کد خبر 1104618
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
مهدی فضائلی

بیش از ۴۰ سال است که مقامات مختلف آمریکایی آمده‌اند و وعده شکست جمهوری اسلامی ایران و به زانو درآمدن آن را داده و ناکام در تحقق این وعده یا مرده‌اند یا دوره‌شان تمام شده است و یا برکنار شده اند.

به گزارش مشرق، «مهدی فضائلی» کارشناس ارشد رسانه و مسائل سیاسی، طی یادداشتی به تحلیل استعفای برایان هوک، پرداخت.

بیشتر بخوانید:

مسئول فشار حداکثری آمریکا به ایران شکست خورد

در آرزوی تسلیم ایران مُردند یا در تاریخ گم شدند

متن این یادداشت را در ادامه بخوانید:

۲۵ مرداد سال۹۷ (۱۶ اوت ۲۰۱۸) بود که مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، برایان هوک ۵۲ ساله را با تجارب فراوان در وزارت امورخارجه ایالات متحده آمریکا مامور تشکیل «گروه اقدام ایران» کرد.

هوک، هدف از گروه تحت ریاست خود را «همکاری جامعه جهانی برای تغییر رفتار ایران» اعلام کرد.

او همچنین مدعی شد: «اقتصاد ایران به حدی از تحریم‌ها  آسیب خواهد دید که مقامات کشور را مجبور به آمدن به پای میز مذاکره خواهد کرد.»

این سیاستمدار آمریکایی فقط یک روز قبل از برکناری‌اش و در آخرین موضعگیری خود در این باره مدعی شد: «ما توانسته‌ایم مجاری درآمد رژیم (ایران) را ببندیم.»

اکنون و فقط چند ماه مانده به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ ـ که تکرار دوباره آن با تردیدهای جدی روبروست ـ برایان هوک استعفا داده می‌شود!

معنی و پیام استعفا یا در حقیقت برکناری این دیپلمات ارشد آمریکایی که پیش از این مسئولیت‌های مهمی از جمله «مسئول برنامه‌ریزی وزارت امورخارجه آمریکا» و «مشاور سیاستگذاری وزیر امور خارجه آمریکا» را در کارنامه خود داشته است چیست؟

پاسخ این پرسش مهم را روزنامه واشینگتن پست داده یا صریح‌تر بگویم افشا کرده است. 

بیشتر بخوانید:

رسوایی آمریکا این بار توسط چه کسی بود؟

توهمات هوک و ایبرامز درباره ایران +فیلم

چرا خبرنگار BBC از برایان هوک عصبانی شده است؟

واشینگتن پست نوشت: «از هوک خواسته شد استعفا بدهد تا مسئولیت شکست استراتژی واشینگتن علیه ایران بر دوش وی بیفتد.»

بیش از ۴۰ سال است که مقامات مختلف آمریکایی از رئیس جمهور تا رده‌های مهم بعد از او آمده اند و وعده شکست جمهوری اسلامی ایران و به زانو درآمدن آن را داده و ناکام در تحقق این وعده یا مرده‌اند یا دوره‌شان تمام شده است و یا برکنار شده اند، اما جمهوری اسلامی ایران همچنان عزیز و مقتدر چون سرو نه تنها ایستاده است، بلکه بلندتر، قوی‌تر و سایه‌اش گسترده‌تر شده است.

راز آن ناکامی‌ها و این ماندگاری را فقط در یک چیز می‌توان جستجو کرد و آن اراده و مشیت الهی برای سرافرازی ایران اسلامی است. اراده و مشیتی که از گام برداشتن ملت ایران برای یاری دین خدا ناشی می‌شود. ِان تًنصُرو الله یَنصُرکُم.

ماندگاری اراده و مشیت الهی تا زمانی که ملت بزرگ ایران بر سر پیمان خود بایستد و دست از یاری خداوند برندارد، پابرجا خواهد بود.

دولت آمریکا پس از برایان هوک، الیوت آبرامز صهیونیست را با ۷۲ سال سن مسئول گروه اقدام ایران کرده تا یک بار دیگر شانس خود را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران بیازماید. 

آبرامز همزمان مسئول براندازی نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا هم هست!

در کندذهنی و حماقت این سیاستمدار کهنه‌کار آمریکایی همین بس که گفته می‌شود او روی اپوزیسیون با سرکردگی رضا پهلوی حساب کرده است!

از هم اکنون سرنوشت آبرامز هم معلوم است و احتمالاً پرونده کاریش همین جا بسته خواهد شد!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 2
    هنگامی که الکلی ها ارده می کنند نور خدا را با فوت کردن خاموش کنند و وقتی که ناکام می شوند هرکدام شان به دیگری می گوید چرا نمی توانی؟! شاید بلد نیستی؟ کنار برو تا من تمامش کنم و ..... چه قدر صحنه حماقت شان برای خدا و ملائکه اش تماشایی است!!
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    1 1
    اتفاقاً با روی کار آمدن این آمریکابی جدید که مدافع سلطنت طلبان هم هست، فشارها و توطئه ها خیلی بیشتر شده و وضع بدتری در انتظارمان است. سلطمت طلبان اخیراٍ رویکرد جنگ مسلحانه وسیع داخلی را مطرح کرده اند.
  • IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    2 1
    اينها اظهار نظر يه كارشناس ارشد بود مشرق ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس