کد خبر 1105020
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱

راهنمای خرید اینترنتی طلا :شاید تا همین چند سال پیش کسی فکر نمی کرد که بتوان از طریق اینترنت به راحتی طلا و یا حتی جواهرات را خریداری کند. تا قبل از این، همه فکر می کردیم حتما باید به یک طلا فروشی برویم تا بتوانیم طلای مورد نظر خودمان را خریداری کنیم.

اما اکنون همه چیز تغییر کرده است و هرچیزی را در هر جایی که بخواهیم می توانیم از طریق اینترنت بفروشیم یا بخریم، حتی خرید و فروش طلا و جواهرات از طریق اینترنت قابل اجراست. به خاطر اهمیت خرید طلا از فروشگاه های اینترنتی، قصد داریم در این مطلب مزایا و نکاتی از خرید طلای اینترنتی را به شما معرفی کنیم.

مشکلات خرید طلا به صورت سنتی

اگر بخواهید به صورت سنتی و قدیمی طلا بخرید مجبورید از خانه بیرون بروید و داخل ویترین طلا فروشی ها از بین مدل های بسیار متنوع و قیمت کردن تک به تک آنها نهایتا یک مدل را انتخاب کنید. صاحب طلا فروشی هم هرچقدر که حوصله داشته باشد، پس از مدتی می بیند شما نمی توانید انتخاب کنید، فکر می کند او را سرکار گذاشته اید و خریدار نیستید، سعی می کند یا درست جواب شما را ندهد یا شما را از مغازه دور کند. افرادی که به اصطلاح سخت پسند هستند واقعا در خرید طلا به روش سنتی عذاب می کشند و شاید پس از چند ساعت در بازارهای طلا و جواهرات گشتن، جنس مورد نظرشان را پیدا نکنند و خسته شوند و بی نصیب از اینهمه وقت گذاشتن، به خانه برگردند.

 چرا خرید طلای اینترنتی بهتر است؟

به وسیله ی اینترنت شما درحال حاضر می توانید با استفاده از لب تاپ و یا گوشی خودتان همان جنس ها که در بازار طلا و جواهرات وجود دارد و عموما مدل هایی بسیار جذاب و شیک تر را در وب سایت فروشندگان ببینید، همه جنس ها را با هم مقایسه کنید و بالاخره با هزینه کمتری نسبت به بیرون، طلای خود را بخرید. چرا هزینه کمتر؟ زیرا شما هزینه رفت و آمد به بازار طلا و هزینه های جانبی را نخواهید داشت و از منزل به راحتی میتوانید خرید کنید.

با این روش خرید هیچ گاه خسته نمی شوید. زیرا سایت ها بصورت 24 ساعته در دسترس می باشد و هر موقع که تمایل داشته باشید می توانید به سایت مراجعه کنید و در هر ساعتی طلای خود را سفارش بدهید.

یکی از بهترین سایت ها برای خرید طلای اینترنتی سایت گالری ربیعی میباشد که بصورت 24 ساعته در دسترس است و مدام محصولات جدید و مطابق مد روز را در سایت بارگزاری می کنند.

خرید طلای اینترنتی از فروشگاه های آنلاین مزایای زیادی دارد که شاید دسترسی همیشگی به محصولات عرضه شده، یکی از مهم ترین فایده های آن باشد.

نکته: حتما هنگام تحویل گرفتن محصول طلایی که به صورت اینترنتی پرداخت کردین به نشانه های عیار که روی طلا هک شده است توجه کنید. این نشانه معمولا روی قسمتی از طلا هک می شود که جلوی چشم نباشد.  در ایران چون طلا 18عیار می باشد، شما باید دنبال عبارت 18k  روی طلای خریداری شده خود باشید .  حرف  k درواقع اول کلمه ی Karat  یا همان عیار است.

حتما از فروشنده برای خرید طلای اینترنتی فاکتور بخواهید

ارزش واقعی فاکتور طلا را وقتی متوجه می‌شوید که بخواهید طلای خود را بفروشید. در چنین وضعیتی هر عدد و نشانه‌ای که روی فاکتور نوشته شده است مهم است و به کار شما می‌آید. بعلاوه فاکتور به نوعی سند مالکیت شما بر روی آن قطعه طلاست. همچنین برای اثبات سرقتی نبودن ‌یا جعلی و تقلبی نبودن‌ یک قطعه طلا،‌ فاکتور نقش مهمی ‌دارد. پس اگر می‌خواهید در آینده به مشکلی در این خصوص برنخورید، ‌فاکتور طلا را از همین ابتدا جدی بگیرید و در حفظ و نگهداری آن دقت کنید. ما در اینجا بخش های مختلف یک فاکتور متداول طلا و اطلاعاتی که در آن می شود را برای شما توضیح می دهیم:

سربرگ فاکتور

شماره فاکتور،‌ نام و لوگوی طلافروشی، بعضاً‌ شماره تلفن طلافروشی و آدرس آن نیز همگی در سربرگ قرار می‌گیرند. بنابراین بخش سربرگ فاکتور بسیار مهم است.

اطلاعات خریدار

نام و شماره تماس شما بعنوان خریدار در بخش بعدی فاکتور درج می‌شود. این قسمت نیز عموما در بالای فاکتور قرار دارد و برخی فروشنده‌ها شماره ملی شما را نیز جهت اطمینان بیشتر در این قسمت ثبت می کنند.

شرح کالایا خدمات

فروشنده باید نام کالای خریداری شده را به طور واضح در این قسمت درج کند.

عیار

در مورد عیار در بالا توضیح دادیم. که در ایران از عیار 18 استفاده می شود پس دراین قسمت معمولا عدد ۱۸‌یا معادل آن ۷۵۰ درج می‌شود.

گرم

وزن طلای خریداری شده در این بخش باید به طور دقیق درج شود؛ در اینجا توصیه می‌کنیم خودتان وزن طلایی که قصد خرید آن را دارید از روی ترازوی طلافروش نگاه کنید و آن را با وزنی که طلافروش آن را در فاکتور می‌نوسید مقایسه کنید تا همخوانی داشته باشد.

مبلغ واحد

قیمت روز طلا ‌یا مظنه در این قسمت درج می‌شود. ممکن است طلافروش در فاکتور، مظنه را نوشته و زیر آن خط بکشد و عدد ۷۰۵ را بنویسد. دقت کنید که عدد نوشته در این قسمت، قیمت نهایی نیست.

متعلقات محصول

ممکن است طلای خریداری شده‌ شما در قالب یک دستبند یا گردنبند سنگی ‌یا چرمی ‌به کار رفته باشد. قیمت این متعلقات به طور جداگانه در فاکتور ثبت می‌شود.

مالیات بر ارزش افزوده که بر اساس قوانین کشور به ازای هر محصول ۹ درصد بر کل فاکتور اضافه می‌شود. بعلاوه سود حاصل از تک فروشی همانطور که گفته شد تا ۷ درصد محاسبه می‌شود. در انتها فروشنده موظف است مبلغ کل اقلام را به شرحی که رفت به عدد و به حروف در فاکتور درج کند.

در انتها نیز دقت کنید مهر طلافروشی شامل نام و لوگوی آن و شماره‌ی تماس آن به‌ همراه امضای طلافروش بر روی فاکتور درج شود.

 سایر مزایای خرید طلا از طریق اینترنت عبارتند از:

  • جستجوی آسان محصول موردنظر (تنها با جستجوی یک کلمه کلیدی مثل گوشواره طلا در سایت می توانید در کمترین ثانیه همه گوشواره های طلا را ببینید)
  • کمتر شدن خطر دزدی حین خرید یا جابجا کردن از مغازه به خانه (چون طلای اینترنتی از طریق امن ترین روش ها به محل شما ارسال می شود و عموما این کار توسط پیک طلافروشی بصورت رایگان انجام می پذیرد)
  • تنوع محصولات گالری های اینترنتی خیلی بیشتر از مغازه ها است.
  • امکان خرید در هر نقطه از کشور و هر ساعت از شبانه روز برای شما فراهم است.

برخی از فروشگاه های آنلاین خرید طلا، به دلیل اینکه هزینه های اضافی مثل هزینه خدمات، نیروی انسانی و ... کمتری می پردازند، اجناس خود را با قیمت معقول و کمتری به فروش می رسانند.

  • بعضی از سایت ها به مشتری این امکان را می دهند در صورتی که از کالا خوششان نیامد تحت شرایط خاصی کالا را بازگردانند. برای مثال سایت گالری ربیعی 2 روز ضمانت بازگشت کالا و همچنین 7 روز ضمانت کالا را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

اگر شما جنسی از یک فروشگاه اینترنتی بخرید و بعدها آسیبی ببیند، همان فروشگاه می تواند طلای شما را تحویل بگیرد و به بهترین شکل تعمیر کند. (چون کالا از خودشان است تعمیرات آن را هم به بهترین شکل انجام می دهند)

چطور به فروشگاه های خرید طلای اینترنتی اعتماد کنیم ؟

یک فروشگاه اینترنتی طلا باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشد و به درگاه های بانکی معتبر متصل شده باشد. برای مثال اگر به سایت گالری ربیعی که یکی از مراکز و فروشگاه های اینترنتی معتبر فروش طلا است سری بزنید در صفحه اصلی این سایت نماد اعتماد الگترونیکی را مشاهده خواهید کرد.

توجه کنید که هرگز از سایت هایی که نماد اعتماد الکترونیک ندارند خرید نکنید. شما با کلیک روی نشان اعتماد الکترونیک سایت میتوانید مطمئن شوید که این سایت معتبر است.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس