چین و آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه چین به ادعای دستگاه اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت ایران، چین و روسیه در انتخابات آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی هفتگی به ادعاهای آمریکا در زمینه دخالت پکن در انتخابات آمریکا واکنش نشان داد.

 سخنگوی وزارت خارجه چین در این زمینه گفت، چین نه علاقه و نه سابقه دخالت در انتخابات آمریکا را دارد. برخی در آمریکا باید  از کشاندن چین در بازی‌های سیاسی دست بردارند.

بیشتر بخوانید:

مقام آمریکایی: روسیه و چین و ایران در انتخابات آمریکا دخالت می‌کنند

وی در این باره گفت: «سیاستمداران آمریکایی همیشه دیگران را با معیارهای خود قضاوت می‌کنند و همواره از تنش‌ها یا آینده فرضی برای بدنام کردن چین بدون هیچ گونه مدرک واقعی استفاده می‌کنند. این افراد باید حرف بزنند و به صورت حرفه ای و مسئولانه رفتار کنند،  در عین حال باید به اعتبار خود و شهرت کشورشان فکر کنند و از سخنان تهمت آمیز در مورد چین دست بردارند.»

 دستگاه اطلاعاتی آمریکا  طی روزهای گذشته در بیانیه‌ای جدید بار دیگر ایران، روسیه و چین را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد.

«ویلیام ایوانیا»، مدیر «مرکز ملی امنیت و ضداطلاعات»، از نهادهای زیرمجموعه «مدیر اطلاعات ملی» آمریکا حدود دو هفته پیش در بیانیه‌ای دیگر مدعی شده بود که این سه کشور به دنبال دخالت در انتخابات آمریکا هستند. او در بیانیه امروز توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه کرده است.

در این بیانیه درباره تلاش ادعایی چین برای دخالت در انتخابات آمریکا آمده است: «ارزیابی ما این است که چین-با توجه به اینکه رئیس‌جمهور ترامپ را فردی غیرقابل پیش‌بینی می‌بیند- ترجیح می‌دهد او در انتخابات پیروز نشود.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    خدا را شکر خاک بر سرت شده امریکا و حالا از ایران و چین و روسیه می ترسی که در انتخابات تاثیر گذار باشند. پس اوضاعتان خیلی خیت است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس