کد خبر 1105256
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
سردار لطفی

به گفته رییس پلیس آگاهی پایتخت، سالیانه بسیار کم‌تر از ۱۰۰ نفر در پایتخت به قتل می‌رسند و در این باره نگرانی‌ای وجود ندارد.

به گزارش مشرق، سردار علیرضا لطفی گفت: قتل یکی از جرائم جنایی است که بسیار برای مردم، پلیس و دستگاه قضا حائز اهمیت است بنابراین از لحظه اعلام جرم، اداره دهم پلیس آگاهی و مرکز تشخیص هویت دست به کار می‌شوند. ساعات اولیه وقوع قتل، ساعت طلایی است و پلیس از همان لحظه بررسی را شروع می‌کند.

وی افزود: در مجموع در کلان شهر تهران، بالعکس تصور عموم، قتل زیادی اتفاق نمی‌افتد و در سال‌ها اخیر این روند رو به کاهش است.

بیشتر بخوانید:

سردار لطفی در پاسخ به این سوال که سالیانه چند قتل در پایتخت رخ می‌دهد، اظهار کرد: در سه ماهه سال جاری، در حوزه قتل سه درصد کاهش جرم نسبت به سال گذشته داشتیم؛ این درحالی است که عدد کلی بسیار کم‌تر از ۱۰۰ قتل سالیانه در پایتخت است.

رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه پرونده قتل پیچیده‌ای در تهران نداشتیم، گفت: در سال جاری، ۹۵ درصد از جرائم قتل، توسط پلیس کشف شده اند و در روزهای آتی این آمار به ۱۰۰ درصد نیز می‌رسد.

این مقام ارشد انتظامی درباره جایگاه پایتخت در مقایسه با سایر شهرها و کشورها اظهار کرد: از بررسی آمار نیروی انتظامی و مقایسه جهانی متوجه شدیم، با وجود اینکه تهران ۱۳ میلیون جمعیت دارد، از نظر وقوع جرائم جنایی مانند قتل و سرقت مسلحانه، در جایگاه‌های آخر در کشور قرار دارد، بنابراین وضعیت مطلوبی داریم. همچنین در مقایسه با سایر پایتخت‌ها نیز وضعیت مناسبی در این باره داریم.

سردار لطفی در پاسخ به این سوال که علت بیشتر قتل‌های تهران چیست، بیان کرد: قتل دلایل زیادی دارد، اما عمده‌ترین دلایل قتل در تهران، مسائل و مشکلات روحی و روانی است. به این معنا که بیشتر قاتلان دارای بیماری و مشکلات روحی هستند.
وی افزود: مشکلات خانوادگی و مسائل اقتصادی از دیگر دلایل قتل در تهران هستند، اما در پایتخت در این حوزه نگرانی‌ای وجود ندارد.

وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که پرونده‌های قتل، از معدود پرونده‌هایی هستند که هیچوقت بسته نمی‌شوند. به طوریکه اگر پرونده به سرانجام نرسد هر چند وقت یک بار، مجددا مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در هفته‌های اخیر، فردی را دستگیر کردیم که ۲۷ سال پیش، دست به قتل زده بود. این متهم باور نمی‌کرد پس از تحمل سختی ۲۷ سال زندگی در مخفیگاه و فراری بود، بالاخره دستگیر شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حاج اکبر IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    4 0
    دلیلش اتصال برقه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس