کرونا نمایه

اروپایی‌ها زیرساخت شکننده آمریکا را نقد کرده و روحیه فردگرایی را عامل گسترش کرونا در این کشور خواندند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه آمریکایی نیوزویک، اروپایی‌ها زیرساخت شکننده و نحوه مقابله با کرونا در آمریکا را بسیار وحشتناک ارزیابی کرده‌اند و روحیه فردگرایی را عامل اصلیِ در صدر قرار گرفتن این کشور در جدول ابتلا و مرگ‌ومیر کرونایی خواندند.

بسیاری از اروپایی‌ها با این تفکر که چرا اصطلاحا «قدرتمندترین» کشور جهان در برابر کرونا اینگونه به زانو درآمده این سوال را مطرح می‌کنند که آیا سلامت مردم آمریکا برای این کشور اهمیتی دارد؟

بیشتر بخوانید:

نیمی از خانواده‌های آمریکایی هیچ درآمدی ندارند!

در این میان کشورهای ایتالیا، آلمان و دیگر کشورهایی که در ابتدای شیوع این ویروس به شدت تحت تأثیر آن قرار گرفتند از واکنش آمریکا نسبت به کرونا ناامید و دلزده شده‌اند. کارشناسان بهداشت عمومی و حتی شهروندان عادی اروپا که همیشه «آمریکا را به عنوان الگوی خود» می‌پنداشتند، بر این باورند که این ویروس روی دیگر «کشور رویاها» را نشان داده و زیرساخت شکننده و غیرمنسجم آن را برملا ساخته است.

همچنین این پایگاه اینترنتی نوشته است پزشکان اروپایی با همتایان آمریکایی خود هم عقیده‌اند که روحیه «فردگرایانه» افراد این کشور نتیجه عکس در مقابله با شیوع کرونا را به همراه داشته و اکنون کشورشان در صدر جدول مرگ‌ و میر و ابتلا در جهان قرار دارد.

در حال حاضر کشور آمریکا پس از ایتالیا و دیگر کشورهای اروپایی در لیست کشورهای پرخطر برای سفر مسافران این قاره سبز قرار دارد.

در همین راستا، «روبرتو اسپرانزا» یکی از مقامات عالی رتبه بهداشت ایتالیا از شیوه مقابله دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و سایر مقامات این کشور انتقاد کرد و گفت: «در حال حاضر ایتالیا روزانه نزدیک به ۱۵۰ تا ۳۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش می‌دهد، اما در شرایط اوج گسترش این بیماری در ماه مارس (فروردین) این کشور روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا ثبت می‌کرد. حال آنکه آمریکا اکنون بیش از ۵۴ هزار مورد مبتلا به کرونا دارد و این بالاترین آمار از زمان آغاز گسترش این ویروس است.»

بنابر آخرین گزارش سایت «ورلد اُ میترز»، تاکنون ۲۰ میلیون و ۲۶ هزار و ۱۸۶ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۷۳۴ هزار و ۲۰ نفر جان باخته و ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۶۶۱ نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

هم‌اکنون آمریکا با ۵ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۴۴۴ نفر مبتلا در صدر جدول بیشترین کشورهای آلوده قرار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    اتفاقا قبل ازینکه ویروس در امریکا شیوع گسترده ای داشته باشه من حدس زدم که شیوع کرونا در امریکا گسترده خواهد بود چون وسعت زیاد همراه با جمعیت زیاد و تنوع جغرافیایی و فرهنگ خاص جامعه امریکایی که قانون گریز هستند و سبک خاصی دارند
  • DK ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 0
    ایران در صدر هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس