ترامپ نمایه

شبکه خبری بلومبرگ خطاب به ترامپ نوشت: رئیس‌جمهوری که عاجزانه به دنبال پیروزی در انتخابات است در موقعیت خوبی برای مذاکره با ایران قرار ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

بلومبرگ می‌نویسد: دونالد ترامپ در حالی که در جلسه جمع‌آوری کمک‌های مالی به ستادش در نیوجرسی صحبت‌ می‌کرد، گفت در صورت انتخاب مجدد در ماه نوامبر، طی چهار هفته، توافق هسته‌ای جدیدی را با ایران منعقد خواهد کرد. به نظر می‌رسد، این موضع‌گیری ترامپ در واقع یک سر و صدای روتین رئیس‌جمهوری است که تصور می‌کند که باید اسمش بر روی کوه (مشهور) راشمور حک شود و تا ابد باقی بماند. از سوی دیگر، اظهارات ترامپ در عین حال، هم خطری را مورد دوره دوم او نشان می‌دهد و هم حقیقتی را در مورد ایران، برجسته می‌کند.

به گزارش انتخابات در ادامه این تحلیل آمده است: ترامپ همواره کمپین فشار حداکثری خود را به عنوان تلاشی برای وادار کردن تهران به تن دادن به شرایط مورد نظر واشنگتن و ایجاد وضعیت بهتر توجیه کرده است.

ترامپ اما همچنان درگیر خودستایی است و نسبت به دستیابی به یک پیروزی دیپلماتیک در رابطه با ایران ابراز ناامیدی کرده است. همان‌طور که جان‌ بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در خاطرات خود در سال جاری نوشت، ترامپ تمایل داشت توافقی را با ایران شکل دهد و آن را به عنوان موفقیت بزرگ معرفی کند.

اکنون به موضوع واقعیت در مورد ایران می‌پردازیم. سیاست‌مداران کهنه‌کار دولت باراک اوباما و متحدان اروپایی آمریکا به شدت با سیاست فشار حداکثری ترامپ مخالفت کردند. آنها از معامله هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران دفاع می‌کنند و می‌گویند که سیاست فعلی ترامپ راهی برای دستیابی به توافق بهتر با ایران نیست.

با این وجود، باید گفت که سیاست ترامپ دقیقا همان رویکردی است که اوباما علیه ایران در پیش گرفته بود، اگرچه وی از آن با عنوان فشار حداکثری یاد نمی‌کرد. مهم این که،‌ دولت و کنگره آمریکا پس از کشف یک مرکز غنی‌سازی اورانیوم مخفی در ایران در سال ۲۰۰۹، تحریم‌ها را با گذشت زمان در یک رویکرد قمارگونه علیه تهران افزایش دادند تا ایرانیان را به پای میز مذاکره بکشانند.

نویسنده می‌افزود: همان‌قدر که نگران هستیم، ترامپ به چه توافقی ممکن است با ایران دست یابد، همچنین این نگرانی هم وجود دارد که در صورت روی کار آمدن جو بایدن ممکن است او به راحتی به توافقی که ترامپ از آن خارج شد،‌ بازگردد.

اما به نظر می‌رسد بایدن در این مورد با احتیاط برخورد کند. کمپین بایدن متعهد نشده که بدون قید و شرط به توافق هسته‌ای ایران بازگردد. بایدن طی سخنانی خطاب به نیویورک تایمز تصریح کرده که اگر ایران به تعهدات هسته‌ای خود عمل کند،‌ ایالات متحده مجددا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ باز می‌گردد.

وی همچنین گفته که بازگشت واشنگتن به توافق، یک نقطه آغاز کار در کنار همپیمانان در اروپا و دیگر قدرت‌های جهانی برای گسترش محدودیت‌های این توافق خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    25 26
    بلومبرگ غلط كرد با تو مشرق ، اوباما كجا و اين الدنگ بى پدر و مادر كجا ؟!
    • احمدی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      20 16
      منطق و عقل سالم به این میگن تو غلط نکن
  • احسان صادقی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    29 2
    سلام علیکم ، اصطلاح تحریم های فلج کننده اصطلاح اوباما بود که بانک مرکزی و نفت ما رو تحریم کرد که با تحریم بانک مرکزی دیگر نتوانستیم کالا وارد کنیم. فشار حداکثري، همان تحریم فلج کننده بود!!!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    7 6
    چه ترامپ بیاد چه بایدن مذاکره ای در کار نبست
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
      9 3
      ترامپ و بایدن فرقی نداره عاقبتتون فروپاشیه دیر یا زود داره ولی سوخت و سوز نداره
  • محسن IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    10 3
    شغال همیشه شغاله حالا چه تو پوست بره باشه یا پوست خودش!!! آمریکا دشمن ماست چون افکار استعمارگری داره و دشمن خواهد ماند بخاطر اینکه افکار شیطان پرستی راهیشان نمیکند،،فرقش آینه ترامپ تو پوست خودشه که معلومه، باید از بایدن ترسید که تو پوست خودش نیست
  • کرم بیرانوند IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    8 3
    سگ زرد حیله گرییه که لنگه نداره هیچ امریکایی به نفع ما نیست انها صروت ایران میخان بهر قیمتی باید بدانیم ۵۳۷۵
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    6 3
    این ترامپ و یانکی‌ها کلی خودشیفته تشریف دارن! عین اون یارو که ازش پرسیدن قرار بود زن بگیری چی شد؟ گفت 50 درصدش حلّه، یعنی من میخوام!!! حالا این احمقها خودشونو کلا 100% حساب میکنن و میگن 4 هفته ای حلّه!!! خخخخخخ
  • یوسف IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 2
    سلام . متاسفانه چه خوشمون بیاد یا نه تحریم ها فشار زیادی به مردم آورده که نمیشه منکرش شد . درصورت باخت ترامپ امید به دموکرات ها و گل و بلبل از دشمن قسم خورده خوش خالیست ولی اگه ترامپ برنده بشه و شرایط اقتصاد کشور قمار بالاتری برای ما هست ؟!
  • علی IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    5 0
    60درصد تحریم های کنونی در زمان اوباما بی شرف تصویب شد... قابل توجه عقل کل های ایرانی
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    4 0
    سرنوشت تلخ برجام گور طرفداران مذاکره با غربیهای خیانتکار و عهد شکن رو کند.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    ظاهراً شهادت سردار سلیمانی برای مشرق نیوز یک موضوع پیش پا افتاده است
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 0
    آقای ترامپ من یک شهروند عادی ایران هستم و محموله ی آن چهار کشتی ای که توقیف کرده اید متعلق به من است و ربطی به دولت جمهوری اسلامی ایران ندارد. لطفا کشتی ها و محموله های داخل آن را به من تحویل دهید. با تشکر شمیلا سیامکی
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    باید میدونه هرکسی با دم شیر بازی کنه تک دوره ای میشه ایران دیگر قدرتمند شده است حواستان باشد
  • احمد IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 0
    ترامپ از جمله افرادی بود که تصور می کرد ریاست جمهوری کار ساده ای است اما در عمل متوجه شد اینطور نیست. پیشنهاد می کنم در کشور عزیزمان افرادی که واقعاً توان اداره کشور را ندارند کاندیدا نشوند تا اوضاع کشور رو به بهبودی رود. مثال عینی آن آقای روحانی است که تصور می کرد 100 روزه اوضاع را سامان خواهد داد اما آلان 7 سال گذشته اما دریغ از یک کار قابل دفاع!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس