کد خبر 1105889
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
قالیباف نمایه

موضوع مهمی که از سوی رییس مجلس اصلاح شد، تاکید بر کاهش زمان سررسید تحویل نفت از دو سال به دوره های کوتاه مدت توزیع عرضه در دوره های منظم بود.

به گزارش مشرق، طرح پیشنهادی دولت با موضوع پیش فروش اوراق سلف نفتی با ایرادات مهمی از سوی رییس مجلس روبرو شد و برخی تغییرات در راستای توسعه بازار بورس انرژی و تقویت حضور بخش خصوصی در صنعت نفت و همچنین مردمی سازی اقتصاد انرژی ایجاد شد. هدف اصلی این اصلاحات تامین منافع مردم در این بازار و حل مشکلات اقتصادی جامعه بوده است.

از جمله این اصلاحات، الزام پالایشگاه های داخلی به تامین خوراک از این بازار بود تا در نهایت تقاضای واقعی در این بازار شکل بگیرد. تقویت توان برنامه ریزی بخش خصوصی برای خوراک و در نتیجه افزایش ظرفیت تولید این بخش در آینده هم مورد توجه رییس مجلس قرار گرفت.

کاهش بار تعهدات مالی آتی دولت و تدابیری در جهت افزایش تحول فیزیکی نفت و میعانات و همچنین تغییر رویکرد از تامین مالی صرف به فروش واقعی و فیزیکی نفت از دیگر نکات اصلاحی بود.

موضوع مهم دیگری که از سوی رییس مجلس اصلاح شد، تاکید بر کاهش زمان سررسید تحویل نفت از دو سال به دوره های کوتاه مدت توزیع عرضه در دوره های منظم بود. همچنین کاهش آثار مخرب احتمالی دولت بر نرخ سود و بازار سرمایه هم مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: روزنامه صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسين IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 0
    چند سوال فلسفى: در معامله نفتى بين ايران و كشورهاى ديگر، اختيار فروش نفت به دولت جمهورى اسلامى داده شده كه آنرا به فروش برساند و براى منافع كشور خرج كند؛ حال در معامله نفت با يك فرد ايرانى، چه كسى اين حق را به دولت داده كه خود را مالك نفت بداند و نفت خود مردم (و يا انفال) را به خودشان بفروشد؟ سوال٢- آيا اين شامل بقيه ثروتهاى كشور و حتى نفت استخراج نشده هم مى شود؟ سوال٣- به چه قيمتى فروخته مى شود؟ به قيمت اپك؟ اين قيمت تابع عرضه و تقاضا و مراودات كشورها ديگر با هم بوده، آيا دولت با مردم خود هم بايد از همين رويه پيروى كند؟ چطور در معامله با چين بحث تخفيف در نرخ فروش مطرح است ولى در اين مسئله مردم حق گرفتن تخفيف را ندارند؟ سوال٤- بعد از فروش، هزينه انباردارى و ماليات و بيمه و ... محموله را مردم بايد پرداخت كنند؟ سوال٥- چه تضمينى هست كه ماجراى پيشفروش سكه دوباره تكرار نشود؟ در ابتدا خريد سكه حق مسلم هر ايرانى قلمداد مى شد ولى بعد از مشخص شدن ارقام برخى خريدها و البته اوج گيرى قيمت سكه، خريداران عمده به سازمان مالياتى و حتى دادگاه معرفى شدند ...
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 0
      البته دولت نه این چیزها از اختیارات دولت خارج اسن برادر هنوزم فکر می کنین واقعا کشور رو دولت اداره می کنه؟تازگیا هم که این تصمیات رو جلسه ی سران سه قوا با هم بیرون میدن /
    • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      1 0
      فرض بگيريد من پولدار باشم و گول اين ها را بخورم و ده ميليون بشكه نفت بخرم به قيمت هر بشكه ٣٥ دلار و پولش را نقداً به اين ادمهاى خوب بدهم. سؤال ١- اين پول در بودجه امسال دولت مصوب مجلس آمده يا نه؟ ٢-سال آينده و در دولت بعدى اگه من بخواهم نفتم را بفروشم و قيمت نفت بشكه اى هفت دلار شد، ضرر من را چه كسي مى دهد؟ وزارت نفتى كه معلوم نيست متعهدش ( وزير فعلى ) در كدام كشور بسر مى برد و چه كاره است؟! ٣- اگر بخواهم بفروشم چگونه مى توانم ؟ مگر اينكه به دولت بعدى وكالت فروش بدهم يا اينكه خود دولت بعدى از من به هر قيمتى كه صلاح ديد بخرد! چون امكان رقابت وجود ندارد! دولت بعدى مى گويد برو بم كوزه بگذار و آبش را بخور! ما خودمان از اين متاع تو چندين چاه داريم و به برادر چين هديه مى دهيم كه صنعتمون متوقف نشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس