کد خبر 1105291
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
مسیر جدایی قلعه‌نویی از سپاهان؛ زردپوشان از چه زمانی به این روز افتادند؟!

تیم فوتبال سپاهان اصفهان درست بعد از یکی از مهم‌ترین بازی‌های خود دچار اُفت شدیدی شد، اُفتی که منجر به تغییرات بنیادین در کادرفنی این تیم خواهد انجامید.

به گزارش مشرق، شب گذشته (دوشنبه) تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان اصفهان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم رفتند. این بازی حساس در نهایت با برتری دو بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید تا سپاهان از دور رقابت‌ها کنار برود و استقلال هم راهی نیمه نهایی شود.

پس از پایان این بازی، امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان که تیمش در هفته‌های اخیر نتایج قابل قبولی نگرفته بود، از سمت خود استعفا کرد و دقایقی بعد هم با استعفای وی موافقت شد.

بیشتر بخوانید:

استعفای تلخ قلعه‌نویی از سپاهان

با این حال، شاید این سوال به وجود بیاید که سپاهان از چه زمانی دچار این اُفت شدید شد؟ سپاهانِ قلعه‌نویی که با ادعای قهرمانی وارد مسابقات لیگ برتر شده بود، تا قبل از هفته بیستم لیگ، چندان از رقبای خود در جدول فاصله نداشت و حتی شانس هم قهرمانی هم داشت. با این حال، در هفته بیستم، سپاهان میزبان پرسپولیس بود که این بازی پس از جنجال‌های زیاد، در نهایت با رأی کمیته استیناف سه بر صفر به سود پرسپولیس اعلام شد و به نظر می‌رسد درست از همان بازی به بعد، سپاهان شاهد اُفت محسوسی شد.

تیم قلعه‌نویی پس از آن، در هفته بیست‌ویکم مقابل ذوب‌آهن که شرایط چندان مساعدی نداشت با تساوی بدون گل متوقف شد. بعد از این بازی، رقابت‌ها چند ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد، اما با آغاز مجدد مسابقات، در حالی که انتظار می‌رفت سپاهان خود را به خوبی آماده کرده باشد، باز هم این تیم نتوانست تمرکز لازم را پیدا کند. این تیم در هفته بیست‌ودوم مقابل گل‌گهر سیرجان به پیروزی رسید، اما در بازی بعدی خود مقابل سایپا که جزو تیم‌های انتهای جدولی بود مساوی کرد تا از کورس نایب قهرمانی نسبت به رقبای خود جا بماند.

در ادامه، تیم قلعه‌نویی مقابل پارس جنوبی جم هم به تساوی رسید و در یکی مهم‌ترین بازی‌های فصل خود مقابل تراکتور شکست خورد تا اوضاع این تیم بحرانی شود. سپاهان مجدداً موفق شد یک پیروزی دیگر مقابل صنعت نفت آبادان به دست بیاورد، ولی آنها در بازی بعدی خود در غیاب قلعه‌نویی که به دلیل حمله عصبی راهی بیمارستان شده بود، مقابل استقلال شکست خوردند تا با توجه به نتایج سینوسی این تیم، کم‌کم شایعات جدایی ژنرال از سپاهان به گوش برسد. پس از آن، سپاهان که کاملاً به هم ریخته بود به نساجی هم باخت و در جام حذفی هم دوباره تسلیم استقلال شد تا روند ناکامی‌های شاگردان ژنرال تکمیل شود.

با در نظر گرفتن این نتایج و تداوم ناکامی‌ها، شاید اگر قلعه‌نویی استعفا نمی‌کرد، مسئولان سپاهان خودشان برای ایجاد تغییرات در کادرفنی دست به کار می‌شدند. سپاهان در یکی، دو سال اخیر برای بازگشت به جایگاه خود که همواره یکی از مدعیان لیگ برتر بوده، هزینه‌های بسیاری کرده و بازیکنان نامدار زیادی به خدمت گرفته، اما هم سال گذشته و هم امسال نتوانستند یک جام بیاورند تا بتواند جبران هزینه‌های انجام شده را بکنند. با جدایی قلعه‌نویی و در شرایطی که دو هفته بیشتر به پایان لیگ باقی نمانده باید دید تکلیف سپاهان چه می‌شود و در نهایت، چه کسی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس