برهم صالح نمایه

وزیر کشور عراق در دیدار با رئیس جمهور این کشور برنامه‌های جدید خود را در زمینه تقویت تلاش‌های اطلاعاتی برای تحکیم امنیت عراق و حفظ جان شهروندان در برابر هر گونه حمله تروریستی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، وزیر کشور عراق در دیدار با رئیس جمهور این کشور برنامه‌های جدید این وزارتخانه برای ارتقای عملکرد نهاد امنیتی در تقویت ثبات و حفظ پیروزی حاصل شده بر داعش را بررسی کرد.

بیشتر بخوانید:

لبنان نسخه بروز شده بحران سازی در عراق

بر اساس گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق روز یکشنبه با «عثمان الغانمی» وزیر کشور درباره تقویت تلاش‌های اطلاعاتی و تحکیم ثبات در کشور گفت‌وگو کرد.

دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: صالح در کاخ بغداد میزبان الغانمی بود و در این دیدار دو طرف بر اهمیت حفظ امنیت داخلی عراق و حفاظت از همه شهروندان و احترام به اصول حقوق بشر تاکید کرد.

صالح افزود: مرحله فعلی مستلزم ارتقای عملکرد نهاد امنیتی و فعالیت اطلاعاتی به منظور تقویت ثبات در کشور است و می‌بایست پیروزی حاصل شده علیه گروه‌های تروریستی داعش حفظ شده و به مبارزه با جرایم تروریستی رفت تا شهروندان از امنیت و ثبات برخوردار شوند.

الغانمی هم برنامه‌های جدید وزارت کشور را برای ارتقای عملکرد و آمادگی نیروهایش در حفظ امنیت شهروندان را برشمرد و از اهتمام رئیس جمهور به کار این وزارتخانه و حمایت‌های بی وقفه او در قدردانی کرد.

محافل سیاسی و نظامی عراق به تازگی با هشدار درباره جولان عناصر تروریستی داعش در برخی مناطق عراق و افزایش ترورهای هدفمند علیه چهره‌های نظامی این کشور خواهان اتخاذ تدابیر فوری برای ریشه کنی تروریسم در عراق شدند.

کارشناسان امنیتی در عراق هم حملات تازه داعش به خصوص در منطقه الطارمیه در شمال بغداد و ترور چند چهره نظامی را کاملا حساب‌شده  می‌خوانند و معتقدند که داعشی‌ها در مرحله آینده به «ترورهای هدفمند» روی خواهند آورد، به گونه‌ای که چهره‌های امنیتی و فرماندهان نظامی را با هدف ایجاد رعب و وحشت هدف قرار خواهند داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس