کد خبر 1105761
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
هریس

کامالا هریس گزینه جو بایدن برای منصب معاونت ریاست جمهوری، بارها در حمایت از رژیم صهیونیستی موضع گرفت و به رغم تحریم کنفرانس‌های «آیپک» از سوی چهره‌هایی چون «برنی سندرز»، در نشست‌های این لابی حضور یافت.

به گزارش مشرق، نگاهی به گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی و رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد اگرچه «کامالا هریس» گزینه منصب معاونت ریاست جمهوری آمریکا انتقادهایی از شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین کرده و به تمجید از توافق هسته‌ای برجام پرداخته است اما کارنامه او از حمایت‌های پایدارش از تل‌آویو حکایت دارد.

«تایمز اسرائیل» در گزارشی درباره مواضع کامالا هریس گزینه جو بایدن برای منصب معاونت ریاست جمهوری آمریکا منتشر کرده و روی مسائلی از قبیل عملکرد و حمایت‌های او از رژیم صهیونیستی و همچنین شوهر یهودی او دست گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

کامالا هریس سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا در مبارزات مقدماتی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نامزد این حزب بود اما در نهایت از این رقابت کنار کشید و حمایتش را از بایدن اعلام کرد.
گزارش مذکور تحت این عنوان منتشر شد: «۵ چیز یهودی که باید درباره کامالا هریس نامزد معاونت ریاست جمهوری ایالات متحده بدانید».

داگلاس امهاف» شوهر کامالا هریس


طبق این گزارش، کامالا هریس شوهری یهودی دارد. «داگلاس امهاف» شوهر هریس، متولد شهر نیویورک است. ازدواج او با هریس، دومین ازدواجش بوده و از ازدواج اولش دو فرزند دارد و آنها فرزند مشترکی ندارند. امهاف برای راحتی کار کردن هریس در سنای آمریکا، کارش را به واشنگتن دی سی منتقل کرده تا آنها بتوانند در یک شهر سکونت داشته باشند.

به نوشته تایمز اسرائیل، در صورت پیروزی بایدن و هریس در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان) امهاف به اولین شوهر یهودی معاون رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا تبدیل خواهد شد.

کامالا هریس زاده مادر و پدر مهاجر است. مادرش یک زن هندی است که در جوانی به آمریکا مهاجرت کرد و پدرش هم مهاجر اهل جامائیکا است.

هریس یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و سخنرانان کنفرانس سالیانه لابی «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) بوده است.

هریس در سخنرانی نشست سال ۲۰۱۷ آیپک گفته بود: «من وقتی در منطقه بِی (Bay) بزرگ می‌شدم با افتخار یادم می‌آید که ما به موسسات و خیریه‌های ملی یهودی برای کاشتن درخت برای اسرائیل کمک مالی می‌کردیم. سال‌ها بعد که من برای اولین بار اسرائیل را دیدم، میوه‌‎های آن تلاش و نبوغ اسرائیل را دیدم و مشاهده کردم که واقعا چطور یک بیابان شکوفا شد».

کامالا هریس در لابی آیپک


از نظر «تایمز اسرائیل»، کامالا هریس بیشتر از آنکه طرفدار گروه لیبرال یهودی و حامی صهیونیستی موسوم به گروه «جی استریت» باشد، به لابی آیپک نزدیک است.

جی استریت هرچند حامی و لابی رژیم صهیونیستی در آمریکا است اما در زمان دولت باراک اوباما و تلاش او برای پیش بردن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ موسوم به برجام، مواضعی نزدیک به مواضع دولت اوباما گرفت و از مواضع آیپک در مخالفت با برجام و همراهی علنی با مواضع کابینه نتانیاهو علیه این توافق اجتناب کرده بود.
طبق گزارش تایمز اسرائیل، هریش از سال ۲۰۱۶ و انتخابش به عنوان سناتور ایالت کالیفرنیا در مجلس سنای ایالات متحده، تا کنون دو بار در لابی آیپک سخنرانی کرد.

در گزارش آمده است، به رغم آنکه بیش از نیمی از اعضای دموکرات سنای آمریکا از حمایت جی استریت در انتخابات برخوردار بودند اما هریس از چنین حمایتی برخوردار نبود.

هریس اوایل سال ۲۰۱۷ حمایت خود را از یک قطعنامه اعلام کرد که اساسا از دولت اوباما به خاطر اینکه آمریکا اجازه تصویب قطعنامه محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت را داده بود، انتقاد کرد.
تایمز اسرائیل نوشت: «او (هریس) از توافق هسته‌ای ایران (برجام) حمایت کرد اما او سال ۲۰۱۵ و زمانی که کنگره درباره آن رای داد، سناتور نبود و وی همچنین علنا با جنبش بایکوت، عدم سرمایه گذاری و تحریم (اسرائیل موسوم به بی‌دی‌اس) مخالفت کرد».

هریس سال ۲۰۱۶ در جمع یهودیان کالیفرنیا درباره دادگاه عالی رژیم صهیونیستی و ساختمان آن از این الفاظ استفاده کرد: «معماری زیبا و روح طراحی یک تاثیرگذاری پایدار».

کامالا هریس و نتانیاهو


معاون پیشنهادی بایدن برای انتخابات سال ۲۰۲۰ در سخنرانی سال ۲۰۱۶ برای یهودیان گفته بود: «دادگاه (عالی رژیم صهیونیستی) مثل خود اسرائیل مکانی برای دموکراسی و عدالت در منطقه‌ای است که اغلب افراطیگری و اقتدارگرایی حکومتش را ترسیم کرده است».

هریس در انتخابات سال ۲۰۱۶ از حمایت دو سناتور ارشد و نام آشنای یهودی کالیفرنیا به نام‌های «باربارا باکسر» و «دایان فین استاین» برخوردار شد. باکسر سال ۲۰۱۶ اعلام بازنشستگی کرد و فین استاین و هریس دو سناتور این ایالت در کنگره آمریکا هستند.

پایگاه آمریکایی «المانیتور» هم بعد از اعلام نام کامالا هریس به عنوان گزینه بایدن برای منصب معاونت ریاست جمهوری آمریکا، گزارشی درباره مواضع هریس در قبال مسائل غرب آسیا منتشر کرد.

گزارش المانیتور تحت این عنوان منتشر شد: «نظرات کامالا هریس نامزد معاونت ریاست جمهوری درباره خاورمیانه چیست؟»

از نظر المانیتور، هریس «درباره ایران، اسرائیل، عربستان سعودی و سوریه مواضعی همراستا با مواضع رسمی حزب دموکرات دارد». به باور این رسانه، هریس در دوره حضورش در سنای آمریکا درباره منطقه غرب آسیا مواضعی اتخاذ کرده که با بایدن و حزب دموکرات هم جهت و همراستا بوده است.

المانیتور نوشت: «سال گذشته یک سخنگوی (ستاد انتخاباتی) هریس به المانیتور گفت که در صورت پیروزی او و رئیس‌جمهور شدنش بار دیگر به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران برخواهد گشت. هریس همچنین علیه فروش تسلیحات آمریکا به عربستان سعودی رای داد و با جنگ یمن مخالفت کرد».

طبق این گزارش، «هریس در موضوع سوریه از ترامپ به دلیل دادن اجازه به ترکیه برای حملات سال گذشته علیه نیروهای کُرد همپیمان آمریکا در شمال شرق سوریه انتقاد کرد. او در مناظره ماه نوامبر نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به تولسی گابارد نماینده ایالت هاوایی در مجلس نمایندگان این کشور به دلیل امتناع از «جنایتکار جنگی» خواندن بشار اسد رئیس جمهور سوریه، تاخت».

کامالا هریس و بایدن


 

این رسانه ادامه داد: «هریس در کنفرانس کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) سخنرانی کرده است. دیگر نامزدهای مترقی‌تر انتخابات ریاست جمهوری از قبیل سناتور برنی سندرز از سخنرانی در این لابی قورتمند و طرفدار اسرائیل امتناع کرده‌اند».

المانیتور افزود: «برخی از دموکرات‌های چپی هم مواضع حمایتی از فلسطین اتخاذ کرده‌اند. هریس بعد از دیدار با رهبران آیپک در سال ۲۰۱۹ در دفتر کارش با انتقاد گروه‌های مترقی در حزب دموکرات مواجه شد. او در ماه ژوئن از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده خواست که با طرح الحاق (اشغال) اراضی فلسطین در کرانه باختری مخالفت کند. او همچنین از به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه حمایت کرد».

این رسانه خبری- تحلیلی آمریکایی در پایان گزارش خود نوشت: «این نظرات (هریس) شبیه به نظرات بایدن است. بایدن در مقام معاون رئیس‌جمهور (در دولت باراک اوباما) در مذاکره برای توافق هسته‌‍ای ایران دخیل بود همان توافقی که هریس خواهان بازگشت به آن است. بایدن حامی روابط ایالات متحده- اسرائیل است اما در آن واحد خواستار احیای کمک ایالات متحده به تشکیلات (خودگردان) فلسطین شد؛ کمکی که ترامپ آن را قطع کرد. او در مناظره ماه نوامبر قول داد که فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را به خاطر مرگ جمال خاشقچی روزنامه‌نگار و ستون نویس واشنگتن پست را متوقف کند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    34 1
    دل بستن به شیطان بزرگ یعنی مــــــــــــــــــرگ. مگر بین یزید و معاویه فرقی به حال مومنین کرد که بخواد بین دموکرات یا جمهوری خواه شیطان بزرگ بکنه؟!!
  • US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 16
    خیر ایشون کومونیست هستن و دشمن اسراییل. هرکی همسرش یهودی بود که عاشق اسراییل نیست
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      2 0
      به خاطر همینه تو آیپک سخنرانی میکنه و با نتان یابو عکس میندازه؟؟
    • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
      2 0
      در سیاست آمریکا اگر کسی عاشق اسراییل نباشد و در اجلاس آیپک رسما اعلام وفاداری به اسراییل نکند به راحتی با تقلب حذف می شود. مثل برنی ساندرز دموکرات و ران پاول جمهوریخواه
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    15 0
    نگران نباشید، کل آمریکا، کانادا و اروپا برده اسرائیل هستند پس الکی جوش نزنید و حرص نخورید.
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
      0 1
      ما نگران توییم که اگه آمریکا فروپاشید و اسرائیل هم از بین رفت، میخوای مزدوری کیو بکنی؟؟!
  • صدای حق IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    6 5
    اصلا به خانما نمی یاد تو سیاست دخالت کنن خیلی این زن کنار بایدنو اون پوفیوز یهودی مضحکه
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 1
    عزا عزاست امروز!!!! مشرق بایدنی صاحب عزاست امروز!!!! اینم از بایدن. هرچند که بعیده بایدن خوابالو برنده بشه. اگر هم برنده بشه سال اول خسته میشه و به خواب ابدی میره. بعد دوسال این پا اون پا کردنتون هدر میشه.
  • تنبل گل و بلبل IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    هریس یعنی یکی به نعل بزنه و یکی هم به میخ. معلوم نیست کدوم وریه؟! آب را گل آلود میکنه تا بتونه توی اون شیر تو شیر ماهی بگیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس