که روبه‌روی آمریکا ایستاد و آن را شکست داد.» این درحالی است که از پیش مشخص بود طرح آمریکا شکست می‌خورد چرا که چین و آمریکا از زمان شکل‌گیری برجام مخالف تمدید غیرقانونی این تحریم‌ها بودند و رای نیاوردن طرح آمریکا در شورای امنیت ارتباطی با برجام ندارد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز دو روز پس از انعقاد برجام در تاریخ ۲۵ تیر ۱۳۹۴ اظهار داشت: طرف ایرانی با طرف غربی درباره تحریم‌های تسلیحاتی مصالحه کرد! «ما و چین می‌خواستیم تحریم‌های تسلیحاتی لغو شود، اما با وجود حمایت ما، خود تیم ایرانی موافقت کردند تحریم‌ها تا ۵ سال ادامه یابد
    • # اینقدر به شعور ما توهین نکنید IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      16 5
      آقای ظریف این تحریم تسلیحاتی با درخواست شما اتفاق افتاد و در برجام گنجانده شد و الا در سالهای گذشته با مخالفت شدید روسیه و چین روبرو بود.
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      4 3
      جوک بود بهتربود چرته برجامی که امریکا شکست میدهد چرا نمیتواند یک حساب بانکی دردومنیکن بازکند
  • بختیاری IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    20 15
    در ضمن روز ســـــــــــــــعیدی هست، بــاکـــــــــلام زیــــــــــــبا و تـــــــــــــاج گــــــــلابـــــــــــی میتونید فراخوان بدید که به شکرانه و خوشحالی این دستاورد مــــــــــــطهر همه با هم ونــیــــــــــــــــــــز ســــــــلفی بگیریم!!!،همه باید در این دستاورد مهم برجامی سهیم باشن.!!!!!! بــــــــوی گــــــــــــنــدم مــــــال مـن هــــــرچـــــی کـــــه دارم تــــــــــاج ســــــــر تـــــــــو ***************************************************** والله با این نونهاشون
  • سید IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    22 9
    موز اگر قوت داشت کمر خودش خم نبود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • SE ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    31 9
    اما ظاهرا برجام خودمونو ضربه فنی کرد نه آمریکا رو . تف به خط بخط ننگنامه برجام
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    25 15
    برجام توانست؟ واقعا ربطش به برجام چی بود؟ آنهمه رای ممتنع یعنی برجام؟ و یا تردید کشور ها در مورد انتخابات آمریکا؟ ضمن اینکه در هر حال چین و روسیه وتو می کردند. حالا کجایش برجام بوده را نمی دانم.
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      5 8
      هيچي عمو تو قاقات رو بخور! اين حرفا از حد فهم و شعورت بالاتره
    • امیر US ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      3 0
      خطاب به 19:08، تو اگر ذره ای فهم و شعور داشتی، به جای توهین کردن، تحلیل سیاسی می کردی، پس بهتره خودت بری قاقات را بخوری بدبخت.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    19 10
    گفت: برخی از مدعیان اصلاحات رأی منفی به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را نشانه قدرت برجام می‌دانند! گفتم: هدف از برجام لغو تحریم‌ها بود که نه فقط لغو نشده بلکه تحریم‌های دیگری هم به آن اضافه شده است. برجام اگر قدرت داشت تحریم‌ها را لغو می‌کرد! گفت: ولی باعث شد انگلیس و فرانسه و آلمان به قطعنامه آمریکا رأی ممتنع بدهند. گفتم: اروپایی‌ها می‌دانستند که این قطعنامه اگر رأی بیاورد روسیه و چین آن را وتو می‌کنند بنابراین رأی مثبت یا منفی آنها تأثیری نداشته است ولی کلک مرغابی زده‌اند و رأی ممتنع خود را که از ترس وتوی چین و روسیه بود برای ایران فاکتور کرده‌اند وگرنه اگر به برجام پایبند هستند چرا به هیچ‌ یک از تعهدات برجامی خود عمل نکرده و نمی‌کنند؟! گفت: یعنی مدعیان اصلاحات می‌خواهند به ‌زور هم که شده برای برجام دستاورد بتراشند؟!
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
      0 0
      دردو بر این تحلیل جامع
  • رضا IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    14 8
    بازم این آقای برجام زاده فرصت ماست مالی گتد برجام پیدا کرده تا خسارت محض وضعیت اقتصادی امروز را توجیه کند. تحریم تسلیحاتی و اقتصادی نتیجه تحمیل برجام به کشور بود. خجالن خوب چیزی است برای آنهاییکه ثمره گند زدنشان وضعیت اقتصادی و سیاسی امروز است.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    17 14
    خیلی رو دارید که هنوز از برجام حمایت می کنید. خجالت هم خوب چیزیه واقعا
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    8 2
    عجب!!!!!!!
  • س IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    17 6
    چه ربطی به برجام داشت و فقط یه برجام زده قهار مثل ظریف می‌تونه توجیه کنه
    • SE ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      7 1
      ربطش این بود که 17000 دستگاه سانتریفیوژ قلع و قمع شده، قلب بتن شده راکتور اراک، 10 تن اورانیم غنی شده بالای 3.5 درصد و 20 درصد و محرومیت الی الابد ساخت راکتور آب سنگین و محرومیت ابدی تهیه سوخت پلوتونیوم از باز فراوری پسماند سوخت هسته ای هنر کردند و زورشان به در خواست قلدرانه امریکا رسید. برجام جنازه اش هم برای ایران سم مهلک است و باید در محل تولدش دفنش کرد. و جشن گرفت
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    7 1
    چه رویی! اول قیمت پراید و سکه و مسکن رو چک کن بعد بیا فلسفه بافی کن جناب دون کیشوت ایشون از عوامل اصلی جریان تحریف هستن
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    7 1
    می گفتی غربی ها چه منافعی در برجام دارند که خودشان به آب وآتش می زنند
  • بوکسور کهنه کار IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    4 2
    آقای ظریف؛ اگر که این استدلال شماست که تمام موفقیت ها را به بر جام ربط میدهید احتمالا آزاد سازی خرمشهر را هم به بر جام ربط بدهید
  • پ IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    5 1
    ظریف الان بغل دستیت داره میگه برجام بهانه مذاکره را از دوستانت برای همیشهههههه گرفت
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    2 1
    اصلا چرا باید برجامی را بوجود میاوردید که ۱۳به۲بشه به ضرر بفرض آمریکا و۰به ۱۰۰به صرر ایران!؟
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    5 1
    این مجنون برجام خفت را چرا مجلس از دولت بیرون نمی اندازد- اگر کارتر پیر مرد بمیرد این دیوان خواهد گفت برجام او را کشت
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    18 1
    هم روسیه وهم چین گفته اند ما مخالف تمدید تحریم تسلیحاتی ایران تا پنج سال در قطعنامه شورای امنیت بودیم ولی نمایندگان ایران با آمریکایی ها به توافق رسیدند!!! حتماً میدونید قرار نبوده اصلاً تحریم تسلیحاتی تا پنج سال بعد باقی بمونه و این موضوع رو آمریکا در زمان تنظیم قطعنامه شورای امنیت خواستار شدند که چین و روسیه مخالفت میکننداما اینقدر آقایون دستپاچه بودن فتح الفتوح رو بیارن داخل کشور گفتند اشکالی نداره ما قبول میکنیم! آخه اصل برجام واسه رفع تحریمها فوراً بوده معنی نداشته یکیش تا پنج سال تمدید بشه که. نقض غرض هست این! وگرنه تاکنون کشور تونسته بود نیازهای دفاعی خودش رو تامین کنه و کلی سلاح هم بفروشه. چی باید گفت؟!
    • وحید IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      1 9
      والله برجام هم نبود قبل ترش تحریم های شورای امنیت پدر مملکت رو در آورده بود حساب کن با همون فرمون میومد چی میشد بدبختی برای مردم چه با برجام چه بی برجام
  • سیدعلی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    6 2
    آقای ظریف هدف فرجام رفع تحریمها بود نه شکست آمریکا هیچ مشکل اقتصادی با این آراء پیدا نمی کند چرا اینقدر روی این موضوع کوچک مانور می دهید که البته این هم از توان فرجام نبود بلکه دلایل دیگری از جمله منافع اقتصادی وسیاسی قدرتهایی مثل چین و روسیه دارد
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    7 0
    جناب طریف ، بی خیال ، برجام و دست آوردش را یکبار هم که شده خصوصا آنچه به ما مردم رسیده مورد به مورد بگویید شاید من اشتباه و به غلط روزگار میگذرانم که از میوه آن بی بهره ام . بابا ما هم دل داریم به ما هم بگویند ، این خیلی بی انصافی است خودتان دولپی گلابی می خورید و ما هیچی .
  • محمد IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    10 1
    اقای ظریف اگرازین صحبتها نکنند سنگینترندوکمترگمان بلاهت متوجه ایشان است اما درمجموع نظام هم مقصراست که فردی دراین سطح ازعقل وشعوررابجنگ کری وتیمش فرستادن خود نوعی بی خردی است
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    9 1
    حرف مفت که کنتور نمیندازه... اقای ظریف اگه راست میگید و نمیترسید با منتقدان برجام مناظره کنید
  • حسن IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    13 1
    دروغ ممنوع ،تحریف ممنوع ،مردم را خ ر فرض نکنید
  • مسعود دیپلمات IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    10 0
    ترامپ ابله فکر می کند که با اسنپ بک، می تواند برجام جدیدی را به ما تحمیل کند! در حالیکه لغو همین برجام تحمیلی موجود، فقط منجر به خروج دائمی ایران از کل NPT خواهد شد و نه برجامی دیگر.
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    1 0
    بابا ظریف برجام نبود زدن عین الا سد بود آره بابا جون
  • BE ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    4 0
    یاد سیزده فروند موشک بالیستیک نقطه زن سپاه افتادیم
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    5 0
    آقای ظریف جنابعالی و رئیس محترمتان تحت عنوان (تدبیروامید) با بی تدبیری های مدام خودتان بذر ناامیدی را در دل یک ملت و یک کشور که به وعده (تدبیروامید) شماها اعتماد کردند کاشتید، از روز اول چنان شتابزده و عجولانه بدنبال مذاکره و مصالحه با آمریکا رفتید که آخرش شد دشمنی و خصومت بیشتر، دولت مطبوع جنابعالی چنان مشکلات و بحران های شدید اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای ملت، کشور و نظام به ارمغان آورده که تا سالها و حتی شاید دهه ها طول بکشد که فقط کشور بتواند برسد به قبل از بحرانی بنام (تدبیروامید) پس لااقل اگر حاضر به یک عذرخواهی ساده هم نیستید دیگر با این حرف هایتان ما مردم را تمسخر نکنید، یاعلی.
  • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    6 0
    تحریف نکن برجام قرار تحریم هارو بردارد الان هسته ای هوا فضا ....حتی جان سردار را معامله کرذدید بله جان سردار ،مگر fatf امضا نکردی
  • سعید IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    8 0
    خدا همه مریضان اسلامو شفا بده
  • م ج IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    5 0
    خدا یه جو عقل به شما و کل دولت بده به پولی هم به این ملت بدبخت که امثال شماها شدید دولتش. ظریف جان بعضی موقع ها یه نگاهی به این خبرگزاریها و نظراتشون بندازی بد نیست. حتی آلبانی نشین ها هم از این مدل دفاعیات برجامیت نمیتوانند دفاع کنند.
  • سیامک بهاآبادی IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    10 0
    جناب زیبای نیویورک! آنچه موجب شکست طرح تحریم تسلیحاتی امریکا در شورای امنیت شد، کفن گندیده برجام نبود؛ موضوع تسلیحات است! موشک های گوناگون و اقتدار روزافزون تسلیحاتی جمهوری اسلامی تحت فرماندهی فرمانده عالیقدر بود که حرف و فرمان آخر را می زند. از اینهمه تخیل و خود خوابی نیویورکی متأسفیم!
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    3 0
    آمریکا تقریبا مطمئن بود که این قطعنامه رای نمیاره، اما الان مطمئنه که اسنپ بک را انجام میده، و این چیزیه که به شدت نگران کننده است. به نظر من اوضاع داره به طرف رویارویی نظامی پیش میره. احتمالا این فرمان که داریم پیش میریم رو به پرتگاه باشه! فرمان عوض نشه ته دره ایم! اوضاع به سرعت داره به قبل از برجام می رسه. ضمنا دوستان مخالف برجام لطفا بگن اگه برجام نبود به جاش باید چکار می کردیم؟ حداقل یه راهی پیشنهاد کنن ببینیم اگه اونا به جای ظریف بودن چکار می کردن!
  • DE ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    3 0
    برجام توانست آمریکا را در شورای امنیت ۲ به ۱۳ شکست بدهد . کلا این آتش سوزیهای جنگلها در امریکا و سایر نقاط دنیا و سرگرم شدن ملت منظور گرم شدن کره زمین و بهم ریختن نظم سیاسی اقتصادی نظامی هوایی هاوایی کره زمین و عنقریب به جوش آمدن شیر در کهکشان شیری جان آقا میری بخاطر حرارت برجام است. برجام یک معامله برد برد همه اش را برد خورد بود خدا رحمتش کند.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    دولت پنهان جهانى كه ازاستين اروپا بيرون امد ترامپ را شكست داد نه برجام بند برپاى
  • CA ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۷
    0 0
    جای تاسف داره با این سطح از درک ناشیانه سیاسی و امور بین المللی.
  • علی IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    برجام مملکت را نابود کرد اون چیزی که مکر و نقشه دشمنان را نابود و بخودشان بر میگرداند نیت و اهداف انها به اسلام است اقای وزیر نه خیانت شما بی وجدانها
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    مجلس بایدبرای جلوگیری ازخسارات بیشتروزیرخارجه رابرکنارکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس