کلیات طرح شفافیت آرا در کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس تصویب شد - کراپ‌شده

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس از بازگشت طرح شفایت آرای نمایندگان به دلیل وجود برخی ایرادات به مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد.

به گزارش مشرق، مهرداد ویس‌کرمی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان اظهار داشت: این طرح چون با عجله تهیه شده بود و برخی نمایندگان شتاب خیری داشتند تا هرچه سریع‌تر در مجلس یازدهم به تصویب برسد اما چون ابعاد مختلف این مسئله دیده نشده بود به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگشت تا نظر آنان جویا شده و طرح پخته‌تر شود.

بیشتر بخوانید:

بررسی طرح شفافیت آرا در کمیسیون فرهنگی مجلس

وی افزود: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در ابتدا به کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و به کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شده بود اما بعد از اینکه نظرات جدی و نقدهای متعددی در این باره وجود داشت مقرر شد که به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگردد تا ضمن چکش‌کاری و رفع ایرادات آن مجدداً به ۲ کمیسیون مذکور بازگردد و وقتی به تصویب این کمیسیون‌ها برسد به صحن علنی ارجاع خواهد شد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس گفت:‌تعداد زیادی از نمایندگان مجلس با طرح شفافیت آرا موافق هستند این در حالی است  نه تنها من بلکه  خیلی از نمایندگان موافقت شفافیت آرا بوده و حتی شعار انتخابی‌شان هم این موضوع بوده و عملاً هم به این موضوع عمل کرده و هم معتقد به آن هستیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: ما در مورد متن مندرج در این طرح انتقاد داریم و به طراحان آن هم اعلام کردیم که چون اشکالات اساسی دارد بهتر است ایرادات رفع شود.

ویس کرمی خاطرنشان کرد:‌ وقتی طرح شفافیت آرا به کمیسیون آیین‌نامه مجلس به عنوان کمیسیون اصلی ارجاع شده بود اعضای این کمیسیون متوجه ایرادهای این طرح شده بودند و آن را به طراحان گفته بودند.

وی افزود: امیدوارم طرح شفافیت آرای نمایندگان با مرکز پژوهش‌های مجلس پخته‌تر، جامع‌تر و مانع‌تر شود و در نهایت بتواند در جلوگیری از فساد و رانت‌خواری مؤثر بوده و منجر به شفافیت عملکرد نمایندگان مجلس به منظور انتخاب مردم و نظارت آنها بر وکلای‌شان در مجلس مؤثر باشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    اسمش طرح شفافیت آرای نمایندگان است یعنی معلوم بشه کی به چی رای داده دیگه پخته بشه وچکش کاری بشه دیگه چه معنی داره هنوز یک ماه نشده شدید مثل قبلی ها این نون و لقمه ها چه اثری داره که زود اثر می زاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس