کد خبر 1106731
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

اگر به دنبال اخذ اقامت اروپا باشید و با انواع روش های اخذ اقامت اروپا آشنایی داشته باشید، احتما می دانید که اقدام برای اخذ ویزای کاری، یکی از روش هایی است که می تواند منجر به اخذ اقامت دائم اروپا شود. درحال حاضر نیز تعداد زیادی از کشورهای اروپایی اقامت از طریق ویزای کار را در اختیار افراد دیگر کشور های دنیا قرار می دهند و در این نوشتار قصد داریم به بررسی اقامت ویزای کار اتریش بپردازیم. در ادامه با موسسه حقوقی سایرس به عنوان معتبرترین شرکت در زمینه ارائه اقامت اروپا همراه ما باشید.

اوضاع کار در اتریش چگونه است؟

اتریش یکی از کشورهای بخش مرکزی قاره اروپا است و از جمله کشورهای پیشرفته اروپایی به شمار می آید. اتریش با داشتن اقتصادی پویا و پایدار رفا اجتماعی مناسبی دارد و از طرفی نرخ تورم کمی را شاهد است. به همین دلیل گزینه ای ایده آل برای زندگی است و شاهد رونق مناسبی در وضعیت اقتصادی این کشور هستیم. برای دریافت ویزای کاری اتریش نیز همانند دیگر روش های مهاجرتی نیازمند طی کردن مراحل قانونی و آماده سازی مدارک و شرایط لازم هستیم. در ادامه بررسی کاملی برروی شرایط اخذ ویزای کار اتریش انجام می دهیم.

چه راه هایی برای اخذ ویزای کار اتریش وجود دارد؟

باتوجه به اینکه اتریش یکی از کشورهای محبوب قاره اروپا برای اخذ اقامت، خصوصا از طریق اقدام برای اخذ ویزای کاری است، دولتمردان این کشور نیز راه های متنوعی را برای پاسخ به نیاز کاربران درنظر گرفته اند.

البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که علاوه بر محبوبیت پیدا کردن کار در اتریش در بین افراد جامعه در دیگر کشورها، در اتریش هم بحث های نیاز به نیروی کار متخصص خارجی وجود دارد. بدین ترتیب راه هایی که پیشبینی شده و در اختیار شما قرار می گیرد بهترین مسیر ممکن برای پاسخ به نیاز دولت مردان اتریش و افراد از دیگر کشور های دنیاست. روش هایی که برای ارائه اقامت کار، اقامت کارآفرینی اروپا و حتی سرمایه گذاری مورد استفاده قرار می گیرند.

دریافت ویزای کار اتریش از طریق دعوت نامه

یکی از متداول ترین و بهترین راه های اخذ ویزای کار اتریش اقدام برای دریافت دعوت نامه از سمت یک کارفرما در اتریش است. در این روش و بر اساس موقعیت های شغلی آزاد در اتریش که توسط فرد دیگری رزرو نشده است، کارفرما یک دعوت نامه برای فرد متقاضی کار ارسال می کند. بر اساس این فرم، مراحل دریافت ویزای کار با سرعت بیشتری طی می شود.

البته باید به این نکته توجه کرد که فرم دعوت نامه تنها یک امتیاز بزرگ محسوب می شود و برای أخذ ویزای کار اتریش باید شرایط دیگری را نیز لحاظ کرد. اگر شما هم جزو افرادی هستید که در کشور اتریش به واسطه دوستی و آشنایی خانوادگی می توانید یک فرصت شغلی پیدا کنید، می توانید از روش دعوت نامه کارفرما برای دریافت ویزای کار اتریش اقدام نمایید.

 اما همواره یک نکته بسیار مهم را در ذهن داشته باشید؛ برای کار و اقامت در اتریش، هزینه های زندگی اهمیت زیادی دارند. سعی کنید قبل از هر اقدامی، میزان بودجه مالی خود را با هزینه های زندگی در اتریش مقایسه کنید. بدیهی است که دست خالی نمی توانید برای کار به این کشور مهاجرت کنید! حتی خالی از لطف نیست اگر در زمینه اقامت تمکن مالی اتریش هم اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

اقامت اتریش از طریق ویزای کاری

اخذ ویزای کار یکی دیگر از راه های مناسب برای اخذ اقامت در اتریش است. در این روش زمانی که شغل مورد نظر خود را پیدا کردید، در صورتیکه تا سه سال آینده موفق به حفظ شغل خود شوید می توانید برای زندگی دائم در اتریش اقدام کنید. پس از آن نیز باید مراحل دریافت اقامت دائم اتریش را طی کرده و برای همیشه در اتریش ساکن شوید.

یکی دیگر از نکات مهمی که در مورد ویزای کار اتریش باید به آن توجه کرد این است که افرادی که با ویزای تحصیلی به اتریش وارد می شوند، اجازه استفاده از شرایط کار دائم را ندارند؛ برای این کار آن ها باید مجدداً برای دریافت ویزای کار اتریش اقدام کنند. البته دانشجویان این کشور فقط مجاز هستند در طول هفته، ۱۰ ساعت کار کنند که این میزان ساعات کاری بر حسب ترم های دانشگاهی، متغیر است.

دریافت ویزای کار اتریش با تخصص و مدارک تحصیلی

یکی دیگر از روش هایی که با استفاده از آن می توانید در بسیاری از کشور های اروپایی برای اخذ اقامت اقدام کنید، استفاده از تخصص و یا مدارک تحصیلی است. در این روش با ارائه مستندات لازم می توان برای اخذ اقامت اقدام کرد.

در روش دریافت ویزای کار اتریش از طریق تخصص خصوصا برای افرادی مناسب است که از طریق دعوت نامه موفق به دریافت ویزا نشده اند. با اقدام برای دریافت ویزای اتریش از طریق تحصیل درخواست شما در اداره کار اتریش در صورتی بررسی و پذیرفته می شود که از ۱۰۰ امتیاز کل، بتوانید ۷۰ امتیاز را به دست آورید.

این امتیازها برای موارد مختلف، درصدهای متفاوتی دارد؛ به طور مثال، مدرک تحصیلی حداکثر ۴۰ امتیاز و ثبت اختراع، امتیاز دارد؛ امتیاز زبان خارجی، ۱۰ امتیاز و شرایط سنی نیز امتیاز خاص خود را خواهد داشت. اگر از این مرحله عبور کنید و امتیاز لازم را کسب نمایید می توانید برای یافتن کار مناسب به مدت زمان زمان ۶ ماه به کشور اتریش وارد شوید.

گذر از این مراحل به منزله دریافت ویزای کار اتریش نیست؛ پی از اینکه به اتریش وارد شدید باید به سرعت در پی شغل متناسب با تخصص و مدرک خود باشید. پس از یافتن کار مورد نظر خود و عقد قرارداد کاری با کارفرما، راه برای أخذ ویزای کار اتریش هموارتر می شود. مرحله نهایی، صدور کارت اقامت برای شما می باشد.

کارت قرمز-سفید- قرمز برای ویزای کار اتریش

پس از اینکه فرد متقاضی یافتن شغل در اتریش موفق شد کار مورد علاقه خود را پیدا کند، دولت اتریش برای او کارت قرمز – سفید – قرمز صادر می کند. این کارت در واقع نمادی از پرچم کشور اتریش است و به این معنا است که دارنده کارت مجاز است در مدت زمان یک سال در این کشور اقامت و کار کند.

این کارت معمولاً به افراد متخصص فنی با مهارت بسیار عالی، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های اتریش و کارکنان متخصص در زمینه های کاری ویژه اعطا می شود. پس از این مدت، فرد باید نسبت به تمدید کارت اقدام کند و پس از حدود ۴ سال  در صورتی که شرایط کامل را داشته باشد می تواند برای أخذ اقامت دائم در اتریش اقدام نماید. در پایان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سایرس در تماس باشید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس