میشل عون

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، انتشار برخی اخبار درباره موافقت رئیس‌جمهور این کشور با اجرای تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار بندر بیروت صحت ندارد.

به گزارش مشرق، دفتر اطلاع‌رسانی «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان هر گونه موافقت با اجرای تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار بندر بیروت را رد کرد و هدف از این درخواست‌ها را وقت‌ تلف کردن برشمرد.

در بیانیه دفتر اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری لبنان آمده است: وبگاه «أساس» اطلاعات غلطی درباره دیدار میشل عون با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب منتشر کرد و این اطلاعات در رسانه‌ها نیز بازنشر شد که مربوط به موضع رئیس‌جمهور در خصوص عهده‌داری مسئولیت اجرای تحقیقات درباره انفجار بندر از سوی طرف‌های عربی و بین‌المللی بود.

بیشتر بخوانید:

گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با میشل عون درباره انفجار بیروت

طبق گزارش شبکه المنار، در بیانیه مذکور آمده است که این اطلاعات مطلقا صحت ندارد و موضع رئیس‌جمهور همان چیزی است که روز جمعه گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح شد و وی تأکید کرد که هدف از درخواست برای اجرای تحقیقات بین‌المللی در قضیه انفجار بیروت، تباه کردن حقیقت است و گفت که اگر زمان صدور حکم طولانی شود آن حکم دیگر معنا ندارد و دستگاه قضایی بایستی سریعا اقدام کند چرا که عدالتی که با تأخیر باشد، عدالت نیست بلکه بایستی فوری باشد تا مشخص شود مجرم کیست و گناهکار کیست.

در بیانیه مذکور آمده است که رئیس‌جمهور هیچ موضع دیگری غیر از موضع فوق ذکر نکرده‌اند.

انفجار مهیب انبار حاوی مواد نیترات آمونیوم در سه شنبه هفته گذشته در بندر بیروت پایتخت لبنان موجب به بار آمدن خسارات سنگین مالی به زیرساخت‌های این شهر و کشته و زخمی شدن هزاران نفر منجر شد.

دفتر اطلاع رسانی وزارت کل بهداشت لبنان اعلام کرد که آمار قربانیان انفجار بیروت تاکنون به ۱۵۸ کشته و بیش از شش هزار زخمی رسیده است. این وزارتخانه شمار مفقود شدگان را هم ۲۱ نفر اعلام کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس