استفان دوجاریک

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان از پیشنهاد رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر برگزاری یک نشست مجازی میان سران اعضای دائم شورای امنیت با مشارکت سران ایران و آلمان استقبال می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه در یک نشست خبری از پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر برگزاری یک نشست مجازی میان سران ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت و سران دو کشور ایران و آلمان به‌منظور کاهش اختلافات موجود بر سر مسئله تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، حمایت کرد.

بیشتر بخوانید:

اعلام آمادگی پوتین برای میانجی‌گری جهت کاهش تنش در خلیج فارس

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص پیشنهاد اخیر رئیس‌جمهور روسیه تصریح کرد: «ما همیشه معتقد بوده‌ایم که برجام یک گام دیپلماتیک مهم است و حمایت از آن باید ادامه یابد. موضع ما درباره ضرورت حمایت از برجام هیچ تغییری نکرده است که به همین دلیل از هر اقدامی که طرف‌های برجام برای حفظ آن انجام دهند، حمایت خواهیم کرد.»

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ساعاتی پیش طی بیانیه‌ای پیشنهاد کرد که به‌منظور پیشگیری از تقابل‌های غیرضروری در شورای امنیت سازمان ملل متحد [بر سر مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران]، یک نشست مجازی بین سران ۵ کشور عضو دائم شورای امنیت (روسیه، آمریکا، چین، انگلیس و فرانسه) و با مشارکت سران کشورهای آلمان و ایران برگزار شود.

ولادیمیر پوتین در بیانیه خود تأکید کرد که برگزاری این نشست می‌تواند از شدت اختلافات موجود بکاهد و یک حمایت جمعی را برای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که پشتوانه‌ای برای برجام محسوب می‌شود، فراهم کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 0
    بعبارتی، پوتین میگه: ترامپ جان تحریم تسلیحاتی ایران را تعدیل کن و به ایران میگه این تحریم تعدیل شده را بپذیر، آخه روسیه میخواد میلیاردها دوز واکسن کرونا را به دنیا بفروشه بشرطی که دل آمریکا و اروپا را به دست بیاره
  • فرهنگ NL ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 0
    این پیشنهاد مشکوک است.وقتی موضوع روشن باشد چه نیازی به بحث است؟مگر اینکه اهداف خاصی مد نظر پوتین باشد.
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    2 0
    دارند زمینه چینی میکنند تا تبصره های جدیدی برای ادامه تحریم تسلیحاتی ایران طرح کنند.
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    9 1
    دارند زمینه چینی میکنند تا تبصره های جدیدی برای زمان پایان تحریم تسلیحاتی ایران فراهم کنند. بعید نیست با خود وزارت خارجه ایران نیز هماهنگ کرده باشند.
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    اگر تحریم تمدید نشود که به نظر میرسه به یه شکلی با یه بندی بهانه پیدا میکنن روسیه و چین خیلی دنبال فروش نمیرن و یه سری امتیاز اقتصادی از عربها و اسرائیل و اروپا و آمریکا میگیرن.
  • NZ ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    عجیبه که انقدر اینها در طول تاریخ در این توهم زرنگ بازی و زد و بند با غرب بر سر متحدین خود ضرر کردند باز هم همان بازی را ادامه میدن! یکی نیست بگه آلاسکا رفت, سال ۹۰ میلادی هم که فروپاشی تجربه فرمودین سر حماقت خودتان و حالا هم آمریکا دورتادور مرزهای شماست! حالیت نیست! به همین علت است که در دنیای امروز واژه هایی مثل "شریک راهبردی" عمق ندارد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس