کد خبر 1106711
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
بلاتکلیفی وزارت صمت/ معرفی وزیر پیشنهادی یا مجوز برای اادمه سرپرستی؟

با توجه به اتفاقات رخ داده و نص صریح قانون، هم اینک ۴ روز است وزارت صمت دربلاتکلیفی به سر می‌برد و تا زمان انتشار این خبر هنوز وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی نشده است.

به گزارش مشرق، روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه، مجلس شورای اسلامی به مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رای منفی داد. این روز آخرین مهلت اداره سه ماهه این وزرات خانه توسط سرپرست بود زیرا طبق قانون هر وزارتخانه فقط می‌تواند به مدت سه ماه با سرپرست اداره شود لذا رئیس جمهور باید همان روز از مقام معظم رهبری درخواست کسب اجازه حکم حکومتی می‌کرد تا برای ادامه کار مشکل قانونی نداشته باشند.

در این نشست که حسن روحانی رئیس جمهور طبق ادعای دولت، با اعلام نظر ستاد ملی مقابله با کرونا به بهارستان نیامده بود، موافقین و مخالفین مدرس خیابانی هر کدام ۳۰ دقیقه سخن گفتند. 

بیشتر بخوانید

وزارت صمت را این روزها چه کسی اداره می‌کند؟

در مجموع سیداحمد رسولی‌نژاد، محمد خدابخشی، سید سلمان ذاکر، علی بابایی کارنامی، به عنوان موافق و عباس گودرزی، علی‌اصغر عنابستانی، حسینعلی حاجی دلیگانی و محسن زنگنه به عنوان مخالف صحبت کردند و مدرس خیابانی هم از خود دفاع کرد اما نهایتا وکلای ملت با  ۱۴۰ رأی مخالف، ۱۰۴ رأی موافق و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۴ آرای مأخوذه به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت رأی ندادند.

پس از مشخص نتایج رای نمایندگان در صحن مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در پایان جلسه هیات دولت به این موضوع اشاره و تاکید کرد که مدت سرپرستی مدرس خیابانی از امروز منقضی شده و آقای رییس جمهور از مقام معظم رهبری برای اداره وزارتخانه با سرپرستی استجازه می‌کنند و فکر می‌کنم‌ با استجازه از مقام معظم رهبری این مشکل حل می‌شود.

داستان وزارت صمت از جایی شروع شد که ۲۲ اردیبهشت حسن روحانی در حکمی رضا رحمانی را از مسئولیت وزارت صمت برکنار کرد. وی در حکم خود مدرسی خیابانی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه منصوب کرده بود.

با توجه به اتفاقات رخ داده و نص صریح قانون، هم اینک ۴ روز است در کوران جنگ اقتصادی وزارت صمت در بلاتکلیفی به سر می‌برد و تا زمان انتشار این خبر هنوز نه وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده و نه خبری از اجازه رهبر انقلاب برای اداره این وزارت‌خانه به صورت سرپرست منتشر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 0
    هر گونه امضای مدرس باید مورد پیگرد قانونی باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس