هزینه دارو و درمان کرونا برای یک بیمه شده تامین اجتماعی چقدر است؟

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی هزینه های درمان کرونا برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، شهرام غفاری درباره هزینه های درمان کرونا برای بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: میزان هزینه کرد، متفاوت است اما تعهد ما در برابر بیماران کرونایی در مراکز طرف قرارداد مانند تعهدی است که در سایر بیماری ها داریم.

وی افزود: به علاوه اینکه داروهایی که طبق مصوبات دبیرخانه شورای عالی بیمه در تعهد بیمه ها قرار می گیرد و به ما ابلاغ می شود را نیز اجرایی کرده و پوشش می دهیم. به عنوان مثال داروی "کلترا" را در بخش بستری پوشش می دهیم، ولی در بخش سرپایی تحت پوشش ما نیست؛ زیرا از یک سو کنترل بازارِ گسترده در بخش سرپایی مشکل است و از سوی دیگر ضرورت آن در بیماران سرپایی هنوز معلوم نیست.

بیشتر بخوانید:

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به صدور دستورالعمل و استانداردهای درمان بیماران کوویدی از نظر تشخیصی و درمانی از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: آخرین دستورالعمل ها هرچه باشد طبق آن عمل می کنیم. به عنوان مثال در بخش بستری داروهایی که مورد قبول وزارت بهداشت است و توسط دبیرخانه شورای عالی بیمه به ما ابلاغ می شود ۹۵ درصدش تحت پوشش است. هزینه تخت- روز هم طبق استانداردهای موجود محاسبه و لحاظ می شود.

غفاری تاکید کرد: البته هنوز این موضوع که بیماران کرونایی باید از محل اعتبارات و کمک های دولت درمان شوند یا خیر، هنوز روشن نشده ولی در کل صورتحساب ها را با این مبنا که گفته شد می پردازیم.

وی با بیان اینکه فرانشیز یا پرداختی از جیب بیمار در بخش بستری ۱۰ درصد است گفت: در بخش سرپایی نیز داروها را تا ۷۰ درصد  پوشش می دهیم و فرانشیز یا سهم بیمار  ۳۰ درصد است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: در مجموع ۹۰ درصد هزینه های بخش بستری و ۷۰ درصد هزینه های بخش سرپایی را پوشش می دهیم و بیماران بستری شده هزینه اندک و ناچیزی می پردازند.

غفاری در پاسخ به اینکه با توجه به سیرصعودی ابتلا به بیماری در هفته های اخیر مشکلی در ارائه خدمت نداشتید؟ اظهار کرد: تا امروز در ارائه این بسته خدمتی مورد تعهد ما مشکلی وجود نداشته است اما یکی از مواردی که ممکن است بیماران را با سختی مواجه کند این است که داروهای کووید مانند اینترفرون و کلترا را بر اساس دستورالعمل در بخش بستری پوشش می دهیم، شاید برخی تمایل داشته باشند دارو را بگیرند و سرپایی استفاده کنند، ولی وضعیت نظام سلامت فعلا طوری است که این داروها در بخش بستری استفاده می شود.

وی افزود: اگر در بخش بستری، دارو در بیمارستان موجود نباشد، نسخه به همراه بیمار می دهند که از بیرون تهیه کند، در این صورت ممکن است دارو در بازار به سختی پیدا شود؛ البته این موارد را پوشش می دهیم.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: یکی دو دارو مانند رمدسیور فعلا در پروتکل درمانی وزارت بهداشت و بیمه ها نیامده اند، ولی اگر وارد پروتکل شوند پوشش می دهیم.

غفاری با بیان اینکه هزینه کووید را جزو بیماری های همه گیر، اپیدمی و غیرمترقبه است و در محاسبات اکچوئری بیمه ها نمی آید عنوان کرد: بیمه ها هنوز تاکید دارند دولت که اعتبارات این حوزه را به وزارت بهداشت می دهد باید برای همه کوویدی ها هزینه کند؛ اینکه وزارت بهداشت هزینه درمان را هم از بیمه ها بگیرد و هم از دولت محل ایراد است هرچند آنها هم می گویند هنوز همه یک میلیارد دلار صندوق توسعه ملی را دریافت نکرده اند. با این حال معتقدیم هزینه درمان کووید را دولت ها پوشش  می دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد DE ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    2 0
    اصلا هم اینجور نیست مثل همیشه مسئولین فقط حرف میزنن ماکه بیمه یک ریال نداد و بیمارستان قبول نکرد فقط صورت حساب گرفتیم که از بیمه پول بگیریم اونم میگه کرونا تحت پوشش نیست نه تامین اجتماعی نه بیمه ایران هیچکدوم زیر بار نمیرن
  • خدادادی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
    0 0
    کاش صدای ما به روئسای تامین اجتماعی برسه، ۷ روز بخاطر کرونا بستری شدم بیمارستان،و ده میلیون تومن،قرض کردم و هزینه بیمارستان را دادم،تو رو خدا بگید،این درسته ک ۲۲ سال سابقه پرداخت بیمه دارم،بیمه هیچی تقبل نکنه،بخدا راضی نیستم..یکی ب داد ملت برسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس