کد خبر 1105547
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۳
بندر بیروت

سه کشور اروپایی فرانسه، انگلیس و آلمان مدعی شده‌اند که با هدف کمک به مردم لبنان سه ناو در بندر بیروت مستقر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، ناو انگلیسی "HMS enterprise" به بهانه کمک به لبنان پس از انفجار مهیب روز سه‌شنبه گذشته، وارد بندر بیروت شد.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی از انفجار بیروت سود می‌برند؟

مقامات انگلیسی گفته‌اند که هدف از اعزام این ناو از قبرس به بندر بیروت، کمک به بازگشت زندگی عادی به لبنان است.

بیشتر بخوانید:

تاملی دوباره در وقایع بیروت

بندر بیروت برای لبنان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و یکی از ۱۰ بندری است که در دریای مدیترانه قرار دارد و دروازه ورود به منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید.

انگلیس اعلام کرده که استقرار ناو HMS enterprise در راستای برنامه کمک‌های نظامی و غیرنظامی این کشور به حجم ۵ میلیون پوند می‌باشد.

نیروهای مسلح انگلیس نیز یک تیم از نیروهای خود را در سفارت انگلیس در بیروت مستقر کرده و مدعی شده است که هدف از استقرار این نظامیان، شناسایی نیازمندی‌ها و هماهنگ کردن بسته کمک‌های وسیعتر به نیروهای مسلح لبنان است.

از سوی دیگر، نیروی دریایی فرانسه نیز اعلام کرد که کشتی نظامی «Tonnerre» ‌پایگاه دریایی تولون فرانسه را به مقصد بندر بیروت ترک کرده و انتظار می‌رود که روز پنجشنبه به لبنان برد.

این کشتی آبی و خاکی با ۷۰۰ نیروی نظامی به لبنان اعزام شده و بنا بر ادعای مقامات فرانسوی، این کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه برای لبنان است.

یک ناو آلمانی نیز از ماموریت کنونی خود با نیروهای یونیفل سازمان ملل خارج شده و بندر لیماسول قبرس را روز ۶ آگوست (۱۶ مرداد) ترک کرد و همان روز نیز به بندر بیروت رسید. هدف حضور این ناو در بندر بیروت حمایت و پتشیبانی اعلام شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    خاک بر سرت مرکل که آبروی هیتلر را بردی
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    جنگ صلیبی راه انداختند دوباره این بی پدر ومادرها
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    همه ترسشون از برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران و رسیدن سلاحهای مدرن به دست حزب الله لبنانه
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    پیداست خواب سنگینی برای حزب‌الله و لبنان دیده‌اند، شرایط وخیم اقتصادی ایران به لطف غارت محمود و حسن باعث خواب دیدن غربیها برای کل منطقه و یکسره کردن جریانهای مخالف غرب و صهیونیست شده.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    5 2
    چه سیبلای خوبی...
  • عبدالله مومن IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 0
    خوشامدگویی یک موشک ناشناس به پهلوی این ناوها. همه رشته های این شیاطین را پنبه می کند . هههههههههههه
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    1 0
    یه انفجار مشکوک دیگه اگه انجام بشه این سه تا قایق میره کف آب
  • IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    4 0
    خاطره ی حضور نظامی آمریکا در بیروت در سال 1980 رو می خواهند شخصا تجربه کنند. تابوت هم برای نیرو هایشان آورده اند یا می خواهند از بیروت بخرند؟
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    3 1
    ببینید چه خوابی برای مردم لبنان دیده اند مگر خود لبنان ارتش ندارد مگر جنگی است که آمدید کمک شما اگر راست می گفتید ارزاق عمومی مردم را تهیه میکردید مگر شما نبودید تا قبل از انفجار تحریم کرده بودید که کمکی به مردم لبنان نشود مگر ایان نمی خواست نفت و غیره به این کشور ارسال کند نگذاشتید شما هدف دیگری دارید آن هم برای کمک به اسرائیل است مردم لبنان اگر اتحاد نداشته باشید مثل آب قور ت میدهند شما را مواظب باشید کشورتان را از دست ندهید البته نیروی های مقاومت هوشیار تر از این حرفها هستند
  • Icm IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    محل استقرار این ناوها حائز اهمیت فراوان میباشد.
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    2 0
    اگر قصد کمک دارند بیمارستان برپا کنند و نه اینکه برای اشغال و کودتا سرباز پیاده کنند
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    آشغالهای بی سر و پای بی مقدار - کشورشان از جنگ باصطلاح جهانی دوم تاکنون که از رژیم هیتلری به رژیم آمریکا منقل شده هنوز زیر چکمه سربازان آمریکا ی اشغالگر غلط می زنند و با مدیریت سفیران آمریکا اداره می شوند - حالا آمده اند روی تلی از خاکستر جنایتشان قمپوز در می کنند -
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 0
    باسلام.پس داره جنگ میشه.. این به معنی اعلام جنگه،نه کمک بشر دوستانه..! بندر اصلی بیروت رو اشغال می کنید .. تا یک برنامه شبیه سواحل یمن رو برای لبنان پیاده سازی کنید.! احتمالا این دفعه همشون اومدن که به اسرائیل کمک کن! احتملا برنامه بعدی تصرف سواحل سوریه و بعد گرفتن ابوکمال
  • سارا IT ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    هشدار هشدار آخ لبنان را مانند سوریه میکنند مگر برای جنگ رفته‌اند که سربازان تفنگ بدست میفرستند اگر راست میگویند مانند ایران فقط وسیله وخوراک بفرستند نه اینکه سرباز جنگی بفرستند این کمک به اسراییل است نه کمک به لبنان .وبعدش هم میخواهند ازاین طریق لبنان را زیر استعمار خود نگه دارند وآن را مقروض خودکنند .وای که چه رسوایی بزرگی .به نظر من ایران هم باید کشتی ببرد وجلوی چشم آنها بماند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس