مدافعان حرم - مدافع حرم

محمدمهدی احمدی، همراه با جمع دیگری از همرزمانش به اسارت تکفیری‌ها در می‌آیند. آن طور که مادر شهید گفته، این نوجوان ۱۷ ساله افغانستانی در اسارت، مورد شکنجه تکفیری‌ها قرار گرفت و...

به گزارش مشرق، امروز پنجمین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم مهدی احمدی است. او از شهدای لشکر فاطمیون بود و تنها ۱۷ سال سن داشت که در راه دفاع از حرم عمه سادات به شهادت رسید.
 

محمدمهدی احمدی در سال ۱۳۷۷ در افغانستان متولد شد. جوانی نیکو سرشت و پاکیزه رفتار بود؛ از کودکی نماز می‌خواند، روزه می‌گرفت و برای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روضه می‌خواند. از ۱۴ سالگی وارد ارتش افغانستان شد. با درگرفتن جنگ در سوریه و تهدید حرم آل‌الله توسط تکفیری‌ها به‌طور داوطلبانه به لشکر فاطمیون پیوست و مدافع حرم شد. او نیز از سربازانی بود که برای حضرت زینب(س) حسین‌وار سر خود را فدا کرد.

محمدمهدی احمدی، همراه با جمع دیگری از همرزمانش به اسارت تکفیری‌ها در می‌آیند. آن طور که مادر شهید گفته، این نوجوان ۱۷ ساله افغانستانی در اسارت، مورد شکنجه تکفیری‌ها قرار گرفت و بخش‌های مختلف بدنش با چاقو مجروح شده بود و در نهایت سر از تنش جدا کردند. محمدمهدی احمدی در ۲۱ مرداد ماه سال ۱۳۹۴ در منطقه درعا در حلب سوریه به شهادت رسید. او جوان‌ترین شهید مدافع حرم لقب یافته است. م

ادر شهید مدافع حرم محمدمهدی احمدی در مصاحبه‌ای گفته بود: «پیش از به دنیا آمدن مهدی پدرش خواب دیده بود یک نفر مهدی را به آغوش او می‌دهد و می‌گوید که این پسر صالح و خوبی است که به تو داده می‌شود، اما مال تو نیست و در جوانی در خارج از ولایت و کشورت در راه خدا کشته می‌شود. می‌دانستم یک روز شهید می‌شود. هر وقت او را می‌دیدم دلم می‌لرزید.»

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    8 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    3 0
    شهادت در راه دفاع از اسلام سعادتی که نصیب هر کسی نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس