کد خبر 1105502
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
بلاروس

رهبر مخالفان بلاروس با خروج از کشور به لیتوانی رفت.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه ان بی سی نیوز، در پی انتخابات جنجالی بلاروس که در آن بار دیگر «الکساندر لوکاشنکو» انتخاب شد، «اسویاتلانا سیخانوسکایا» رهبر مخالفان این کشور و رقیب رئیس جمهور با خروج از کشور به لبوانی رفت.

در کلیپی کوتاهی که امروز سه شنبه در شبکه اجتماعی منتشر شد، «اسویاتلانا سیخانوسکایا» ۳۷ ساله رهبر مخامخالفان بلاروس اعلام کرد بخاطر فرزندانش به لیتوانی رفته است. این ویدئو پس از دو روز درگیری پس انتخاب مجدد الکساندر لوکاشنکو منتشر شده است.
او در این ویدئو که در حساب یوتیوبی همسرش منتشر کرده، گفت: شما می‌دانید که تمامی این کمپین انتخاباتی مرا مستحکم کرده و به من سختی داده که می‌توانم هر چیزی را مدیریت کنم. با این وجود شاید من هنوز زن ضعیفی هستم که در وهله اول قرار داشتم. من تصمیمی بسیار دشوار را برای خودم گرفتم.

این در حالی است که هم او و هم مقامات بلاروس تأیید کرده اند که وی مجبور نشده است که کشور را ترک کند.

او گفت: من می‌دانم که بسیاری از مردم مرا درک خواهند کرد؛ همچنانکه بسیاری مرا قضاوت می‌کنند و بسیاری نیز از من متنفر خواهند شد. اما شما می‌دانید که خدا نکند شما با چنین انتخابی روبرو شوید. بنابر این مردم مواظب باشید. هیچ زندگی ارزش آنچه اکنون در حال اتفاق افتادن است را ندارد. بچه ها، ارزشمندترین چیز در زندگی ما هستند.

طبق این گزارش، صبح امروز سه شنبه او به فرزندان خود در لیتوانی ملحق شد. کمیته مرزی دولت بلاروس نیز بعدا تأیید کرد که او از کشور خارج شده است.

در پی شکل‌گیری اعتراضات به نتیجه انتخابات بلاروس که پیروز آن باز هم «الکساندر لوکاشِنکو» اعلام شد، نیروهای امنیتی و پلیس با معترضان در مینسک، پایتخت بلاروس، و دیگر شهرهای آن کشور درگیر شده‌اند.

لوکاشنکو ۲۶ سال است که پی در پی برنده انتخابات می‌شود. تلویزیون دولتی بلاروس شب ۱۹ مرداد اعلام کرد آلکساندر لوکاشنکو تقریبا ۸۰ درصد آرا را از آن خود کرده‌است. بنا بر آن‌چه رسانه دولتی بلاروس گفته، اسویاتلانا سیخانوسکایا، حدود هفت درصد آرا به دست آورده‌است. در روزهای گذشته شمار زیادی از هواداران خانم سیخانوسکایا در نقاط مختلف کشور در کارزارهای انتخاباتی جمع شده بودند.

گفتنی است دست کم یک نفر روز دوشنبه در درگیری‌های پلیس با معترضان جان خود را از دست داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس