کد خبر 1105345
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴

شیراز، شهر عاشقان یکی از مقاصد مهم گردشگری در ایران است که سالانه علاوه بر مسافران ایرانی، پذیرای مسافرانی از کشورهای دیگر نیز است. ازاین‌روست که بلیط هواپیما شیراز بسیار پرطرفدار بوده و در هر زمانی از سال متقاضیان فراوانی دارد.

به‌واسطه تاریخ هزاران ساله، شیراز به یکی از شهرهای توریستی ایران تبدیل شده است که مسافران بسیاری راهی آن شده‌اند تا گوشه‌ای از هویت ملی این کشور را تماشا کنند. به همین خاطر، تعجبی ندارد که بلیط هواپیما شیراز پر متقاضی باشد.

برای آنکه مسافران شیراز، اطلاعات جامع‌تری درباره بلیط هواپیما شیراز داشته باشند؛ در این مطلب به توضیح کامل بلیط این مسیر پروازی می‌پردازیم.

انواع بلیط هواپیما شیراز

اگر با هواپیما عازم شهر زیبای شیراز هستید، باید از انواع بلیط هواپیما شیراز اطلاع داشته باشید تا مناسب‌ترین گزینه را با توجه به شرایط خود خریداری کنید.

  • بلیط چارتر شیراز

در مسیر پروازی شیراز، بلیط چارتر شیراز از محبوبیت بسیاری برخوردار است و مسافران فراوانی برای سفر، بلیط چارتر را خریداری می‌کنند؛ زیرا در تصور افراد هنوز هم این بلیط معادل با ارزان قیمت بودن است! این یک باور قدیمی است. امروزه بلیط چارتر نوسان قیمت زیادی دارد. به این صورت که در زمان اوج سفر، قیمت آن گران‌تر شده و در زمان کاهش تقاضا برای خرید بلیط هواپیما شیراز، قیمت آن ارزان‌تر می‌شود.
بلیط‌های چارتر در واقع توسط یک چارترکننده ایجاد می‌شود که اقدام به پیش‌خرید بلیط‌های یک مسیر پروازی مشخص کرده و بعد از قیمت‌گذاری بر اساس سیاست‌های خود، اقدام به فروش بلیط می‌کند. چارترکننده‌ها مجاز به قیمت‌گذاری بر اساس سیاست کاری خود روی بلیط چارتر هستند؛ اما این قیمت نباید بیشتر از قیمتی شود که سازمان هواپیمایی کشوری تعیین کرده است.

  • بلیط سیستمی شیراز

برای مسافرانی که بسیار وقت‌شانس هستند و تأخیر در پرواز، سبب برهم‌خوردن برنامه‌های کاریشان می‌شود؛ بلیط سیستمی شیراز توصیه می‌شود. در حقیقت از مزایای بلیط سیستمی می‌توان به این گزینه اشاره کرد که بعد از خرید بلیط، اسم شما در لیست افراد آن پرواز قرار می‌گیرد و دیگر نگرانی از این بابت وجود ندارد. درحالی‌که در بلیط‌های چارتر ارسال مشخصات خریدار، دست چارترکننده بلیط است که باید به شرکت هواپیمایی مذکور ارسال کنند که گاهی اوقات این اتفاق نمی‌افتد و اسامی برخی ثبت نمی‌شود که همین امر سبب تأخیر در پرواز می‌شود.

بلیط‌های سیستمی به‌صورت مستقیم و توسط شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌گذاری می‌شود و فروش آن بر عهده ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی است. این نوع بلیط کمتر دچار نوسان قیمتی می‌شود چون برنامه پروازی آن از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده است؛ اما هر چه به زمان پرواز نزدیک می‌شود، قیمت پرواز سیستمی با یک برنامه از پیش تعیین‌شده افزایش می‌یابد.

  • بلیط لحظه آخری شیراز

برای مسافران هوایی که به‌طور ناگهانی مجبور به سفر می‌شوند، همیشه یک راه‌حل وجود دارد و آن هم خرید بلیط لحظه آخری است، به‌ویژه در مسیرهای پرترافیکی همچون شیراز که بلیط لحظه آخری شیراز، بسیار کارآمد است.

بلیط لحظه آخری در حقیقت همان بلیط‌های چارتر و سیستمی به‌فروش‌نرفته ایرلاین‌ها و چارکننده‌ها است که در لحظات نزدیک به پرواز به فروش می‌رسد. قیمت این نوع بلیط به زمان و تعداد مسافران مربوط است. چنانچه مسافر کم باشد و بلیطی از هواپیما به فروش نرفته باشد، بلیط لحظه آخری شیراز ارزان می‌شود. در مقابل اگر میزان تقاضا برای خرید بلیط پرواز شیراز زیاد باشد این بلیط رو به گرانی می‌رود.

برای اطلاع از قیمت انواع بلیط شیراز و مقایسه قیمتی آن، به سایت ره بال آسمان مراجعه نمایید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما شیراز

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما شیراز

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، شیراز یک شهر توریست‌پذیر است؛ از این رو در اکثر فصل‌ها، مسافران بسیاری تمایل سفر به آن را دارند. اما هر شهری یک زمان طلایی و یک زمان معمولی برای سفر دارد که شیراز هم از این امر مستثنی نیست. زمان طلایی و بهترین زمان سفر به شیراز فروردین و اردیبهشت است که بسیاری، این زمان را معادل با ورود به بهشت زمینی می‌دانند. پس انتظار می‌رود که گردشگران این فرصت را از دست ندهند و به سمت شیراز روانه شوند. همین امر سبب گران شدن بلیط هواپیما شیراز می‌شود؛ اما در زمان‌های معمولی مانند تابستان و زمستان به‌علت تغییرات آب‌وهوا، کمی از حجم مسافران به شیراز کاسته شده و می‌توان بلیط این مسیر پروازی را ارزان‌تر تهیه کرد.

قیمت بلیط هواپیما شیراز

معمولاً محدوده قیمت بلیط هواپیما تحت تأثیر عوامل گوناگونی، تعیین می‌شود. قیمت بلیط هواپیما شیراز نیز، تحت پارامترهای زیر قابل مقایسه است:

1. نوع بلیط (چارتر، سیستمی و لحظه آخری)؛

2. کلاس پروازی (اکونومی و بیزینس کلاس)؛

3. فصل سفر (زمان اوج سفر یا زمان کاهش مسافران به شیراز)؛

4. شرکت هواپیمایی؛

5. فاصله مبدأ تا مقصد.

راه‌حل‌هایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما شیراز

اگر به‌دنبال راه‌حل‌هایی برای خرید ارزان بلیط هواپیما شیراز هستید، در ادامه چند راه‌حل برای این کار عنوان شده است که می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید:

1. زمان‌های طلایی و خوش آب‌وهوای شیراز را فراموش کنید و سفر خود را به زمان‌های کم مسافر موکول کنید؛

2. اگر از تاریخ سفر خود اطلاع دارید، بلیط سیستمی بخرید تا در روزهای نزدیک به پرواز مشمول نوسان قیمتی نشود؛

3. کلاس پروازی اکونومی، راه‌حلی برای خرید بلیط هواپیما ارزان شیراز است؛

4. اگر در زمان سفرتان محدودیتی ندارید، قبل از سفر، بلیط لحظه آخری را چک کنید، شاید قیمت ارزان‌تری داشته باشد؛

5. کنسلی و تعویض تاریخ در بلیط‌های سیستمی راحت‌تر از بلیط‌های چارتر است. به همین خاطر اگر نسبت به تاریخ دقیق سفر خود شک دارید، بلیط سیستمی بخرید؛

6. سایت‌ ره بال آسمان شما را در خرید ارزان آنلاین بلیط هواپیما کمک می‌کنند.

معرفی فرودگاه شهید دستغیب شیراز

یکی از مجهزترین فرودگاه‌های ایران، فرودگاه شهید دستغیب شیراز است که بعد از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، مجهزترین فرودگاه ایران از لحاظ تجهیزات ناوبری و الکترونیک است. از این فرودگاه روزانه 120 پرواز داخلی و 10 پرواز خارجی به بیش از 35 مقصد انجام می‌شود که به همین علت لقب چهارمین فرودگاه پرتردد ایران را بعد از فرودگاه مهرآباد، فرودگاه امام خمینی و فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد به خود اختصاص داده است.
فرودگاه شهید دستغیب دارای امکاناتی همچون سالن CIP و VIP ، پارکینگ، رزرواسیون هتل، باجه ارزی، غرفه‌های خوراکی و سوغاتی و... است.

مسیرهای پرتردد پرواز شیراز

به‌علت انجام پروازهای داخلی و خارجی؛ مسیرهای پرتردد پرواز شیراز شامل پروازهای داخلی و بین‌المللی می‌شود.

  • مسیرهای داخلی به مقصد شیراز

خرید آنلاین بلیط هواپیما شیراز

از مبدأ شهرهای دیگر به شیراز، روزانه پروازهای داخلی بسیاری انجام می‌شود که مسافران را در داخل ایران جابه‌جا می‌کند. دو مسیر پرتردد به مقصد شیراز را در ادامه بررسی کرده‌ایم:

  • بلیط هواپیما تبریز شیراز

فاصله تبریز تا شیراز حدود هزار و 381 کیلومتر است؛ ازاین‌رو می‌توان انتظار داشت مسافران این مقصد، بلیط هواپیما تبریز شیراز را برای کوتاه‌کردن مسیر بپسندند.

  • بلیط هواپیما تهران شیراز

این دو شهر مسافران بسیاری دارند که روزانه در حال جابه‌جایی هستند. به همین خاطر بلیط هواپیما تهران شیراز از محبوب‌ترین مسیرهای پرواز داخلی است.

  • مسیرهای خارجی به مقصد شیراز

از مبدأ شیراز نیز چندین پرواز بین‌المللی انجام می‌شود که شامل: شیراز استانبول، شیراز دوحه، شیراز مسقط، شیراز نجف، شیراز دبی و شیراز کویت می‌گردد.

بلیط هواپیما شیراز را از چه سایتی می‌توان به‌صورت آنلاین خرید؟

شما با مراجعه به سایت ره بال آسمان می‌توانید بلیط هواپیما شیراز را به‌صورت آنلاین بخرید. از مزیت‌های این سایت، می‌توان به بی‌واسطه بودن و امکان مقایسه قیمتی بلیط هواپیما اشاره کرد که سبب خرید ارزان شما می‌شود.

آدرس سایت: rahbal.com


** این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس