کد خبر 1105497
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۸
کرونا

یک روزنامه عبری از متلاشی شدن نظام درمان این رژیم در راستای تلاش تل آویو برای بسیج تمام امکانات برای مقابله با این ویروس خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر کرد ، خبر داد آخرین آمارها نشان می‌دهد تعداد مبتلایان در (سرزمین‌های اشغالی) از میزان آمار متبلایان در چین فراتر رفته است در حالی که از ژوئن گذشته همچنان آمارها از سیر صعودی شیوع این بیماری  حکایت دارد.

در این حال روزنامه عبری زبان هاآرتص هم در گزارشی مفصل که امروز سه شنبه منتشر شد، اعلام کرد که بیمارستان‌های مختلف در حال تعطیلی بخش مراقبت‌های ویژه خود که مختص بیماران عادی است هستند تا همه امکانات در اختیار بیماران کرونایی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

افزایش مبتلایان به کرونا در اسرائیل

"آیدو آفراتی" نویسنده این گزارش خبر داد بیمارستان هداسا در قدس(اشغالی) اخیرا مرکز مراقبت‌های ویژه خود را برای بیماران عادی تعطیل و تمامی کادر این واحد را برای کمک به بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی‌ها منتقل کرده است.

در این گزارش آمده است بخش‌های معمولی و عادی بیمارستان‌ها در فلسطین اشغالی با حداقل نیروی درمانی فعالیت می‌کنند در حالی که در آن سو بخش کرونا از شدت فشار کار به سوی متلاشی شدن پیش می‌رود.

یکی از پزشکانی که همچنان در بخش عمومی و عادی بیمارستان هداسا مشغول کار است به هاآرتص گفت: جایی برای بستری کردن بیماران بد حال عادی وجود ندارد ، من یک بیمار نیازمند مراقبت‌های ویژه دارم اما جایی برای او نیست و باید او را در یکی از اتاق های عادی بستری کنم .

"میورانج" یکی از پزشکان ارشد بیمارستان هداسا هم به این روزنامه عبری زبان گفت : ما اولین نشانه‌های فروپاشی در ساختار درمان را در این جا می بینیم.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است تقریبا تمامی بیمارستان‌ها همین شرایط را دارند و اکثر کادر درمانی مجبور هستند به جای  ارائه خدمات عادی خود در بخش کرونا حضور داشته باشند.

مدیر بیمارستان رامبام ، دیگر بیمارستان مهم سرزمین‌های اشغالی هم تاکید کرد با توجه به فشاری که بر بیمارستان‌ها وارد شده است به تدریج فعالیت بیمارستان در حال کاهش است.

در این بیمارستان که در حیفا واقع است بخش‌های عمومی از جمله واحد مراقبت‌های ویژه بیماران عادی به طور کامل تعطیل شدند تا بتوان کادر درمان را به بخش کرونایی‌ها انتقال داد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 1
    بخاطر همین مثل وحشیا بندر منفحر میکنند چون اوضاشون وحشتناک خراب شده
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
    0 1
    خوش خبر باشی!! هرچه زودتر بهتر!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس