تحرکات امارات برای سرقت طلای لیبی با همدستی «خلیفه حفتر»

برخی منابع خبری از تحرکات امارات با هماهنگی ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای شرق لیبی برای سرقت طلای جنوب لیبی گزارش دادند.

به گزارش مشرق، برخی منابع آگاه از دیدار پنهانی مقامات عالی‌رتبه امارات با مسئولان لیبی از جمله «صدام» پسر خلیفه حفتر و فرمانده شبه‌نظامیان طارق بن زیاد و «عبدالرحمن الکیلانی» فرمانده گردان السلام در شهر الکفره واقع در دورترین نقطه جنوب لیبی خبر دادند.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، به گفته این منابع، مسئولان اماراتی با یک هواپیمای ویژه وارد شرق لیبی شده سپس به همراه پسر حفتر به جنوب این کشور رفته و در جلسه‌ای شرکت کردند که هدف از آن دستیابی به توافقی سه‌جانبه در خصوص انتقال مقادیر زیادی طلای استخراج شده از کوه العوینات واقع در مثلث مرزی بین لیبی، سودان و مصر به امارات بوده است.

بیشتر بخوانید:

قرار است انتقال طلای لیبی به امارات تحت نظارت شخصیت‌های اماراتی که بر فعالیت شرکت‌های مسئول استخراج طلا در این طلا نظارت دارند، صورت گیرد.

این منابع همچنین گفتند که توافق مذکور شامل تجهیز شبه‌نظامیان «السلام» در شهر الکفره به چندین خودروی شاسی بلند، مقادیری سلاح‌های ویژه این خودروها و شبه‌نظامیانی است که تأمین امنیت انتقال طلا به امارات را بر عهده خواهند داشت.

رشته‌ کوه‌های العوینات که حاوی معادن غنی طلا است در مناطق همجوار مصر، سودان و لیبی در مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومتر مربع قرار دارد و بیش از ۶۰ درصد این اراضی در لیبی واقع شده است.

پیشتر گزارش‌های رسانه‌ای از سیطره ابوظبی بر طلای سودان از طریق «محمد حمدان دقلو»(حمیدتی) فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان منتشر شده بود. نیروهای دقلو بر چندین معدن طلا در دارفور و دیگر مناطق سودان سیطره دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    1 1
    نتیجه ی تحویل دادن سلاحهای هسته ای وموشکی ودلخوش کردن لغو تحریمها همین بود ک هرکشوری هست افتاده ب جان لیبی بیچاره مردمش ؛ای کاش میشد ی کاری براشون کرد
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
      0 1
      قبل هرکاری شما اول یکاری برا جلمعه و مردم خودت بکن که سن ازدواج به چهل سال رسیده و داریم با شیب ملایم منقرض میشیم
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۱
    0 1
    سن ازدواج بالا رفته ب خود مردم ربط داره اگه اجناس تو مملکت رایگان هم بشه کسی ازداوج نمیکنه چرا چون فعلا این گوشیها سرگرمی شده برا دختر وپسرادرضمن کسی جلوتو نگرفته برو ازدواج کن تا یهوی نسلت نابود نشه.واقعا بعضی ها بشدت غرب زده شدن انگار یادشون رفته چقدر امریکا خون ریخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس