انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران / ۱۰۲ ‌‌عضو‌ باند شناسایی شدند / متهمان افراد معتاد را جذب می‌کردند

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از شناسایی و انهدام بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران در فرودگاه مشهد خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حسن مهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در مشهد به دستگیری 11 مرد و یک زن از سرکردگان باند بزرگ شبکه‌ای اشاره و اظهار داشت: چندی پیش ماموران در گذرگاه بازرسی فرودگاه مشهد به مسافری که تعداد زیادی دسته چک و کارت بانکی به همراه خود داشت مشکوک شدند. 

وی ادامه داد: بر این اساس پلیس اقدام به تحقیق نموده و مشخص شد این فرد سردسته بزرگترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای در سطح کشور است. 

بیشتر بخوانید:

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: سرکردگان این باند کلاهبرداری، افراد معتاد را در شهرهای مختلف کشور جذب و برای آن‌ها حساب بانکی می‌کردند به طوری که در ابتدا دسته چک 10 برگی و در مرحله بعدی دسته چک 59 برگی برای آن‌ها اخذ می‌شد. 

وی افزود: اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای با صدور چک‌های بلامحل و ضمانت، اقدام به کلاهبرداری‌های گسترده‌ای در سراسر کشور کرده‌اند.

سردار مهری همکاری افرادی را در داخل بانک‌ها با این کلاهبرداران قطعی توصیف و بیان کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید سامانه‌های مورد نیاز را برای بانک‌ها تدارک ببیند تا دسته چک برای متقاضیان تحت شرایطی خاص صادر شود.

وی ادامه داد: تاکنون 102 نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای که از سال 1393 مشغول فعالیت بوده، توسط پلیس شناسایی شده‌اند. 

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: این افراد شیاد با سوءاستفاده از 100 هزار قطعه برگه چک بانکی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، یزد، کرمان، فارس و خوزستان اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند به طوری که تاکنون 30 هزار قطعه چک برگشتی به مبلغ 12 هزار میلیارد ریال در پرونده آن‌ها شناسایی شده است.  

وی افزود: کلاهبرداران عضو باند متلاشی شده حتی با مدارک تقلبی اقدام به اخذ دسته چک از بانک‌ها نموده‌اند. تنها یکی از اعضای این باند در 23 بانک حساب افتتاح کرده است.

سردار مهری ادامه داد: همچنین شرکت‌های سوری برای اعضای باند ثبت شده و حتی در موردی رییس یک شعبه بانکی به عنوان معرف یکی از سرکردگان باند کلاهبرداران حساب افتتاح دسته چک صادر کرده است. 

وی گفت: همچنین برخی صنفوف با اعضای این باند کلاهبردار برای صدور محوز همکاری کرده‌اند. 

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: امیدواریم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران برخوردی قاطع با اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای داشته باشد.

وی همچنین از پلیس فرودگاه‌های خراسان رضوی به خاطر همکاری در عملیات تلاشی این باند تقدیر و بیان کرد: یکی از سرکردگان باند کلاهبرداری 100 سکه طلا را به عنوان رشوه به یکی از ماموران انتظامی در مشهد پیشنهاد کرد اما پلیس وظیفه‌شناس بلافاصله این اقدام تبهکارانه را گزارش کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 0
    ماشاالله به مشهد!!
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 0
    ماشالله به این بی قانونی در مملکت. قابل توجه روسای رشوه بگیر
  • جوجه تیغی بدنساز DE ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 0
    از سال ۹۳ تا ۹۹ پول جمع کردند چند سال هم تو زندان استراحت می کنند بعدش ه با پولها میرن اونور عشق و حال میخندن به ریش همه
  • روح ا.... IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 0
    مسئولین با تدبیرکه نهایت فداکاری برای مستاجرین را انجام دا ند.....جهت دریافت کمک اجاره مستضعفین مساجر....چک و سفته.و ضامن ....لازم است....لطفا یک لحظه به مغز پوکتان فشار بدزد.....چه کلاهبر اری
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 2
    ماشالله تو شبکه کلاه برداری و اختلاس نفر اول دنیا هستیم چی فکر میکردیم چی شد ،
  • امیر IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    2 0
    والا من کسب و کار قانونی دارم 10ساله اصنافم یک چک برگشتی ندارم بانک از خرداد به من دسته چک جدید نداده که گردش حساب جاری ت کم هست حداقل 7میلیون دو ماه تو حسابت باشه بعد بیا چجوری رئیس یک شعبه بانک کسی رو ندیده تحقیق نکرده براش دسته چک داده قطعا از داخل بانک همدست دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس