کد خبر 11053
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۲

اين اثر، پس از 30 ساعت مصاحبه با اميرسرتيپ کيومرث احدي، در 8 فصل در حال تدوين است.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، زهرا ابوعلي نويسنده اين کتاب به ايبنا گفت: دوران کودکي، نوجواني، ورود به دانشکده افسري، تحولات انقلاب و فعاليت‌هاي مبارزاتي دانشجويان اين دانشکده در سال 57، مطالب فصل‌هاي اول و دوم کتاب خاطرات فرمانده هوانيروز را شکل داده‌اند.
خالق کتاب "مجتهد جنگ"‌ افزود:‌ با شروع جنگ تحميلي، دانشجويان دانشکده افسري براي اولين‌بار به جبهه‌هاي نبرد جنوب کشور و استان خوزستان اعزام شدند. حضور 2 ماهه کيومرث احدي در آن منطقه، به صورت روزشمار در فصل‌هاي سوم و چهارم گزارش شده ‌است.
زهرا ابوعلي، در پاسخ به سوالي مبني بر دليل توجه به دانشکده افسري، در کتاب خاطرات اميرسرتيپ کيومرث احدي گفت: وقتي مدارک و اسناد تاريخي دانشکده‌هاي افسري دنيا را ورق مي‌زنيم، درمي‌يابيم که در طول تاريخ ارتش‌هاي جهان، تنها 2 بار دانشجويان دانشکده افسري (فرماندهاي آتي ارتش) را به عنوان نيروي رزمي روانه جبهه جنگ کرده‌اند.
وي افزود: يکي از آن اعزام‌ها مربوط به جنگ 6 روزه اعراب و اسراييل در سال 1967 است. جمال عبدالناصر در آن سال، ‌دانشجويان افسري کشور مصر را براي رويارويي با اسراييل، روانه صحراي سينا کرد. با آغاز جنگ تحميلي نيز سرهنگ موسي نامجو، فرماندهي وقت دانشکده افسري، دانشجويان اين دانشکده را به منطقه جنگي جنوب اعزام کرد. به دليل اهميت اين موضوع، 3 فصل از کتاب خاطرات اميرسرتيپ کيومرث احدي را به شرح وضعيت دانشکده افسري، اختصاص داده‌ام.
اين بانوي نويسنده دفاع‌مقدس، ادامه داد: چگونگي ورود کيومرث احدي به هوانيروز و گذراندن دوره‌هاي خلباني در سال 1360 و فرماندهي ديس پيج (هواشناسي و کنترل وضعيت هوا براي پرواز) در فصل‌هاي پنجم و ششم کتاب خاطرات وي بيان شده‌اند.
زهرا ابوعلي به حضور اميرسرتيپ کيومرث احدي در عمليات‌هاي مختلف دوران دفاع‌مقدس اشاره کرد و افزود: فصل هفتم از خاطرات اين خلبان جنگ تحميلي،‌ دربرگيرنده شرح حضور وي در عمليات‌هايي چون؛ والفجر9، نصر4، کربلاي6 و بيت‌المقدس 2 و 6 و نبردهاي پايان جنگ تحميلي عراق عليه ايران است.
وي افزود: کيومرث احدي پس از دفاع‌مقدس، فرماندهي پايگاه هوانيروز مسجدسليمان را برعهده مي‌گيرد و پس از گذراندن دوره عالي دافوس، به دليل توانايي مديريتي بالا،‌ از سال 1382 به عنوان فرمانده کل هوانيوز منصوب شده و در حال حاضر، در اين سمت مشغول فعاليت است. خاطرات احدي درباره نقش هوانيروز در حوادثي چون؛ زلزله رودبار نيز در فصل هشتم اين اثر جاي گرفته‌اند.
ابوعلي در پايان يادآور شد: کتاب خاطرات اميرسرتيپ کيومرث احدي، فرمانده کنوني هوانيروز توسط هيات معارف جنگ هوانيروز به چاپ خواهد رسيد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس