بیروت

سازمان ملل متحد می‌گوید درباره احتمال اتمام نان در لبنان ظرف دو هفته و نیم آینده هشدار داده است.

به گزارش مشرق، سازمان متولی امور مربوط به غذا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه درباره اتمام نان در لبنان ظرف دو نیم هفته آینده باراز نگرانی کرد.

«دیوید بیسلی»، رئیس برنامه جهانی غذا که برای ارزیابی تبعات انفجار بیروت به این شهر سفر کرده این هشدار را به این دلیل مطرح کرده که ۸۵ درصد از گندم مورد نیاز لبنان از طریق بندر بیروت وارد این کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تیر رسانه‌های معارض درباره انفجار لبنان دوباره به سنگ خورد

درخواست میشل عون از دیاب

کارگردان پشت‌پرده طرح تغییر آزادی بیروت کیست؟

بیسلی در یک کنفرانس مجازی روز دوشنبه درباره محل انفجار بیروت گفت: «ما فکر می‌کنیم با همکاری ارتش لبنان می‌توانیم این منطقه را پاکسازی کنیم. تجهیزات زیادی را با هواپیما به آنجا منتقل کرده و هر کاری بتوانیم انجام خواهیم داد.»

رسانه‌های لبنان گزارش داده‌اند روز دوشنبه برای اولین بار از زمان وقوع انفجار مهیب هفته گذشته دو کشتی در بندر بیروت پهلو گرفتند. یکی از این کشتی‌ها حامل گندم بود.

بیسلی گفت: «برای اینکه نان سر سفره همه مردم لبنان باشد باید ظرف دو هفته آینده یک کشتی حامل ۱۷۵۰۰ تُن آرد سفید وارد بیروت شود. [در صورت ورود چنین محموله‌ای] برای ۲۰ روز نان تأمین خواهد شد.»

منابع خبری امروز دوشنبه گزارش دادند شمار تلفات انفجار لبنان به ۱۶۰ کشته  رسیده است. این انفجار سه‌شنبه هفته گذشته اتفاق افتاد.

انفجار ۲۷۰۰ تن نیترات اورانیوم در بندر شماره ۱۲ بیروت عامل این حادثه بود که به ایجاد گودال ۴۰ متری در نقطه صفر انفجار منجر شد. موج انفجار تا کیلومترها آن‌طرف‌تر را لرزاند و به ساختمان‌های زیادی آسیب وارد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    حزب الله هوشمندانه عمل خواهد کرد جلوی قحطی گرفته خواهد شد
  • LB ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    اینا دارن سر و صدا میکنن و مردم را میترسانند که به گزینه غرب رضایت بدهند. انطور نیست. ذخیره گندم در سیلوی بندر زیاد نبود و جدا از آن ذرت و مواد دیگری هم آنجا بود که کل سیلوها گندم نبود. زود منتقل میشه به کارخانه های آرد و سیلوهای بزرگ. یک فروشنده آرد داشت از ضرر 5 میلیون دلاری یک تاجر بزرگ گندم در بندر صحبت می کرد و گفت این عدد اصلا برای او مهم نیست! مقدار گندم های بندر هم آنقدر نبود که کشور را با کمبود مواجه کند. دیروز دو محموله بزرگ گندم وارد بندر صیدا شد. در شهر صور هم بندری وجود دارد که تا کنون بیشتر برای واردات خودرو استفاده می شده اما توان خدمات به کشتی های باری دیگر را هم دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس