حضور ظریف در سفارت لبنان در تهران و امضای دفتر یادبود جانباختگان انفجار بیروت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور در سفارت لبنان در تهران دفتر یادبود جانباختگان انفجار اخیر در بندر بیروت را امضا کرد.

به گزارش مشرق، حمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ساعتی پیش با حضور در محل سفارت لبنان در تهران دفتر یادبود جانباختگان حادثه تلخ انفجار روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد ماه در بندر بیروت را امضا کرد.

وزیر امور خارجه ایران سه‌شنبه شب ۱۴ مرداد ماه و در پیامی توئیتری به دو زبان عربی و انگلیسی برای شهدای حادثه بیروت طلب رحمت و برای خانواده‌های آنها آرزوی صبر و آرامش کرد و گفت که ایران همانند همیشه آماده کمک به لبنان است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح (چهارشنبه) ۱۵ مرداد ماه با «شربل وهبه» همتای لبنانی تلفنی گفت‌وگو کرد.ظریف در این گفت‌وگوی تلفنی با اعلام مراتب همدردی با ملت و دولت لبنان‌، جان باختن شهروندان لبنانی در حادثه انفجار مخزن در بندر بیروت را به همتای لبنانی و ملت و دولت این کشور تسلیت گفت. 

وزیر خارجه در این گفت‌وگو با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح در کنار ملت و دولت لبنان قرار دارد، آمادگی کشورمان بر اساس دستور ریاست جمهوری اسلامی ایران برای ارائه کمک  در قالب نیازهای ضروری و زیرساختی و همچنین نیازهای فوری خصوصا در حوزه انساندوستانه به کشور دوست و برادر لبنان را به اطلاع وزیر امور خارجه لبنان رساند.

وی پس از این گفت‌وگو در توئیتی در این باره نوشت: در گفت‌وگوی تلفنی با «وهبه» وزیر خارجه لبنان مجددا همبستگی قاطع و راسخ ایران با ملت لبنان را تکرار کردم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال ارسال بیمارستان صحرایی و دارو برای کمک به امدادرسانی در برابر این فاجعه است، تصریح کرد که ایران در کنار لبنان می‌ایستد.

وزارت بهداشت لبنان در این خصوص اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار بیروت به ۱۵۸ کشته و بیش از شش هزار زخمی رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • DE ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    شهدا؟؟
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    عجب اقدام قابل توجهی !!!!!!!!!!!!!!!! ماکرون به بیروت رفت و حتی با ماسک دختر بچه ای را در آغوش گرفت بخاطر منافع استکباری کشورش ولی ظریف ما با ظرافت توشیح فرمودند
  • ناشناس IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
    0 0
    مگه ما نسبت به فرانسه با لبنان دوست و برادر نیستیم ؟ پس چرا نرفت تو لبنان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس